#MediaChallenge edycja I

« wróć...#MediaChallenge edycja I

Konkurs #MediaChallenge


 

Wyobraź sobie, że możesz na chwilę wejść w rolę dziennikarza – zadać pytania, nagrać rozmowę, opowiedzieć historię, która pokaże innym Twoje miasto z perspektywy przyszłego studenta. Taka właśnie jest idea konkursu #MediaChallenge, do którego zapraszamy uczniów szkół średnich z województwa mazowieckiego i łódzkiego.

 

To nie tylko okazja do sprawdzenia swoich umiejętności i kreatywności, ale także możliwość poznania podstaw warsztatu dziennikarskiego i komunikacyjnego. Społeczna Akademia Nauk od lat prowadzi kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, dlatego wiemy, jak ważne jest, by młodzi ludzie potrafili nie tylko obserwować otaczającą ich rzeczywistość, ale też twórczo ją przedstawiać. Konkurs jest naturalnym rozwinięciem tej misji – chcemy zachęcić młodzież do krytycznego spojrzenia na swoje miasto, zadania ważnych pytań i znalezienia własnego języka, by opowiedzieć o nim innym.

 

#MediaChallenge to pierwszy krok do sprawdzenia, czy w dziennikarstwie odnajdziesz swoją pasję – a przy okazji szansa na ciekawe nagrody i zaprezentowanie swojego talentu szerszej publiczności.

 

Cele konkursu #MediaChallange organizowanego przez SAN:
Cele konkursu #MediaChallange organizowanego przez SAN:
  • Rozwijanie kompetencji medialnych – nauczenie młodych ludzi, jak tworzyć podcasty, wywiady czy reportaże i jak komunikować treści w atrakcyjnej formie
  • Promowanie kreatywności i krytycznego myślenia – zachęcenie uczniów, by potrafili nie tylko opisywać, ale też interpretować i analizować rzeczywistość

  • Pokazanie Warszawy i Łodzi jako miast akademickich – zbudowanie narracji o obu miastach jako miejscach atrakcyjnych do studiowania i życia studenckiego

  • Łączenie edukacji z praktyką – danie uczniom szansy na spróbowanie tego, czego studenci uczą się później na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w SAN
  • Promowanie wartości dialogu i otwartości – bo forma wywiadu czy reportażu uczy słuchania, zadawania pytań i dostrzegania różnych perspektyw

 

Konkurs #MediaChallange - I edycja

W roku szkolnym 2025/2026 Społeczna Akademia Nauk zaprasza uczniów szkół średnich do udziału w pierwszej edycji konkursu #MediaChallange 


 

forma konkursu

konkurs na projekt

 

temat pracy konkursowej

"Łódź - moje miasto do studiowania"
"Warszawa - moje miasto do studiowania"

 

miejsce konkursu

SAN Łódź oraz filia SAN w Warszawie

 

kto może wziąć udział

uczniowie szkół średnich 

termin zgłoszeń

do 30 listopada 2025 r. 

 

termin realizacji projektu

do 28 lutego 2026 r. 

 

wyniki konkursu

23 marca 2026 r.

Do konkursu każdy uczeń może zgłosić się indywidualnie lub grupę uczniów może zgłosić nauczyciel wypełniając poniższy formularz

 

Wypełnij formularz online 

 

Przebieg konkursu


 

Konkurs #MediaChallange organizowany jest przez Społeczną Akademię Nauk. Konkurs realizowany będzie osobno dla województwa mazowieckiego i osobno dla województwa łódzkiego. Oba przedsięwzięcia realizowane będą równocześnie w SAN w Łodzi oraz filii SAN w Warszawie do 28 lutego 2026 r.  Zgłoszenia przyjmowane są przez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego poniżej do dnia 30 listopada lutego 2025 r. (włącznie). Konkurs przewidziany jest dla wszystkich uczniów szkół średnich.

 

Każdy uczestnik przygotowuje materiał na temat:

- „Warszawa – moje miasto do studiowania” (dla uczniów szkół średnich z województwa mazowieckiego),

- „Łódź – moje miasto do studiowania” (dla uczniów szkół średnich z województwa łódzkiego).

Celem pracy jest pokazanie miasta z perspektywy młodego człowieka: jego atmosfery, miejsc, które tworzą klimat studencki, i powodów, dla których warto tu studiować.

 

  • Każdy uczestnik przygotowuje indywidualny projekt dziennikarski – do wyboru w jednej z trzech form:

    • podcast – komentarz, rozmowa lub narracja (czas trwania od 3 do 7 minut),

    • wywiad audio lub wideo – przeprowadzony z bohaterem lub osobą kompetentną w danym temacie (3–7 minut),

    • krótki reportaż wideo – opowiadający historię lub przedstawiający wybrane zjawisko w mieście (3–7 minut).

  • Na przygotowanie pracy konkursowej oraz przesłanie jej na konkurs uczestnicy mają czas do 28 lutego 2026 r. 
  • Gotowy materiał należy przesłać mailowo na adres konkursy@san.edu.pl

Wyniki konkursu #MediaChallange zostaną ogłoszone 23 marca 2026 r. na stronie internetowej naszej Uczelni. Laureaci trzech pierwszych otrzymają także wiadomość mailową z informacjami dotyczącymi wręczenia nagród. Rozdanie nagród nastąpi nie później niż do 31 maja 2026 r. 

Wszelkie informacje dotyczące konkursu #MediaChallange znajdują się w regulaminie:

Regulamin konkursu zostanie opublikowany wkrótce

 

Ocena prac konkursowych #MediaChallange


 

Prace konkursowe będą oceniane przez jury według czterech kryteriów:

  1. Zgodność z tematem i oryginalność pomysłu
    – twórcze i świeże ujęcie tematu,
    – oddanie lokalnego charakteru miasta.

  2. Umiejętności dziennikarskie
    – umiejętność zadawania pytań,
    – rzetelność i obiektywizm,
    – pogłębione podejście do tematu.

  3. Język i narracja
    – jasność i poprawność językowa,
    – spójny styl,
    – zdolność przyciągnięcia i utrzymania uwagi odbiorcy.

  4. Jakość techniczna 
    – czytelny dźwięk i obraz,
    – staranność w montażu materiału.

 

Formularz zgłoszeniowy do konkursu 


 

W jaki sposób zgłosić swój udział w Konkursie? Nic prostszego! Zgłoszenia do konkursu  odbywają się poprzez poniższy formularz rejestracyjny i trwają do dnia 30 listopada 2026 r. (włącznie)

Udział w konkursie osób niepełnoletnich

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w konkursie, które do dnia konkursu nie ukończyły 18. roku życia, proszone są o przekazanie do Organizatora uzupełnionego i podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego formularza przetwarzania danych osobowych.

 

Nagrody w konkursie #MediaChallange


W każdym z województw nagrodzimy dziesięciu uczestników konkursu z najwyższymi wynikami:

 

1 miejsce

sprzęt elektroniczny

o wartości 6000 zł

+ 1000 zł zniżki na studia w SAN

2 miejsce

sprzęt elektroniczny

o wartości 4000 zł  

+ 1000 zł zniżki na studia w SAN

3 miejsce

sprzęt elektroniczny

o wartości 3000 zł 

+ 1000 zł zniżki na studia w SAN

Każdy uczestnik, który zajmie miejsce od 4 do 10 otrzyma zniżkę na czesne w wysokości 400 zł oraz zwolnienie z opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 100 zł.

Dziesięciu kolejnych uczestników, którzy uzyskali wyniki punktowe od miejsca 11 do 20  otrzyma wyróżnienia w postaci dyplomu.

 

Kontakt


 

 

Dział Marketingu 

e-mail: konkursy@san.edu.pl 

 

Warszawa

tel.: 22 656 31 06

ul. Łucka 11 pok. 1

00-842 Warszawa

Łódź

tel.: 42 664 66 06

ul. Sienkiewicza 9

90-113 Łódź