Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
O kierunku

Czas trwania studiów:
3 lata

Typ:
I stopnia

Forma:
stacjonarne / niestacjonarne

Tytuł na dyplomie:
Licencjat

Limit miejsc:
stacjonarne 50 osób, niestacjonarne 90 osób

Kontynuowanie:
dostępne studnia II stopnia

Na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w Społecznej Akademii Nauk zdobędziesz wiedzę z obszaru digital mediów i komunikacji, dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego, oraz E-PR i komunikacji społecznej.

Zawsze staramy się, by program zajęć nadążał za wyzwaniami współczesnego świata. Dlatego do nauczania wprowadzamy treści dotyczące sztucznej inteligencji i Chatu GPT. Student nauczy się generować skuteczne komendy (prompty), niepowtarzalne grafiki i zdjęcia oraz pozna możliwości sztucznej inteligencji w obszarze video i audio. Narzędzia dobierze sobie sam - zgodnie z potrzebami. Krok po kroku pokażemy je- a student oceni ich przydatność, pozna wady i zalety.

 

W obszarze AI proponujemy trzy bloki tematyczne:

 

1. Skuteczne generowanie treści za pomocą AI

Jak skonfigurować interfejs chatu? Jak stworzyć własnego asystenta AI? Jak działa GPTs? Pisanie skutecznych promptów/poleceń

Jak generować dokumenty, tabelki, diagramy, memy czy dokumenty Excel.

Jak stworzyć strategię marketingową?

Jak tworzyć posty na social media?

Jak napisać skrypt do rolki/filmu na YT

Jak zaplanować wyjazd lub podróż służbową?

Jak automatycznie zrobić notatki i podsumować spotkanie? (Zoom, Fireflies)

 

2. Generowanie niepowtarzalnych grafik i zdjęć dzięki AI

Midjourney - generowanie obrazów i grafik

DALLE - generowanie obrazów i zdjęć w ChatGPT4

Tworzenie własnej grafiki; alternatywy do generowania grafik

Adobe Firefly

Microsoft Desinger - jak tworzyć grafiki m.in. na Linkedin

Canva i jej magic tools

3. Tworzenie materiałów audio i filmów przy wsparciu narzędzi AI

HeyGen - Twój awatar mówiący w dowolnym języku

d-id.com - tworzenie mówiącego awatara z własnego zdjęcia

ElevenLabs - tworzenie klonu własnego głosu (polski Unicorn)

Descript - montaż video, dodawanie napisów, korekta obrazu i dźwięku, korekcja kierunku wzroku przy nagrywaniu

CapCut - montaż video ze wsparciem AI

Opus.pro - automatyczna zamiana długiego video w stories/rolki/stories + napisy

 

Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję i Chat GPT wykorzystywane są coraz powszechniej w social mediach, dziennikarstwie, grafice, ale też w codziennym życiu. Na naszych studiach dziennikarskich nie może zabraknąć tych treści.

 

Wykładowcy kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna prowadzą studia podyplomowe właśnie z zakresu AI. Mamy sprawdzonych nauczycieli akademickich, którzy potrafią w ciekawy sposób przekazać najnowszą wiedzę.

 

Współczesny świat daje nam nieograniczony dostęp do informacji i kanałów ich przekazywania. Przygotowanie do pracy wśród nowoczesnych mediów zapewniają studia, obejmujące przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, które dają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego.

 

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Społecznej Akademii Nauk to studia przygotowane z myślą o tych, którzy wiążą swoją przyszłość z nowymi mediami oraz nowoczesnym PR. Program studiów kładzie nacisk na nowe media i obejmuje przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, w czasie których studenci mają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego.

Dlaczego warto studiować Dziennikarstwo i komunikację społeczną I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?

Warsztatowa forma zajęć - stawiamy na praktyczne przekazywanie wiedzy
Warsztatowa forma zajęć - stawiamy na praktyczne przekazywanie wiedzy
Możliwość realizowania własnych projektów w kole naukowym
Możliwość realizowania własnych projektów w kole naukowym 
Interdyscyplinarny charakter studiów
Interdyscyplinarny charakter studiów
Nowoczesne specjalności
Nowoczesne specjalności
Zajęcia prowadzone przez specjalistów - praktyków
Zajęcia prowadzone przez specjalistów - praktyków
Uczelniana Gazeta SAN prowadzona przez Studentów
Uczelniana Gazeta SAN prowadzona przez Studentów 

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w SAN Łódź – opinie studentów

"Dziennikarstwo w Społecznej Akademii Nauk? To najlepiej wykorzystany czas. Praktyki, staże, konferencje prasowe, a wszystko pod okiem ekspertów, którzy dzielą się ze studentami tym, co najcenniejsze, czyli wiedzą i doświadczeniem. Nawet pandemia nie stanęła na przeszkodzie wykładowcom i czuję, że jestem dobrze przygotowana do pracy w zawodzie."

Marta Wolf

"Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, to kierunek gdzie liczy się przede wszystkim zaangażowanie i jak najwcześniejsze zdobycie praktyki. Obycie z mediami daje nam możliwość zapoznania się radiem, telewizją czy gazetą jak najwcześniej, co jest mile widziane wśród pracodawców. Społeczna Akademia Nauk w Łodzi oferuje dostęp do wnętrz wielu redakcji, zapewniając przy tym zajęcia z osobami, które na co dzień żyją i pracują w wirze wielkich mediów, a praktyka i doświadczenie to podstawa zawodu dziennikarza."

Błażej Macias

"Jestem studentką 3 roku dziennikarstwa i zachęcam każdą osobę, która pasjonuje się zarówno rozwojem social mediów, jak i rasowym dziennikarstwem do podjęcia tego kierunku. Na naszej uczelni zawodu dziennikarskiego uczą przede wszystkim praktycy i profesjonaliści z każdej dziedziny mediów – Potrafią inspirować, zachęcać oraz motywować. Zajęcia prowadzone są z niezwykłą pasją i zaangażowaniem, różnorodność to również wielki atut tej uczelni. Wywiady w Esce? Konferencje prasowe z czołowymi politykami? Czy może staże w czołowych agencjach marketingowych? Ze Społeczną Akademią to codzienność."

Magdalena Lewandowska

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia w SAN Łódź – mediateka

Opłaty

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź - opłaty

Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)

Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)

Czesne płatne w ratach miesięcznych


ROK NAUKIILOŚĆ RATCZESNE ZA MIESIĄC
I ROK12

420 zł  320 zł*

II ROK12550 zł
III ROK10710 zł 

Czesne płatne w ratach semestralnych


ROK NAUKII SEM.II SEM.
I ROK2100 zł 1600zł*

2940 zł 2240zł*

II ROK2750 zł3850 zł
III ROK3550 zł 3550 zł 

Czesne płatne w ratach rocznych


ROK NAUKIRATA
I ROK5040 zł 3840 zł*
II ROK6600 zł
III ROK7100 zł 

* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne

 

Najniższa cena sprzed 30 dni: 320 zł/ mies.

Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)

Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)

Czesne płatne w ratach miesięcznych


ROK NAUKIILOŚĆ RATCZESNE ZA MIESIĄC
I ROK12

410 zł  310 zł*

II ROK12530 zł
III ROK10700 zł 

Czesne płatne w ratach semestralnych


ROK NAUKII SEM.II SEM.
I ROK2050 zł 1550 zł*

2870 zł 2170 zł*

II ROK2650 zł3710 zł
III ROK3500 zł3500 zł

Czesne płatne w ratach rocznych


ROK NAUKIRATA
I ROK4920 zł 3720 zł*
II ROK6360 zł
III ROK7000 zł

* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne

 

Najniższa cena sprzed 30 dni: 310 zł/ mies.

Sprawdź jak obniżyć czesne obowiązujące przy zapisie na studia w Społecznej Akademii Nauk

Zniżka na czesne
Zniżka na czesne



studiuj od 300 zł/mies.
i zyskaj nawet do 1800 zł zniżki
SZCZEGÓŁY
Promocja dla MATURZYSTÓW
Promocja
dla MATURZYSTÓW





 
0 zł za rekrutację
SZCZEGÓŁY
Promocja dla ABSOLWENTÓW SAN
Promocja
dla ABSOLWENTÓW SAN



  0 zł za rekrutację
SZCZEGÓŁY
Promocja Dzień Otwarty
Promocja Dzień Otwarty
SZCZEGÓŁY
Promocja Młody Medyk
Promocja
Młody Medyk
SZCZEGÓŁY
Program

Obszary realizowane na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Społecznej Akademii Nauk

Celem studiów na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest przede wszystkim przygotowanie absolwentów do zaistnienia na dziennikarskim i PR-owskim rynku pracy. Są to studia przygotowane z myślą o tych, którzy wiążą swoją przyszłość zarówno z tradycyjnymi, jak i nowymi mediami oraz nowoczesnym public relations. Program studiów obejmuje przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, w czasie których studenci mają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego. Proponowane profile kształcenia przygotowują do pracy w przyszłościowych dziedzinach nieustannie poszukujących specjalistów. Studia dostarczają wiedzę z zakresu dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego i radiowego, rozwijają też kompetencje i umiejętności, które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów. Co więcej, studenci dowiadują się również, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować.

 

Uwaga: plan studiów może ulec zmianie.

Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne

  • Filozofia
  • Psychologia / Socjologia
  • Przedsiębiorczość
  • Elementy prawa i ochrona własności intelektualnej
  • Technologie informacyjne / Cyfrowe kompetencje w nauce i pracy
  • Wiedza o kulturze / Wiedza o sztuce
  • Nauka o komunikowaniu
  • Stylistyka i kultura języka
  • Etyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie
  • Polski System Medialny (Media w Polsce)
  • Systemy medialne na świecie
  • Historia mediów
  • Prawo prasowe i medialne
  • Komunikowanie polityczne
  • Tabloidyzacja mediów
  • Public relations
  • Popkultura i celebryci
  • Opinia publiczna
  • Rynek mediów
  • Źródła informacji dla dziennikarzy
  • Warsztaty dziennikarskie prasowe
  • Warsztaty dziennikarskie radiowe
  • Warsztaty dziennikarskie telewizyjne
  • Warsztaty dziennikarskie fotograficzne
  • Warsztaty marketingu i PR w mediach społecznościowych
  • Język nowych mediówPodstawy marketingu politycznego / Kreowanie wizerunku
  • Specyfika mediów online / Propaganda w mediach
  • Reklama w mediach / Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
  • Coaching i mentoring / Marketing
  • Media lokalne i środowiskowe / Socjologia kultury i mediów
  • Autoprezentacja / Techniki perswazji i manipulacji
  • Podstawy montażu telewizyjnego
  • Przygotowanie do pracy reportera telewizyjnego w nowych mediach
  • Podstawy montażu radiowego
  • Przygotowanie do pracy reportera radiowego
  • Zarządzanie redakcją prasową
  • Komunikacja biznesowa i instytucjonalna
  • Marketing w sferze cyfrowej
  • Podstawy designu w mediach

Rekrutacja na kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia

Od kandydatów chcących podjąć studia I stopnia na kierunku „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna” wymagane jest świadectwo maturalne - brane są pod uwagę wyniki egzaminów z przedmiotów: język obcy nowożytny (poziom B1) i przedmiot do wyboru: historia, geografia lub wiedza o społeczeństwie. Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy. Szczególne preferencje mają kandydaci posiadający świadectwo maturalne z wyróżnieniem i laureaci olimpiad i/lub konkursów przedmiotowych. O przyjęciu na studia decyduje liczba uzyskanych punktów kwalifikacyjnych w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniających oceny ze wskazanych przedmiotów. Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na kierunek „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna”  tworzona jest wg kolejności uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym punktów zgodnie z planowanymi limitami przyjęć.

Specjalności

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia SAN Łódź - specjalności

Proponowane profile kształcenia przygotowują do pracy w bardzo przyszłościowych dziedzinach. Jeżeli jesteś zafascynowany mediami, zdeterminowany, by je w przyszłości tworzyć, cechuje Cię twórcze podejście do świata, interesują Cię nowe media i ich możliwości, chcesz studiować, a z czasem tworzyć nowoczesne dziennikarstwo – kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest właśnie dla Ciebie. Poza wiedzą z zakresu dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego i radiowego, kształcimy kompetencje i umiejętności, które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów oraz uczymy, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować. Specjalności wybierane są po 4 semestrze i realizowane na 3 roku studiów.

Digital media i komunikacja

Absolwent tej specjalności nabywa umiejętności pozwalające mu na swobodne poruszanie się w mediach cyfrowych oraz na sprawne komunikowanie się. Celem studiów na tej specjalności jest przygotowanie profesjonalnej kadry do pracy w mediach cyfrowych, w marketingu internetowym oraz w branży public relations. Studia pozwalają nabyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia dziennikarskich treści multimedialnych, do pracy z dźwiękiem i obrazem (nagrywanie, montaż, konwersja różnych formatów), do zdobywania istotnych informacji, ich pozycjonowania i przekazywania odbiorcom. Dzięki studiom poznajemy znaczenie pozawerbalnego przekazu i specyfikę języka nowych mediów, potrafimy też posługiwać się językiem cyfrowym w praktyce.

Jednocześnie studia przygotowują do działań w zakresie e-marketingu i prowadzenia wielu kanałów dystrybucji treści – w obszarze komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, nowoczesnej reklamy i działań promocyjnych. Celem studiów jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności umożliwiających im wykorzystanie Internetu do tworzenia wizerunku marki; narzędzi pozwalających na rebranding; planowania kampanii PR; nabycie umiejętności targetowania, analizowania i monitorowania relacji z klientami. 

Dziennikarstwo prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe 

Absolwent tej specjalności posiada wiedzę, kompetencje i umiejętności które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów, wie również, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować. Liczne zajęcia warsztatowe przygotowują do sprawnego funkcjonowania zarówno w klasycznym dziennikarstwie prasowym, radiowym i telewizyjnym, jak też w multimedialnych newsroomach. Zgodnie z wymogami współczesnego rynku dziennikarskiego, potrafi posługiwać się nowoczesnymi narzędziami wykorzystywanymi do rejestracji oraz montażu dźwięku i obrazu.


Absolwent zna funkcjonowanie współczesnych mediów, systemów medialnych i instytucji medialnych, ich historię, zmiany w nich zachodzące oraz przyczyny i konsekwencje tych zmian dla życia społecznego, gospodarki i kultury. Dzięki wyjazdom studyjnym do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu i Brukseli, przygotowywany jest do pracy w międzynarodowym środowisku, choćby jako korespondent zagraniczny. Potrafi właściwie wybierać źródła informacji, samodzielnie do nich docierać, selekcjonować je ze względu na ich przydatność. Posiada umiejętność krytycznego spojrzenia na lansowane tezy i argumenty.

E-PR i komunikacja społeczna

Kształcenie w ramach specjalności Public Relations odpowiada na potrzeby rynkowe, oferując przedmioty zawodowe, które rozwijają wiedzę i umiejętności w zakresie kreowania i podtrzymywania relacji z grupami celowymi. Teoria przekłada się na praktykę budowania marki i wizerunku beneficjenta, na biegłe użytkowanie stosownych strategii komunikacyjnych. Absolwent specjalizacji PR posiada wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne, zna i potrafi sprawnie użytkować narzędzia public relations, rozumie i świadomie wykorzystuje potencjał środowiska medialnego w procesie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz w kreowaniu marki i wizerunku. Ze względu na udział w zajęciach o charakterze praktycznym, prowadzonych metodami aktywizującymi, jest przygotowany do stosowania twórczych rozwiązań w działaniach związanych z realizacją zadań zawodowych.

Wykładowcy

Opiekun merytoryczny kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź

dr Grzegorz Mnich, prof. SAN
dr Grzegorz Mnich, prof. SAN 

Kierownik kierunku, dziennikarz radiowy i telewizyjny; doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Prawa Europejskiego Uniwersytetu Łódzkiego. Dziennikarz mediów elektronicznych. Pracował w Faktach TVN jako reporter, wydawca, prezenter. Obecnie jako dziennikarz informacyjny jest zatrudniony w multimedialnej Grupie ZPR (Radio Eska, Supernowa, Plus, Vox), komentuje też bieżące wydarzenia społeczne i polityczne w TVP Łódź i regionalnej Tv Toya.

Wykładowcy kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź

 dr Renata Jagodzińska-Falk
red. Elżbieta Grzeszczuk-Chętko 
mgr Marcin Kwintkiewicz
mgr Leszek Marcin Darda
Kariera

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź – praca

Poprzez odbycie dużej ilości zajęć warsztatowych, praktyk, krajowych i międzynarodowych staży, student zdobywa niezbędną wiedzę i doświadczenie do pracy w zawodzie dziennikarza w redakcjach nowych mediów lub specjalisty do spraw Public Relations. Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna SAN Łódź mogą podjąć pracę w:

redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych
agencjach prasowych
agencjach reklamowych i PR
firmach wytwórczych i producenckich
działach prasowych i związanych z promocja firm i instytucji
jednostkach placówkach prasowych Unii Europejskiej

Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna mają możliwość kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie w ramach odrębnej ścieżki kształcenia „E-biznes i profesjonalna komunikacja”.

Kontakt

Masz pytania związane z kierunkiem Dzienikarstwo i komunikacja społeczna?

Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.

Sprawdź ofertę innych naszych kierunków w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi

Bezpieczeństwo narodowe
Bezpieczeństwo narodowe
Finanse i rachunkowość
Finanse i rachunkowość
Logistyka
Logistyka