« wróć...Studenci SAN na wizycie studyjnej na Lotnisku Chopina

W dniu 7.05.2025 roku studenci kierunku Turystyka i rekreacja I i II roku studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych oraz członkowie Koła Naukowego Marketingu i Turystyki brali udział z wycieczce studyjnej na Lotnisko Chopina.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Pana Radosława Szafranowicza, trenera firmy szkoleniowej kadryturystyki.pl jako partnera biznesowego Społecznej Akademii Nauk, we współpracy z Koordynatorem Kierunku Turystyka i Rekreacja Małgorzatą Borkowską- Niszczota, poza zajęciami przewidzianymi planem dla osób zainteresowanych poznaniem międzynarodowego portu lotniczego i jako głównej bazy Polskich Linii Lotniczych LOT.
Głównymi celami wizyty było: poznanie ścieżki pasażera oraz sytuacji jakie mogą się zdarzyć w porcie lotniczym, przygotowanie do podróży prywatnych i biznesowych oraz poznanie możliwości pracy na lotnisku jako agent obsługi pasażerskiej i w samolocie w roli stewardessy/stewarda.
Studenci w czasie zajęć terenowych dowiedzieli się wiele cennych i praktycznych informacji na temat funkcjonowania lotniska, jako Huba lotniczego – węzłowego portu lotniczego lub portu przesiadkowego, gdzie pasażerowie uzyskują połączenie do wybranego lotniska międzynarodowego. W szczególności zostali zaznajomieni ze strefą ogólnodostępną lotniska, obejmującą m.in. terminal pasażerki, taras widokowy oraz otaczające elementy infrastrukturalne.
Studenci kierunku turystyka i rekreacja mieli okazję poznać m. in:
- kolejność etapów odprawy na lotnisku,
- na czym polega i jak wygląda kontrola bezpieczeństwa,
- możliwości przeprowadzenia check-in,
- co oznacza overbooking, jak tego uniknąć oraz jaki jest sposób postępowania w takiej sytuacji,
- procedurę związaną z podróżowaniem dzieci bez rodzica czy opiekuna,
- Fast track – usługę szybkiego przejścia etapów odprawy, z uwzględnieniem ceny,
- co oznaczają bramki ABC, usługi asystenta PRM dla osoby z niepełnosprawnościami,
- na czym odprawa celna, program lojalnościowy Frequent Flyer dla osób często podróżujących samolotem,
- co oznacza strefa Kiss&Fly,
- liczne sformułowania wykorzystywane na lotnisku tj. np. Baggage claim, Drop off, Jet lag,
- wiele innych sfref czy miejsc z jakimi mogą spotkać się lub z jakich mogą skorzystać podróżni.
Podczas wizyty studenci uczestniczyli w licznych aktywnościach, m.in. zaproponowano studentom grę, za udział w której otrzymali nagrody.
Serdecznie dziękujemy Panu Radosławowi Szafranowiczowi, za ciekawy sposób przekazania kluczowej wiedzy i informacji praktycznych, z użyciem kreatywnych metod, które sprawiły, że przekazywane treści były bardziej interesujące, umożliwiły zaangażowanie studentów i ułatwiły zrozumienie informacji.