Czas trwania studiów:
3 lata
Typ:
I stopnia
Forma:
stacjonarne / niestacjonarne
Tytuł na dyplomie:
Licencjat
Limit miejsc:
stacjonarne 60 osób, niestacjonarne 120 osób
Kontynuowanie:
dostępne studia II stopnia
Koncepcja zakłada kształcenie przygotowanych do aktywnego i twórczego udziału w rozwiązywaniu problemów właściwych dla rynku usług graficznych, w tym projektowych, rynku nowych mediów odpowiadających na potrzeby społeczne, w tym w szczególności przy wzroście znaczenia komunikacji wizualnej z zastosowaniem języka grafiki. Kierunek „grafika” oferuje rozwój osobowości artystycznej studentów, przygotowanie absolwentów do wymogów rynku pracy poprzez kształtowanie umiejętności stosowania warsztatu grafika, projektanta i wykorzystania tradycyjnych i nowoczesnych środków kreacji i przekazu artystycznego oraz świadomych konieczności ciągłego samodoskonalenia się.
Absolwenci kierunku „grafika” posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej, stosowania zasad etycznego poruszania się w branży graficznej oraz warsztatu grafika - artysty. Szczególnie też z uwagi na dynamikę rozwojową środków i metod technologii cyfrowej akcentowana jest konieczność samodzielnego uczenia się, doskonalenia i rozwoju artystycznego. W obecnej rzeczywistości rynku pracy, przy licznych i zróżnicowanych zawodach związanych z branżą graficzną, absolwenci zostają wyposażeni w kompetencje, dzięki którym mogą poradzić sobie w poszczególnych, w miarę szerokich obszarach zawodowych. Absolwenci uzyskują wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego rozwijania własnej kariery w branży graficznej, nawiązywania współpracy z firmami, podmiotami publicznymi, wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych, co pozwala na pracę w zawodzie artysty, grafika, projektanta, ilustratora książek.
Absolwent kierunku „grafika” o profilu praktycznym posiada kompetencje zawodowe z zakresu grafiki, które przygotowują do rozwoju twórczości indywidualnej jak i pracy w zespole oraz świadomego i kreatywnego uczestnictwa w ich powstawaniu. Przy poszanowaniu kanonów etycznych i przy pomocy metod i technik właściwych dla subdyscypliny sztuk plastycznych, w tym grafiki, jako grafik, projektant/ artysta z ugruntowaną wiedzą i umiejętnościami warsztatowymi przygotowywany jest do posługiwania się tradycyjnymi i nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego w twórczości graficznej i projektowej. Ponadto przygotowany jest do realizacji zadań w podmiotach publicznych i prywatnych, firm i instytucji o zróżnicowanym profilu działalności: począwszy od studiów graficznych, drukarni poprzez firmy reklamowe, działy marketingu i promocji aż po sektor IT.

Dlaczego warto studiować Grafikę I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?
Grafika I stopnia w SAN Łódź - opinie
“Kierunek zdecydowanie odpowiada na realia współczesnego rynku pracy. Dla osób interesujących się tą tematyką to połączenie nauki z przyjemnością.”
Adam Kowalski
Grafika SAN Łódź - opłaty
Opłata czesnego na pierwszym roku studiów w roku akademickim 2025/2026
STUDIA STACJONARNE | |
Miesięczne raty (12 rat): | 690 zł 590 zł* |
Płatność semestralna (2 raty): | semestr I: 3450 zł 2950 zł*semestr II: 4830 zł 4130 zł* |
Płatność roczna (1 rata): | 8280 zł 7080 zł* |
STUDIA NIESTACJONARNE | |
Miesięczne raty (12 rat): | 680 zł 580 zł* |
Płatność semestralna (2 raty): | semestr I: 3400 zł 2900 zł*semestr II: 4760 zł 4060 zł* |
Płatność roczna (1 rata): | 8160 zł 6960 zł* |
*cena z uwzględnieniem Grantu Rekrutacyjnego
Obszary realizowane na kierunku Grafika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
Koncepcja kształcenia na kierunku Grafika w SAN w Łodzi zakładająca praktyczny profil kształcenia, osadza wiedzę w kontekście możliwości jej wykorzystania i użyteczności sztuk projektowych, W przygotowaniu studenta kierunku Grafika do aktywnego odnalezienia się na współczesnym rynku pracy istotną rolę odgrywa zapoznanie go z technologią informacyjną, z procesami technologicznymi związanymi z drukiem oraz wyposażenie w podstawową wiedzę z zakresu teorii reklamy i marketingu. Ta wiedza pozwoli mu w przyszłości zrozumieć złożone związki projektowania z mechanizmami gospodarczymi oraz poszerzać obszary indywidualnych poszukiwań twórczych – tak plastycznych, jak i projektowych.
Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne
- Pracownia malarstwa
- Pracownia rysunku
- Pracownia kompozycji
- Historia sztuki
- Historia grafiki
- Pracownia grafiki warsztatowej
- Pracownia grafiki projektowej
- Pracownia fotografii
- Wprowadzenie do multimediów
- Propedeutyka animacji
- Warsztat 2D
- Warsztat 3D
- Teoria reklamy
- Warsztat 2D
- DTP/Techniki druku
- Zastosowanie technik multimedialnych
- Warsztat 3D
- Montaż audio/wideo
- Projektowanie gier
- Animacja postaci (rigowanie i animacja)
- Projektowanie efektów specjalnych ( TyFlow, RealFlow, Compositing, UNREAL)
- Grafika projektowa
- Cyfrowa obróbka obrazu
- Rzeźba wirtualna
- Cyfrowa grafika projektowa
- Malarstwo cyfrowe
- Rysunek cyfrowy
- Kompozycja obrazu cyfrowego
- Ilustracja cyfrowa
- HWarsztat #D (3ds max, Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, UNREAL)
- Wprowadzenie do multimediów (Adobe After Effects, Mocha , Adobe Premiere)
- Propedeutyka animacji ( Adobe After Effects, 3ds max, Maya, Adobe Character Animator)
Grafika I stopnia SAN Łódź - specjalności
Świat znalazł się w centrum permanentnej rewolucji cyfrowej. W sferze sztuki komputer i programy graficzne stały się powszechnie używanym narzędziem. W cyfrowym świecie otoczenie człowieka coraz szczelniej wypełniają skondensowane znaki, symbole i ikony. Przekaz myśli i idei uległ ekstremalnemu przyspieszeniu. Za tym wszystkim musi nadążyć również nauka, sztuka i współczesne projektowanie. Warsztat grafika oraz projektanta nieprzerwanie wzbogacają narzędzia komputerowe. Ich znajomość jest niezbędna kompetencją dla tych, którzy szukają miejsca w świecie grafiki i animacji 3D, projektowania gier, zaawansowanych multimediów czy VFX.
Profil zapewnia kontakt z wykładowcami i praktykami, którzy te wymagane kompetencję pozwolą zdobyć i w znacznym stopniu rozwinąć. Na tym profilu nie odsyłamy studentów do tutoriali, to wykładowcy rozwiązują wszystkie problemy związane z realizacją projektów, to wykładowcy profilu tworzą tutoriale. Jak również pomagają studentom w nawiązaniu kontaktów z pracodawcami. Kadra profilu prowadzi zajęcia w oparciu o aplikacje stanowiące "industry standard" w świecie cyfrowym: Autodesk 3ds max, Autodesk Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, AdobeCC. Unreal.
Gry i efekty specjalne

Specjalność ma na celu przygotowanie studentów do pracy w ciągle rozwijającym się i nie wysyconym runku produkcji gier, technologii nowych mediów, VFX w reklamie i filmie. Program oparto na aplikacjach stanowiących standard, w wyżej wymienionych dziedzinach (Blender, Houdini, Substance Painter, Substance Designer, Unreal Engine, Adobe After Effects, Adobe Premiere)
Opiekun specjalności:
Dr Marcin Dziomdziora
Program nauki obejmuje:
Tworzenie symulacji procesów fizycznych dla potrzeb filmu i gier
Projektowanie systemów cząsteczkowych
Tworzenie zaawansowanych form multimedialnych
Projektowanie gier od poziomu konceptualnego do tworzenia poziomów
Animację postaci
Modelowanie proceduralne
Specjalność w sposób kompleksowy i nowoczesny przygotowuje studentki i studentów do podjęcia pracy w gamedev, domach medialnych, postprodukcji filmowej.
Grafika komputerowa w reklamie

Celem specjalności jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do rozwiązywania problemów z zakresu kwestii projektowych, wiedzy z teorii reklamy, tworzenie odpowiednich i trafnych komunikatów wizualnych. Uczelnia zapewnia najnowsze oprogramowanie komputerowe do grafiki 2D i 3D, obróbki cyfrowego obrazu fotograficznego, animacji i postprodukcji.
Absolwenci otrzymują kompetencje stosowania wiedzy z zakresu reklamy i projektowania graficznego dające możliwość podjęcia pracy w zawodzie grafika projektanta, oraz wiedzy i praktycznych umiejętności z dziedziny fotografii czy animacji. Pozwalające na pracę w zawodzie grafika komputerowego. Studia dają absolwentom konkretne umiejętności, dzięki którym mogą ubiegać się o pracę w agencjach reklamowych, wydawnictwach, social mediach, drukarniach, biurach projektowych czy wybrać karierę freelancera. Program studiów oferuje przygotowanie techniczne, merytoryczne i artystyczne, dzięki czemu absolwent ma szersze spojrzenie na kwestie współczesnego designu.
Kadra wykładowców z bogatym doświadczeniem praktycznym, zwłaszcza w zakresie przedmiotów projektowych i ogólnoplastycznych, związanych z narzędziami cyfrowymi jak i technologią tradycyjną.
Opiekun specjalności:
Dr Jarosław Golanek
Program nauki obejmuje:
Zagadnienia z zakresu grafiki komputerowej 2D I 3D.
Szeroko pojętej dziedzina grafiki użytkowej, która obejmuje projekty takie jak:
kampanie reklamowe,
reklamy outdoorowe, ambient, plakaty,
identyfikacje wizualne,
strony internetowe, aplikacje mobilne,
systemy informacyjne UX i UI,
multimedia, fotografia reklamowa,
projektowanie gier planszowych, grafika wydawnicza,
projektowanie opakowań, desktop publishing (DTP),
oraz wiele innych.
Dodatkowo pracownie kompozycji, rysunku i malarstwa rozwijają umiejętności manualne.
Digital art

To bardzo współczesna i nowatorska dziedzina sztuki, do której tworzenia wykorzystujemy urządzenia, narzędzia i technologie cyfrowe. Aby powstało dzieło cyfrowe np. rysunek, obraz czy ilustracja potrzebny jest komputer i tablet graficzny. Niezbędne jest też oprogramowanie a podstawowe programy graficzne z których możemy korzystać to Adobe Photoshop, Krita, Procreate, Corel Painter lub wiele innych.
Opiekun specjalności:
Profesor Grzegorz Chojnacki
Decydując się na tą specjalność student musi posiadać wrażliwość plastyczną i wyobraźnię. Musi też w sposób doskonały posługiwać się oprogramowaniem i tabletem graficznym. Finalne prace są plikiem graficznym, które można drukować o ile zadbamy o odpowiednią rozdzielczość. Błędny jest pogląd, że komputer zrobi za nas wszystko. Prace, które można zakwalifikować jako prawdziwy Digital Art są wykonane w całości przez naszą dłoń, poczynając od subtelnych muśnięć piórkiem graficznym a kończąc na finalnych przemyślanych kompozycjach. Tu tradycyjna umiejętność rysowania jest niezbędna.
Specjalność jest głównie dla tych studentów, którzy w przyszłości chcą zajmować się zawodowo concept artem, a więc grafiką konceptową do gier i filmów. Projekty postaci, ubioru, broni, zwierząt, pojazdów również całego środowiska (tzw. enviro) ale także np. potworów czy serie storyboardów, studenci podczas ćwiczeń praktycznych z tej specjalności muszą realizować samodzielnie. Także szeroko rozumiana ilustracja gazetowa i książkowa, projekty okładek, czasopism, rysunki ilustrujące działanie mechanizmów i wiele innych działań, gdzie trzeba wykorzystać umiejętności rysunkowe i wrażliwość plastyczną wchodzą w zakres tych studiów.
Podczas studiów na tej specjalności pedagodzy nie narzucają żadnych ograniczeń jeśli chodzi o stylistykę a każdy temat dyplomowy jest omawiany ze studentem indywidualnie.
Opiekun kierunku Grafika SAN Łódź
Grafika SAN Łódź - wykładowcy
Grafika SAN Łódź – praca
Absolwent kierunku Grafika SAN Łódź może ubiegać się o pracę w ciągle rozwijającym się w naszym kraju rynku: nowych mediów, reklamy, projektowania gier komputerowych oraz domach medialnych. Kompleksowość kompetencji pozwala również na podjęcie działań nad usamodzielnieniem swojej działalności w wyżej wymienionych dziedzinach.
Absolwenci kierunku Grafika są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy m.in. w charakterze projektanta graficznego lub pracownika korporacji medialnych (portale internetowe, telewizja, wydawnictwa multimedialne). Zdobyta wiedza i umiejętności warsztatowe pozwolą im zajmować się projektowaniem stron internetowych oraz makiet aplikacji, realizacją filmów reklamowych, wizualizacji i materiałów multimedialnych, tworzyć dowolne projekty graficzne wykonane technikami klasycznymi, cyfrowymi lub mieszanymi w zakresie grafiki wydawniczej, plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Będą mogli również wykorzystywać nabyte umiejętności w indywidualnej kreacji twórczej.
Absolwent studiów na kierunku Grafika mogą podjąć pracę lub prowadzić własną działalność gospodarczą:
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia, absolwenci Grafiki mogą kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia lub na kierunkach pokrewnych.
Masz pytania związane z kierunkiem Grafika?
Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.