« wróć...SAN wśród najlepszych uczelni realizujących projekty międzynarodowe

Z dumą informujemy, że Społeczna Akademia Nauk znalazła się wśród najlepszych uczelni w Polsce realizujących projekty w ramach programu Erasmus+. W najnowszej publikacji Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pt. „Partnerstwa w Erasmusie. Bogactwo doświadczeń – rozmowy z beneficjentami programu Erasmus+” opublikowano wywiady z liderami najbardziej inspirujących i skutecznych projektów edukacyjnych.
W gronie wyróżnionych znalazł się Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych Społecznej Akademii Nauk, kierowany przez Panią Aleksandrę Zając, która udzieliła obszernego wywiadu.
Pełna publikacja Narodowej Agencji Programu Erasmus+ dostępna jest pod adresem:
Projekt AWARE- o zdrowiu psychicznym w szkolnictwie wyższym
W rozmowie Pani Aleksandra Zając opowiada o realizowanym przez SAN międzynarodowym projekcie AWARE, poświęconym zdrowiu psychicznemu studentów i pracowników uczelni.
Projekt odpowiada na jedno z kluczowych wyzwań współczesnego szkolnictwa wyższego – rosnące problemy studentów i kadry z lękiem, stresem i depresją, które nasiliły się po pandemii COVID-19.
Celem projektu było stworzenie kompleksowego podejścia do zdrowia psychicznego w środowisku akademickim oraz wyposażenie pracowników uczelni w narzędzia i wiedzę umożliwiające skuteczne wspieranie studentów.
W ramach projektu opracowano m.in.:
Podręcznik podnoszenia świadomości zdrowia psychicznego,
Wytyczne dotyczące dobrych praktyk w zakresie wspierania studentów,
E-platformę AWARE z materiałami edukacyjnymi i zasobami dla kadry akademickiej,
oraz Policy Report – Recommendations, dokument z rekomendacjami dla decydentów dotyczącymi polityki zdrowia psychicznego wśród młodych ludzi.
Projekt AWARE, realizowany przez międzynarodowe konsorcjum, stał się przykładem dobrych praktyk w zakresie innowacyjnego podejścia do zdrowia psychicznego w edukacji wyższej, a Społeczna Akademia Nauk – liderem w działaniach na rzecz dobrostanu studentów.
Zdrowie psychiczne studentów i dobre samopoczucie kadry to nie tylko kwestia indywidualna, ale też systemowa. Uczelnie powinny stawać się miejscem bezpiecznym, wspierającym i przygotowanym do rozpoznawania problemów psychicznych oraz udzielania pomocy.