Specjalność realizowana w ramach kierunku Grafika I stopnia
Ta specjalność jest dla osób, które chcą pracować w dynamicznie rozwijającej się branży produkcji gier, nowych mediów oraz efektów specjalnych w filmie i reklamie. Program studiów opiera się na pracy z aplikacjami, które są standardem w tych dziedzinach, takimi jak Blender, Houdini, Substance Painter i Designer, Unreal Engine, Adobe After Effects czy Adobe Premiere. Nauczysz się tworzyć realistyczne symulacje procesów fizycznych, projektować systemy cząsteczkowe oraz zaawansowane formy multimedialne. Specjalność obejmuje też kompleksowe podejście do projektowania gier – od pierwszych konceptów, przez tworzenie poziomów, aż po animację postaci i modelowanie proceduralne. Studia dają solidne przygotowanie do pracy w gamedevie, w domach medialnych czy firmach zajmujących się postprodukcją filmową, łącząc teorię z praktyką na profesjonalnym oprogramowaniu.
Dostępność specjalności:
Czego nauczysz się w ramach tej specjalności?
- Tworzenia symulacji procesów fizycznych na potrzeby filmów i gier
- Projektowania systemów cząsteczkowych (particle systems)
- Budowania zaawansowanych form multimedialnych i wizualnych efektów
- Projektowania gier – od konceptu po realizację poziomów
- Animacji postaci i modelowania proceduralnego
- Obsługi narzędzi takich jak Blender, Houdini, Substance Painter, Unreal Engine, Adobe After Effects i Premiere
Perspektywy zawodowe po studiach
Absolwenci tej specjalności mogą pracować w:
- Branży produkcji gier komputerowych (gamedev)
- Domach medialnych i firmach tworzących efekty specjalne (VFX)
- Postprodukcji filmowej i reklamowej
- Firmach zajmujących się nowymi mediami i multimedialnymi projektami
Sprawdź inne specjalności dostępne na kierunku Grafika I stopnia: