Gry i efekty specjalne

Specjalność realizowana w ramach kierunku Grafika I stopnia

Ta specjalność jest dla osób, które chcą pracować w dynamicznie rozwijającej się branży produkcji gier, nowych mediów oraz efektów specjalnych w filmie i reklamie. Program studiów opiera się na pracy z aplikacjami, które są standardem w tych dziedzinach, takimi jak Blender, Houdini, Substance Painter i Designer, Unreal Engine, Adobe After Effects czy Adobe Premiere. Nauczysz się tworzyć realistyczne symulacje procesów fizycznych, projektować systemy cząsteczkowe oraz zaawansowane formy multimedialne. Specjalność obejmuje też kompleksowe podejście do projektowania gier – od pierwszych konceptów, przez tworzenie poziomów, aż po animację postaci i modelowanie proceduralne. Studia dają solidne przygotowanie do pracy w gamedevie, w domach medialnych czy firmach zajmujących się postprodukcją filmową, łącząc teorię z praktyką na profesjonalnym oprogramowaniu.

Dostępność specjalności:

Czego nauczysz się w ramach tej specjalności?

  • Tworzenia symulacji procesów fizycznych na potrzeby filmów i gier
  • Projektowania systemów cząsteczkowych (particle systems)
  • Budowania zaawansowanych form multimedialnych i wizualnych efektów
  • Projektowania gier – od konceptu po realizację poziomów
  • Animacji postaci i modelowania proceduralnego
  • Obsługi narzędzi takich jak Blender, Houdini, Substance Painter, Unreal Engine, Adobe After Effects i Premiere 

Perspektywy zawodowe po studiach

Absolwenci tej specjalności mogą pracować w:

  • Branży produkcji gier komputerowych (gamedev)
  • Domach medialnych i firmach tworzących efekty specjalne (VFX)
  • Postprodukcji filmowej i reklamowej
  • Firmach zajmujących się nowymi mediami i multimedialnymi projektami 

Sprawdź inne specjalności dostępne na kierunku Grafika I stopnia: