Grafika Łódź
O kierunku

Czas trwania studiów:
3 lata

Typ:
I stopnia

Forma:
stacjonarne / niestacjonarne

Tytuł na dyplomie:
Licencjat

Limit miejsc:
stacjonarne 60 osób, niestacjonarne 120 osób

Kontynuowanie:
dostępne studia II stopnia

Koncepcja zakłada kształcenie przygotowanych do aktywnego i twórczego udziału w rozwiązywaniu problemów właściwych dla rynku usług graficznych, w tym projektowych, rynku nowych mediów odpowiadających na potrzeby społeczne, w tym w szczególności przy wzroście znaczenia komunikacji wizualnej z zastosowaniem języka grafiki. Kierunek „grafika” oferuje rozwój osobowości artystycznej studentów, przygotowanie absolwentów do wymogów rynku pracy poprzez kształtowanie umiejętności stosowania warsztatu grafika, projektanta i wykorzystania tradycyjnych i nowoczesnych środków kreacji i przekazu artystycznego oraz świadomych konieczności ciągłego samodoskonalenia się.

 

Absolwenci kierunku „grafika” posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej, stosowania zasad etycznego poruszania się w branży graficznej oraz warsztatu grafika - artysty. Szczególnie też z uwagi na dynamikę rozwojową środków i metod technologii cyfrowej akcentowana jest konieczność samodzielnego uczenia się, doskonalenia i rozwoju artystycznego. W obecnej rzeczywistości rynku pracy, przy licznych i zróżnicowanych zawodach związanych z branżą graficzną, absolwenci zostają wyposażeni w kompetencje, dzięki którym mogą poradzić sobie w poszczególnych, w miarę szerokich obszarach zawodowych. Absolwenci uzyskują wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego rozwijania własnej kariery w branży graficznej, nawiązywania współpracy z firmami, podmiotami publicznymi, wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych, co pozwala na pracę w zawodzie artysty, grafika, projektanta, ilustratora książek.

 

Absolwent kierunku „grafika” o profilu praktycznym posiada kompetencje zawodowe z zakresu grafiki, które przygotowują do rozwoju twórczości indywidualnej jak i pracy w zespole oraz świadomego i kreatywnego uczestnictwa w ich powstawaniu. Przy poszanowaniu kanonów etycznych i przy pomocy metod i technik właściwych dla subdyscypliny sztuk plastycznych, w tym grafiki, jako grafik, projektant/ artysta z ugruntowaną wiedzą i umiejętnościami warsztatowymi przygotowywany jest do posługiwania się tradycyjnymi i nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego w twórczości graficznej i projektowej. Ponadto przygotowany jest do realizacji zadań w podmiotach publicznych i prywatnych, firm i instytucji o zróżnicowanym profilu działalności: począwszy od studiów graficznych, drukarni poprzez firmy reklamowe, działy marketingu i promocji aż po sektor IT.

Dlaczego warto studiować Grafikę I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?

Możliwość połączenia pracy ze studiowaniem
Możliwość połączenia pracy ze studiowaniem
Wysoka satysfakcja zawodowa
Wysoka satysfakcja zawodowa
Stałe uczenie się i rozwój
Stałe uczenie się i rozwój
Różnorodność specjalizacji
Różnorodność specjalizacji
Liczne zniżki studenckie
Liczne zniżki studenckie 
Wykładowcy praktycy
Wykładowcy praktycy

Grafika I stopnia w SAN Łódź - opinie

“Kierunek zdecydowanie odpowiada na realia współczesnego rynku pracy. Dla osób interesujących się tą tematyką to połączenie nauki z przyjemnością.”

 

Adam Kowalski

Opłaty

Grafika SAN Łódź - opłaty

Opłata czesnego na pierwszym roku studiów w roku akademickim 2025/2026

STUDIA STACJONARNE

Miesięczne raty (12 rat):

690 zł   590 zł*

Płatność semestralna (2 raty):

semestr I: 3450 zł   2950 zł*

semestr II: 4830 zł    4130 zł* 

Płatność roczna (1 rata):

8280 zł    7080 zł* 

 

STUDIA NIESTACJONARNE

Miesięczne raty (12 rat):

680 zł   580 zł*

Płatność semestralna (2 raty):

semestr I: 3400 zł   2900 zł*

semestr II: 4760 zł   4060 zł* 

Płatność roczna (1 rata):

8160 zł    6960 zł* 

*cena z uwzględnieniem Grantu Rekrutacyjnego

Program

Obszary realizowane na kierunku Grafika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi

Koncepcja kształcenia na kierunku Grafika w SAN w Łodzi zakładająca praktyczny profil kształcenia, osadza wiedzę w kontekście możliwości jej wykorzystania i użyteczności sztuk projektowych, W przygotowaniu studenta kierunku Grafika do aktywnego odnalezienia się na współczesnym rynku pracy istotną rolę odgrywa zapoznanie go z technologią informacyjną, z procesami technologicznymi związanymi z drukiem oraz wyposażenie w podstawową wiedzę z zakresu teorii reklamy i marketingu. Ta wiedza pozwoli mu w przyszłości zrozumieć złożone związki projektowania z mechanizmami gospodarczymi oraz poszerzać obszary indywidualnych poszukiwań twórczych – tak plastycznych, jak i projektowych.

Pobierz program studiów
Format: pdf
2.74 MB

Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne

  • Pracownia malarstwa
  • Pracownia rysunku
  • Pracownia kompozycji
  • Historia sztuki
  • Historia grafiki
  • Pracownia grafiki warsztatowej
  • Pracownia grafiki projektowej
  • Pracownia fotografii
  • Wprowadzenie do multimediów
  • Propedeutyka animacji
  • Warsztat 2D
  • Warsztat 3D
  • Teoria reklamy
  • Warsztat 2D
  • DTP/Techniki druku
  • Zastosowanie technik multimedialnych
  • Warsztat 3D
  • Montaż audio/wideo
  • Projektowanie gier
  • Animacja postaci (rigowanie i animacja)
  • Projektowanie efektów specjalnych ( TyFlow, RealFlow, Compositing, UNREAL)
  • Grafika projektowa
  • Cyfrowa obróbka obrazu
  • Rzeźba wirtualna
  • Cyfrowa grafika projektowa
  • Malarstwo cyfrowe
  • Rysunek cyfrowy
  • Kompozycja obrazu cyfrowego
  • Ilustracja cyfrowa
  • HWarsztat #D (3ds max, Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, UNREAL)
  • Wprowadzenie do multimediów (Adobe After Effects, Mocha , Adobe Premiere)
  • Propedeutyka animacji ( Adobe After Effects, 3ds max, Maya, Adobe Character Animator)
Specjalności

Grafika I stopnia SAN Łódź - specjalności

Świat znalazł się w centrum permanentnej rewolucji cyfrowej. W sferze sztuki komputer i programy graficzne stały się powszechnie używanym narzędziem. W cyfrowym świecie otoczenie człowieka coraz szczelniej wypełniają skondensowane znaki, symbole i ikony. Przekaz myśli i idei uległ ekstremalnemu przyspieszeniu. Za tym wszystkim musi nadążyć również nauka, sztuka i współczesne projektowanie. Warsztat grafika oraz projektanta nieprzerwanie wzbogacają narzędzia komputerowe. Ich znajomość jest niezbędna kompetencją dla tych, którzy szukają miejsca w świecie grafiki i animacji 3D, projektowania gier, zaawansowanych multimediów czy VFX.

 

Profil zapewnia kontakt z wykładowcami i praktykami, którzy te wymagane kompetencję pozwolą zdobyć i w znacznym stopniu rozwinąć. Na tym profilu nie odsyłamy studentów do tutoriali, to wykładowcy rozwiązują wszystkie problemy związane z realizacją projektów, to wykładowcy profilu tworzą tutoriale. Jak również pomagają studentom w nawiązaniu kontaktów z pracodawcami. Kadra profilu prowadzi zajęcia w oparciu o aplikacje stanowiące "industry standard" w świecie cyfrowym: Autodesk 3ds max, Autodesk Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, AdobeCC. Unreal.

Gry i efekty specjalne

Specjalność ma na celu przygotowanie studentów do pracy w ciągle rozwijającym się i nie wysyconym runku produkcji gier, technologii nowych mediów, VFX w reklamie i filmie. Program oparto na aplikacjach stanowiących standard, w wyżej wymienionych dziedzinach (Blender, Houdini, Substance Painter, Substance Designer, Unreal Engine, Adobe After Effects, Adobe Premiere)


Opiekun specjalności:
Dr Marcin Dziomdziora


Program nauki obejmuje:

Tworzenie symulacji procesów fizycznych dla potrzeb filmu i gier
Projektowanie systemów cząsteczkowych
Tworzenie zaawansowanych form multimedialnych
Projektowanie gier od poziomu konceptualnego do tworzenia poziomów 
Animację postaci 
Modelowanie proceduralne 
Specjalność w sposób kompleksowy i nowoczesny przygotowuje studentki i studentów do podjęcia pracy w gamedev, domach medialnych, postprodukcji filmowej.

Grafika komputerowa w reklamie

Celem specjalności jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do rozwiązywania problemów z zakresu kwestii projektowych, wiedzy z teorii reklamy, tworzenie odpowiednich i trafnych komunikatów wizualnych. Uczelnia zapewnia najnowsze oprogramowanie komputerowe do grafiki 2D i 3D, obróbki cyfrowego obrazu fotograficznego, animacji i postprodukcji.
 
Absolwenci otrzymują kompetencje stosowania wiedzy z zakresu reklamy i projektowania graficznego dające możliwość podjęcia pracy w zawodzie grafika projektanta, oraz wiedzy i praktycznych umiejętności z dziedziny fotografii czy animacji. Pozwalające na pracę w zawodzie grafika komputerowego. Studia dają absolwentom konkretne umiejętności, dzięki którym mogą ubiegać się o pracę w agencjach reklamowych, wydawnictwach, social mediach, drukarniach, biurach projektowych czy wybrać karierę freelancera. Program studiów oferuje przygotowanie techniczne, merytoryczne i artystyczne, dzięki czemu absolwent ma szersze spojrzenie na kwestie współczesnego designu.  
 
Kadra wykładowców z bogatym doświadczeniem praktycznym, zwłaszcza w zakresie przedmiotów projektowych i ogólnoplastycznych, związanych z narzędziami cyfrowymi jak i technologią tradycyjną.


Opiekun specjalności:

Dr Jarosław Golanek


Program nauki obejmuje:

Zagadnienia z zakresu grafiki komputerowej 2D I 3D.
Szeroko pojętej dziedzina grafiki użytkowej, która obejmuje projekty takie jak:
kampanie reklamowe,
reklamy outdoorowe, ambient, plakaty,
identyfikacje wizualne,
strony internetowe, aplikacje mobilne,
systemy informacyjne UX i UI,
multimedia, fotografia reklamowa,
projektowanie gier planszowych, grafika wydawnicza,
projektowanie opakowań, desktop publishing (DTP),
oraz wiele innych. 

Dodatkowo pracownie kompozycji, rysunku i malarstwa rozwijają umiejętności manualne.

Digital art

To bardzo współczesna i nowatorska dziedzina sztuki, do której tworzenia wykorzystujemy urządzenia, narzędzia i technologie cyfrowe. Aby powstało dzieło cyfrowe np. rysunek, obraz czy ilustracja potrzebny jest komputer i tablet graficzny. Niezbędne jest też oprogramowanie a podstawowe programy graficzne z których możemy korzystać to Adobe Photoshop, Krita, Procreate, Corel Painter lub wiele innych.


Opiekun specjalności:

Profesor Grzegorz Chojnacki


Decydując się na tą specjalność student musi posiadać wrażliwość plastyczną i wyobraźnię. Musi też w sposób doskonały posługiwać się oprogramowaniem i tabletem graficznym. Finalne prace są plikiem graficznym, które można drukować o ile zadbamy o odpowiednią rozdzielczość. Błędny jest pogląd, że komputer zrobi za nas wszystko. Prace, które można zakwalifikować jako prawdziwy Digital Art są wykonane w całości przez naszą dłoń, poczynając od subtelnych muśnięć piórkiem graficznym a kończąc na finalnych przemyślanych kompozycjach. Tu tradycyjna umiejętność rysowania jest niezbędna.

Specjalność jest głównie dla tych studentów, którzy w przyszłości chcą zajmować się zawodowo concept artem, a więc grafiką konceptową do gier i filmów. Projekty postaci, ubioru, broni, zwierząt, pojazdów również całego środowiska (tzw. enviro) ale także np. potworów czy serie storyboardów,  studenci podczas ćwiczeń praktycznych z tej specjalności muszą realizować samodzielnie. Także szeroko rozumiana ilustracja gazetowa i książkowa, projekty okładek, czasopism, rysunki ilustrujące działanie mechanizmów i wiele innych działań, gdzie trzeba wykorzystać umiejętności rysunkowe i wrażliwość plastyczną wchodzą w zakres tych studiów. 
Podczas studiów na tej specjalności pedagodzy nie narzucają żadnych ograniczeń jeśli chodzi o stylistykę a każdy temat dyplomowy jest omawiany ze studentem indywidualnie. 

Galeria prac
Wykładowcy

Opiekun kierunku Grafika SAN Łódź

prof. Grzegorz Chojnacki
prof. Grzegorz Chojnacki

Grafika SAN Łódź - wykładowcy

prof. Grzegorz Chojnacki
dr inż. Marcin Dziomdziora, prof. SAN
dr hab. Robert Jundo
dr Jarosław Golanek
dr Tamara Sass
mgr inż. Mirosław Łukasiewicz
mgr Katarzyna Koludo-Durkiewicz
mgr Dorota Berent-Chojnacka
mgr Ewelina Ostrowska-Marcinkowska
mgr Grażyna Strumiłło
Kariera

Grafika SAN Łódź – praca

Absolwent kierunku Grafika SAN Łódź może ubiegać się o pracę w ciągle rozwijającym się w naszym kraju rynku: nowych mediów, reklamy, projektowania gier komputerowych oraz domach medialnych. Kompleksowość kompetencji  pozwala również na podjęcie działań nad usamodzielnieniem swojej działalności w wyżej wymienionych dziedzinach.

 

Absolwenci kierunku Grafika są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy m.in. w charakterze projektanta graficznego lub pracownika korporacji medialnych (portale internetowe, telewizja, wydawnictwa multimedialne). Zdobyta wiedza i umiejętności warsztatowe pozwolą im zajmować się projektowaniem stron internetowych oraz makiet aplikacji, realizacją filmów reklamowych, wizualizacji i materiałów multimedialnych, tworzyć dowolne projekty graficzne wykonane technikami klasycznymi, cyfrowymi lub mieszanymi w zakresie grafiki wydawniczej, plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Będą mogli również wykorzystywać nabyte umiejętności w indywidualnej kreacji twórczej.

 

Absolwent studiów na kierunku Grafika mogą podjąć pracę lub prowadzić własną działalność gospodarczą: 

w agencjach reklamowych
w firmach produkujących gry komputerowe
jako samodzielni twórcy gier komputerowych
w instytucjach kultury
w wydawnictwach
w drukarniach
w agencjach graficznych
w firmach sektora IT
w mediach (klasycznych oraz nowych)

Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia, absolwenci Grafiki mogą kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia lub na kierunkach pokrewnych.

Kontakt

Masz pytania związane z kierunkiem Grafika?

Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.

Sprawdź ofertę innych naszych kierunków w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi

Bezpieczeństwo narodowe
Bezpieczeństwo narodowe
Finanse i rachunkowość
Finanse i rachunkowość
Logistyka
Logistyka