« wróć...Podsumowanie II Warszawskiego Forum Turystyki i Rekreacji "Zarządzanie turystyką i rekreacją- wczoraj, dziś i jutro

W dniu 28 listopada odbyło się kolejne II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji organizowane przez Społeczną Akademię Nauk oraz Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W Ogólnopolskiej Konferencji o charakterze naukowo-branżowym wzięło udział blisko 60 uczestników, przedstawicieli świata nauki, reprezentowanych przez ponad 20 ośrodków akademickich z całej Polski, oraz licznych ekspertów i przedstawicieli praktyki.
W sesji plenarnej oprócz wykładowców akademickich z Polski – Prof. dr hab. Aleksandra Panasiuka i dr hab. Agnieszki Brelik, prof. ZUT, gościliśmy przedstawiciela Portugalii Panią Sofię Almeidę dyrektora naukowego ds. turystyki i hotelarstwa na Universidade Europeia oraz Pana dr Dominika Borka z Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Ciekawym elementem wydarzenia była panel dyskusyjny na temat stanu obecnego i przyszłości przemysłu spotkań. Swoje spostrzeżenia wyrazili prof. Teresa Skalska, Dr Loretta Neufeldt przedstawicielka Essendi Poland S.A., Mgr Ewa Kossakowska reprezentująca E.M.K. Hospitality Consulting oraz Mgr Mateusz Czerwiński z Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Panelowi przewodniczyła Pani dr hab. Ewa Dziedzic, prof. SGH.
W trzech sesjach tematycznych poświęconych zarządzaniu turystyką i rekreacją, wybranym uwarunkowaniom rozwoju turystyki oraz innym problemom turystyczno-rekreacyjnym, w szczególności aspektom zdrowotnym, wygłoszono 23 referaty z 26 przewidzianych w programie.
Media o II Warszawskim Forum Turystyki i Rekreacji
Konferencja była okazją do zaprezentowania wyników badań naukowych i dyskusji nad wieloma problemami, między innymi:
- nowym paradygmatem turystyki: od zrównoważonego rozwoju do generatywności,
- ewolucją polityki publicznej w obszarze rynku biur podróży,
- wpływem polityki klimatycznej Unii Europejskiej na zmniejszenie emisji CO2 w branży turystycznej,
- zmianami regulacji administracyjno-prawnych w turystyce,
- metodyką badania innowacyjności turystyki wiejskiej,
- nowymi filarami skutecznego city brandingu,
- nowymi wyzwaniami turystyki religijnej,
- analizą trendów w City Breaku,
- zarządzaniem doświadczeniem przedstawicieli różnych pokoleń w turystyce kulinarnej,
- innowacyjnym podejściem do zarządzania zespołem animatorów w branży turystycznej,
- dynamiką modelu franczyzowego w branży turystycznej,
- izolacją jako atrakcją turystyczną na przykładzie - Las Arenitas w Meksyku i Zakarpacia,
- nietypowymi obiektami noclegowymi,
- specyfiką atrakcji turystycznych województwa śląskiego i problemami oceny frekwencji,
- uprzystępnianiem dziedzictwa turystom zagranicznym na przykładzie tradycji rybackich w Katalonii,
- doskonaleniem i oceną jakości w usługach turystycznych transportu lotniczego na przykładzie PLL LOT;
- produktem turystycznym wybranych portów jachtowych w Dalmacji,
- przestrzenią sepulkralną jako celem turystycznym,
- atrakcyjnością Narwiańskiego Parku Narodowego,
- rekreacją jako formą emancypacji kobiet,
- morsowaniem jako specyficzną formą aktywności rekreacyjnej,
- dobrostanem subiektywnym młodzieży w kontekście charakterystyki korzystania z Internetu - wirtualną ucieczką czy funkcjonalnymi aktywnościami sportowo rekreacyjnymi,
- mapowaniem ekosystemów innowacji uzdrowisk,
- rozwojem ekosystemu innowacji lecznictwa uzdrowiskowego,
- modelowaniem popytu na lecznictwo uzdrowiskowe w Polsce
- wpływem produktów leśnych na zdrowotność społeczeństwa.
W wydarzeniu wzięło udział wielu studentów – młodych naukowców, przedstawicieli kół Naukowych: Koła Naukowego Turystyki i Marketingu SAN, Studenckiego Koła Naukowego „Public Relations” SGGW w Warszawie, Studenckiego Koła Naukowego „Sylwan” Instytutu Nauk Leśnych Politechniki Białostockiej, Studenckiego Koła Naukowego E-Zarządzania w Turystyce i Rekreacji Akademii Kultury Fizycznej w Krakowie.
Konferencja stanowiła przestrzeń do wymiany wiedzy między nauką, biznesem i administracją publiczną, co sprzyja opracowywaniu nowych rozwiązań w zarządzaniu turystyką.
Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym: Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz medialnym WaszaTurystyka. Patronatem wydarzenie objęli również: Warszawska Organizacja Turystyczna, Podróże Media Turystyka, Pan Podróżnik, Top Touristik, Land brand wyróżniamy miejsca.











