« wróć...#ObsługaKlientaWTurystyceedycja II
Podróże wpisane w CV? To możliwe!

Praca w turystyce daje ogromne możliwość poznawania świata. Osoby pracujące w tej branży mają okazję odwiedzać różne miejsca, poznawać różnorodne kultury i nawiązywać kontakty z ludźmi z całego świata. Jest to szansa na zdobywanie nowych doświadczeń, rozwijanie swojej wiedzy o świecie oraz poszerzanie horyzontów. Praca w turystyce może obejmować różne role, takie jak pilot wycieczek, rezydent turystyczny, agent biura podróży, animator czasu wolnego czy pracownik hotelowy, z których każda oferuje unikalne możliwości poznawcze i przygody.
Jednak, aby pracować w tej branży, oprócz pasji do podróżowania, trzeba mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności. Nie wystarczy tylko zamiłowanie do odkrywania nowych miejsc; konieczne jest również posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu geografii, historii, kultury, a także umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych. Dodatkowo, praca w turystyce wymaga zdolności do szybkiego rozwiązywania problemów, elastyczności i odporności na stres, ponieważ branża ta często wiąże się z nieprzewidywalnymi sytuacjami i koniecznością szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności.
Jeżeli jesteś uczniem szkoły średniej, w szczególności o profilu „technik organizacji turystyki” lub "technik hotelarstwa” oraz interesujesz się turystyką, weź udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu turystyki,
a następnie w drugiej edycji konkursu #ObsługaKlientaWTurystyce organizowanym przez Społeczną Akademię Nauk.
Bezpłatne warsztaty
Aby wspomóc uczestników konkursu w zdobyciu wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi klienta w turystyce, przydatnych w dalszej edukacji na studiach wyższych, niezbędnych zarówno w codziennej pracy w sektorze turystycznym, jak i podczas konkursowych zmagań, przygotowaliśmy serię warsztatów.
Udział w warsztatach na temat obsługi klienta w turystyce jest dobrowolny i bezpłatny.
Podczas warsztatów dowiesz się, m.in.:
- Jakie są najpopularniejsze kierunki wakacyjne?
- Z jakich etapów składa się proces sprzedaży imprezy turystycznej?
- Jaką wiedzę powinien posiadać doradca w biurze podróży, aby móc profesjonalnie obsłużyć klienta?
- Jakie są obowiązki pilota wycieczek, rezydenta turystycznego i animatora czasu wolnego?
- Jak wygląda obsługa klienta w hotelu?
Konkurs #ObsługaKlientaWTurystyce
Społeczna Akademia Nauk od wielu lat kształci studentów na kierunku Turystyka i Rekreacja, oferując im solidne podstawy teoretyczne oraz praktyczne doświadczenie, które przygotowuje ich do kariery w dynamicznie rozwijającej się branży turystycznej. Dzięki trwającej od lat ścisłej współpracy z renomowanymi organizacjami turystycznymi, hotelami oraz innymi placówkami z sektora turystyki, uczelnia może zapewnić swoim studentom dostęp do najnowszych trendów i najlepszych praktyk. To partnerstwo umożliwia studentom zdobycie nie tylko niezbędnej wiedzy akademickiej, ale także praktycznych umiejętności, które są kluczowe na rynku pracy. Absolwenci kierunku Turystyka i Rekreacja są dzięki temu doskonale przygotowani do podjęcia pracy w różnych miejscach na świecie, realizując się zawodowo jako specjaliści w swojej dziedzinie. Społeczna Akademia Nauk jest dumna z tego, że jej absolwenci odnoszą sukcesy na międzynarodowej arenie turystycznej, przyczyniając się do podnoszenia standardów obsługi i innowacyjności w branży.
Chcąc rozwijać wśród młodych ludzi chęć pracy w branży turystycznej, Społeczna Akademia Nauk, we współpracy z Kadryturystyki.pl oraz Green Officer Agata Delmaczyńska(Ecogiq Agata Delmaczyńska), organizuje konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych.


Konkurs #ObsługaKlientaWTurystyce - II edycja
W roku szkolnym 2025/2026 Społeczna Akademia Nauk zaprasza uczniów szkół średnich do udziału w drugiej edycji konkursu #ObsługaKlientaWTurystyce
forma konkursu
test wiedzy i umiejętności turystycznych
miejsce konkursu
filia SAN w Warszawie
kto może wziąć udział
uczniowie III, IV, V klas szkół średnich
termin zgłoszeń
do 31 października 2025 r.
termin realizacji konkursu
19 listopada 2025 r.
wyniki konkursu
1 grudnia 2025 r.
Do konkursu każdy uczeń może zgłosić się indywidualnie lub grupę uczniów może zgłosić nauczyciel wypełniając poniższy formularz:
Przebieg konkursu
Konkurs #ObsługaKlientaWTurystyce organizowany jest przez Społeczną Akademię Nauk. Konkurs odbędzie się w dniu 19 listopada 2025 r. o godzinie 10:00 w Warszawie ul. Łucka 11. Zgłoszenia przyjmowane są przez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego poniżej do dnia 31 października 2025 r. (włącznie). Konkurs przewidziany jest dla uczniów klas trzecich i czwartych szkół licealnych oraz trzecich, czwartych i piątych technikum szkół z woj. mazowieckiego i ościennych łódzkiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego.
- Konkurs polega na rozwiązaniu testu, który będzie się składał z 2 części:
Cz. I Test wiedzy – 30 pytań zamkniętych (60 punktów)
Cz. II Pytania otwarte – opisowe 3 pytania (30 punktów)
Łączna liczbą punktów jakie można uzyskać za obie części to 90 pkt.
- Na rozwiązanie testu konkursowego uczestnicy będą mieli 90 minut.
- W trakcie konkursu nie będą mogli korzystać z żadnych pomocy dydaktycznych oprócz kalkulatora prostego.
- Za każdą poprawną odpowiedź na teście uczestnik otrzyma maksymalną liczbę punktów, a zwycięzcą zostanie ten, kto zdobędzie ich najwięcej.
Wyniki konkursu #ObsługaKlientaWTurystyce zostaną ogłoszone 1 grudnia 2025r. na stronie internetowej naszej Uczelni. Laureaci trzech pierwszych otrzymają także wiadomość mailową z informacjami dotyczącymi wręczenia nagród. Rozdanie nagród nastąpi nie później niż do 28 lutego 2026 r.
Wszelkie informacje dotyczące konkursu #ObsługaKlientaWTurystyce znajdują się w regulaminie: |
Zakres wiedzy konkursu #ObsługaKlientaWTurystyce
Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych #ObsługaKlientaWTurystyce obejmuje:
- wiedzę z zakresu objętego warsztatami
- wiedzę na podstawie poniższych źródeł:
- Milewska M., Włodarczyk B. (2018). Hotelarstwo. Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych, PWE, Warszawa.
Szafranowicz-Małozięć, R. (2012). Kompendium Rezydenta Biura Podróży. Sowa.
Szafranowicz-Małozięć, R. (2015). Podręcznik Pilota Wycieczek. Kadry Turystyki
Formularz zgłoszeniowy do konkursu
W jaki sposób zgłosić swój udział w Konkursie? Nic prostszego! Zgłoszenia do konkursu odbywają się poprzez poniższy formularz rejestracyjny i trwają do dnia 31 października 2025 r. (włącznie)
Udział w konkursie osób niepełnoletnich
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w konkursie, które do dnia konkursu nie ukończyły 18. roku życia, proszone są o przekazanie do Organizatora uzupełnionego i podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego formularza przetwarzania danych osobowych.
Nagrody w konkursie #ObsługaKlientaWTurystyce
W konkursie nagrodzimy dziesięciu uczestników konkursu z najwyższymi wynikami:
1 miejscesprzęt elektronicznyo wartości 6000 zł+ 1500 zł zniżki na studia w SAN* |
2 miejscesprzęt elektronicznyo wartości 4000 zł+ 1000 zł zniżki na studia w SAN* |
3 miejscesprzęt elektronicznyo wartości 3000 zł+ 500 zł zniżki na studia w SAN* |
Każdy uczestnik, który zajmie miejsce od 4 do 10 otrzyma zniżkę na czesne w wysokości 400 zł oraz zwolnienie z opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 100 zł.
Dziesięciu kolejnych uczestników, którzy uzyskali wyniki punktowe od miejsca 11 do 20 otrzyma wyróżnienia w postaci dyplomu.
*Zniżka na studia do wykorzystania przy zapisie na studia w SAN. Szczegółowe informacje dotyczące zniżki są przedstawione w Regulaminie promocji do rekrutacji na studia w danym roku akademickim, w którym kandydat będzie aplikował na studia.
Kontakt
Warszawa
tel.: 22 656 31 06
ul. Łucka 11 pok. 1
00-842 Warszawa
Łódź
tel.: 42 664 66 06
ul. Sienkiewicza 9
90-113 Łódź




