Czas trwania studiów:
3 lata
Typ:
I stopnia
Forma:
stacjonarne / niestacjonarne
Tytuł na dyplomie:
Licencjat
Limit miejsc:
stacjonarne 50 osób, niestacjonarne 90 osób
Kontynuowanie:
dostępne studnia II stopnia
Na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w Społecznej Akademii Nauk zdobędziesz wiedzę z obszaru digital mediów i komunikacji, dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego, oraz E-PR i komunikacji społecznej.
Zawsze staramy się, by program zajęć nadążał za wyzwaniami współczesnego świata. Dlatego do nauczania wprowadzamy treści dotyczące sztucznej inteligencji i Chatu GPT. Student nauczy się generować skuteczne komendy (prompty), niepowtarzalne grafiki i zdjęcia oraz pozna możliwości sztucznej inteligencji w obszarze video i audio. Narzędzia dobierze sobie sam - zgodnie z potrzebami. Krok po kroku pokażemy je- a student oceni ich przydatność, pozna wady i zalety.
W obszarze AI proponujemy trzy bloki tematyczne:
1. Skuteczne generowanie treści za pomocą AI
Jak skonfigurować interfejs chatu? Jak stworzyć własnego asystenta AI? Jak działa GPTs? Pisanie skutecznych promptów/poleceń
Jak generować dokumenty, tabelki, diagramy, memy czy dokumenty Excel.
Jak stworzyć strategię marketingową?
Jak tworzyć posty na social media?
Jak napisać skrypt do rolki/filmu na YT
Jak zaplanować wyjazd lub podróż służbową?
Jak automatycznie zrobić notatki i podsumować spotkanie? (Zoom, Fireflies)
2. Generowanie niepowtarzalnych grafik i zdjęć dzięki AI
Midjourney - generowanie obrazów i grafik
DALLE - generowanie obrazów i zdjęć w ChatGPT4
Tworzenie własnej grafiki; alternatywy do generowania grafik
Adobe Firefly
Microsoft Desinger - jak tworzyć grafiki m.in. na Linkedin
Canva i jej magic tools
3. Tworzenie materiałów audio i filmów przy wsparciu narzędzi AI
HeyGen - Twój awatar mówiący w dowolnym języku
d-id.com - tworzenie mówiącego awatara z własnego zdjęcia
ElevenLabs - tworzenie klonu własnego głosu (polski Unicorn)
Descript - montaż video, dodawanie napisów, korekta obrazu i dźwięku, korekcja kierunku wzroku przy nagrywaniu
CapCut - montaż video ze wsparciem AI
Opus.pro - automatyczna zamiana długiego video w stories/rolki/stories + napisy
Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję i Chat GPT wykorzystywane są coraz powszechniej w social mediach, dziennikarstwie, grafice, ale też w codziennym życiu. Na naszych studiach dziennikarskich nie może zabraknąć tych treści.
Wykładowcy kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna prowadzą studia podyplomowe właśnie z zakresu AI. Mamy sprawdzonych nauczycieli akademickich, którzy potrafią w ciekawy sposób przekazać najnowszą wiedzę.
Współczesny świat daje nam nieograniczony dostęp do informacji i kanałów ich przekazywania. Przygotowanie do pracy wśród nowoczesnych mediów zapewniają studia, obejmujące przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, które dają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Społecznej Akademii Nauk to studia przygotowane z myślą o tych, którzy wiążą swoją przyszłość z nowymi mediami oraz nowoczesnym PR. Program studiów kładzie nacisk na nowe media i obejmuje przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, w czasie których studenci mają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego.
Dlaczego warto studiować Dziennikarstwo i komunikację społeczną I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w SAN Łódź – opinie studentów
"Dziennikarstwo w Społecznej Akademii Nauk? To najlepiej wykorzystany czas. Praktyki, staże, konferencje prasowe, a wszystko pod okiem ekspertów, którzy dzielą się ze studentami tym, co najcenniejsze, czyli wiedzą i doświadczeniem. Nawet pandemia nie stanęła na przeszkodzie wykładowcom i czuję, że jestem dobrze przygotowana do pracy w zawodzie."
Marta Wolf
"Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, to kierunek gdzie liczy się przede wszystkim zaangażowanie i jak najwcześniejsze zdobycie praktyki. Obycie z mediami daje nam możliwość zapoznania się radiem, telewizją czy gazetą jak najwcześniej, co jest mile widziane wśród pracodawców. Społeczna Akademia Nauk w Łodzi oferuje dostęp do wnętrz wielu redakcji, zapewniając przy tym zajęcia z osobami, które na co dzień żyją i pracują w wirze wielkich mediów, a praktyka i doświadczenie to podstawa zawodu dziennikarza."
Błażej Macias
"Jestem studentką 3 roku dziennikarstwa i zachęcam każdą osobę, która pasjonuje się zarówno rozwojem social mediów, jak i rasowym dziennikarstwem do podjęcia tego kierunku. Na naszej uczelni zawodu dziennikarskiego uczą przede wszystkim praktycy i profesjonaliści z każdej dziedziny mediów – Potrafią inspirować, zachęcać oraz motywować. Zajęcia prowadzone są z niezwykłą pasją i zaangażowaniem, różnorodność to również wielki atut tej uczelni. Wywiady w Esce? Konferencje prasowe z czołowymi politykami? Czy może staże w czołowych agencjach marketingowych? Ze Społeczną Akademią to codzienność."
Magdalena Lewandowska
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w SAN Łódź – mediateka
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź - opłaty
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 420 zł 320 zł* |
II ROK | 12 | 550 zł |
III ROK | 10 | 710 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 2100 zł 1600zł* | 2940 zł 2240zł* |
II ROK | 2750 zł | 3850 zł |
III ROK | 3550 zł | 3550 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 5040 zł 3840 zł* |
II ROK | 6600 zł |
III ROK | 7100 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 320 zł/ mies.
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 410 zł 310 zł* |
II ROK | 12 | 530 zł |
III ROK | 10 | 700 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 2050 zł 1550 zł* | 2870 zł 2170 zł* |
II ROK | 2650 zł | 3710 zł |
III ROK | 3500 zł | 3500 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 4920 zł 3720 zł* |
II ROK | 6360 zł |
III ROK | 7000 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 310 zł/ mies.
Sprawdź jak obniżyć czesne obowiązujące przy zapisie na studia w Społecznej Akademii Nauk
Obszary realizowane na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Społecznej Akademii Nauk
Celem studiów na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest przede wszystkim przygotowanie absolwentów do zaistnienia na dziennikarskim i PR-owskim rynku pracy. Są to studia przygotowane z myślą o tych, którzy wiążą swoją przyszłość zarówno z tradycyjnymi, jak i nowymi mediami oraz nowoczesnym public relations. Program studiów obejmuje przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, w czasie których studenci mają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego. Proponowane profile kształcenia przygotowują do pracy w przyszłościowych dziedzinach nieustannie poszukujących specjalistów. Studia dostarczają wiedzę z zakresu dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego i radiowego, rozwijają też kompetencje i umiejętności, które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów. Co więcej, studenci dowiadują się również, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować.
Uwaga: plan studiów może ulec zmianie.
Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne
- Filozofia
- Psychologia / Socjologia
- Przedsiębiorczość
- Elementy prawa i ochrona własności intelektualnej
- Technologie informacyjne / Cyfrowe kompetencje w nauce i pracy
- Wiedza o kulturze / Wiedza o sztuce
- Nauka o komunikowaniu
- Stylistyka i kultura języka
- Etyka dziennikarska
- Gatunki dziennikarskie
- Polski System Medialny (Media w Polsce)
- Systemy medialne na świecie
- Historia mediów
- Prawo prasowe i medialne
- Komunikowanie polityczne
- Tabloidyzacja mediów
- Public relations
- Popkultura i celebryci
- Opinia publiczna
- Rynek mediów
- Źródła informacji dla dziennikarzy
- Warsztaty dziennikarskie prasowe
- Warsztaty dziennikarskie radiowe
- Warsztaty dziennikarskie telewizyjne
- Warsztaty dziennikarskie fotograficzne
- Warsztaty marketingu i PR w mediach społecznościowych
- Język nowych mediówPodstawy marketingu politycznego / Kreowanie wizerunku
- Specyfika mediów online / Propaganda w mediach
- Reklama w mediach / Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
- Coaching i mentoring / Marketing
- Media lokalne i środowiskowe / Socjologia kultury i mediów
- Autoprezentacja / Techniki perswazji i manipulacji
- Podstawy montażu telewizyjnego
- Przygotowanie do pracy reportera telewizyjnego w nowych mediach
- Podstawy montażu radiowego
- Przygotowanie do pracy reportera radiowego
- Zarządzanie redakcją prasową
- Komunikacja biznesowa i instytucjonalna
- Marketing w sferze cyfrowej
- Podstawy designu w mediach
Rekrutacja na kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia
Od kandydatów chcących podjąć studia I stopnia na kierunku „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna” wymagane jest świadectwo maturalne - brane są pod uwagę wyniki egzaminów z przedmiotów: język obcy nowożytny (poziom B1) i przedmiot do wyboru: historia, geografia lub wiedza o społeczeństwie. Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy. Szczególne preferencje mają kandydaci posiadający świadectwo maturalne z wyróżnieniem i laureaci olimpiad i/lub konkursów przedmiotowych. O przyjęciu na studia decyduje liczba uzyskanych punktów kwalifikacyjnych w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniających oceny ze wskazanych przedmiotów. Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na kierunek „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna” tworzona jest wg kolejności uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym punktów zgodnie z planowanymi limitami przyjęć.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia SAN Łódź - specjalności
Proponowane profile kształcenia przygotowują do pracy w bardzo przyszłościowych dziedzinach. Jeżeli jesteś zafascynowany mediami, zdeterminowany, by je w przyszłości tworzyć, cechuje Cię twórcze podejście do świata, interesują Cię nowe media i ich możliwości, chcesz studiować, a z czasem tworzyć nowoczesne dziennikarstwo – kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest właśnie dla Ciebie. Poza wiedzą z zakresu dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego i radiowego, kształcimy kompetencje i umiejętności, które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów oraz uczymy, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować. Specjalności wybierane są po 4 semestrze i realizowane na 3 roku studiów.
Digital media i komunikacja
Absolwent tej specjalności nabywa umiejętności pozwalające mu na swobodne poruszanie się w mediach cyfrowych oraz na sprawne komunikowanie się. Celem studiów na tej specjalności jest przygotowanie profesjonalnej kadry do pracy w mediach cyfrowych, w marketingu internetowym oraz w branży public relations. Studia pozwalają nabyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia dziennikarskich treści multimedialnych, do pracy z dźwiękiem i obrazem (nagrywanie, montaż, konwersja różnych formatów), do zdobywania istotnych informacji, ich pozycjonowania i przekazywania odbiorcom. Dzięki studiom poznajemy znaczenie pozawerbalnego przekazu i specyfikę języka nowych mediów, potrafimy też posługiwać się językiem cyfrowym w praktyce.
Jednocześnie studia przygotowują do działań w zakresie e-marketingu i prowadzenia wielu kanałów dystrybucji treści – w obszarze komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, nowoczesnej reklamy i działań promocyjnych. Celem studiów jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności umożliwiających im wykorzystanie Internetu do tworzenia wizerunku marki; narzędzi pozwalających na rebranding; planowania kampanii PR; nabycie umiejętności targetowania, analizowania i monitorowania relacji z klientami.
Dziennikarstwo prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę, kompetencje i umiejętności które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów, wie również, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować. Liczne zajęcia warsztatowe przygotowują do sprawnego funkcjonowania zarówno w klasycznym dziennikarstwie prasowym, radiowym i telewizyjnym, jak też w multimedialnych newsroomach. Zgodnie z wymogami współczesnego rynku dziennikarskiego, potrafi posługiwać się nowoczesnymi narzędziami wykorzystywanymi do rejestracji oraz montażu dźwięku i obrazu.
Absolwent zna funkcjonowanie współczesnych mediów, systemów medialnych i instytucji medialnych, ich historię, zmiany w nich zachodzące oraz przyczyny i konsekwencje tych zmian dla życia społecznego, gospodarki i kultury. Dzięki wyjazdom studyjnym do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu i Brukseli, przygotowywany jest do pracy w międzynarodowym środowisku, choćby jako korespondent zagraniczny. Potrafi właściwie wybierać źródła informacji, samodzielnie do nich docierać, selekcjonować je ze względu na ich przydatność. Posiada umiejętność krytycznego spojrzenia na lansowane tezy i argumenty.
E-PR i komunikacja społeczna
Kształcenie w ramach specjalności Public Relations odpowiada na potrzeby rynkowe, oferując przedmioty zawodowe, które rozwijają wiedzę i umiejętności w zakresie kreowania i podtrzymywania relacji z grupami celowymi. Teoria przekłada się na praktykę budowania marki i wizerunku beneficjenta, na biegłe użytkowanie stosownych strategii komunikacyjnych. Absolwent specjalizacji PR posiada wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne, zna i potrafi sprawnie użytkować narzędzia public relations, rozumie i świadomie wykorzystuje potencjał środowiska medialnego w procesie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz w kreowaniu marki i wizerunku. Ze względu na udział w zajęciach o charakterze praktycznym, prowadzonych metodami aktywizującymi, jest przygotowany do stosowania twórczych rozwiązań w działaniach związanych z realizacją zadań zawodowych.
Opiekun merytoryczny kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź
Wykładowcy kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź – praca
Poprzez odbycie dużej ilości zajęć warsztatowych, praktyk, krajowych i międzynarodowych staży, student zdobywa niezbędną wiedzę i doświadczenie do pracy w zawodzie dziennikarza w redakcjach nowych mediów lub specjalisty do spraw Public Relations. Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź mogą podjąć pracę w:
Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna mają możliwość kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie w ramach odrębnej ścieżki kształcenia „E-biznes i profesjonalna komunikacja”.
Masz pytania związane z kierunkiem Dzienikarstwo i komunikacja społeczna?
Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.