« wróć...Studenci SAN na wizycie studyjnej na Lotnisku Chopina

W dniu 7.05.2025 roku studenci kierunku Turystyka i rekreacja I i II roku studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych oraz członkowie Koła Naukowego Marketingu i Turystyki brali udział z wycieczce studyjnej na Lotnisko Chopina.

 

Zajęcia zostały zorganizowane przez Pana Radosława Szafranowicza, trenera firmy szkoleniowej kadryturystyki.pl jako partnera biznesowego Społecznej Akademii Nauk, we współpracy z Koordynatorem Kierunku Turystyka i Rekreacja Małgorzatą Borkowską- Niszczota, poza zajęciami przewidzianymi planem dla osób zainteresowanych poznaniem międzynarodowego portu lotniczego i jako głównej bazy Polskich Linii Lotniczych LOT.

 

Głównymi celami wizyty było: poznanie ścieżki pasażera oraz sytuacji jakie mogą się zdarzyć w porcie lotniczym, przygotowanie do podróży prywatnych i biznesowych oraz poznanie możliwości pracy na lotnisku jako agent obsługi pasażerskiej i w samolocie  w roli stewardessy/stewarda.

 

Studenci w czasie zajęć terenowych dowiedzieli się wiele cennych i praktycznych informacji na temat funkcjonowania lotniska, jako Huba lotniczego – węzłowego portu lotniczego lub portu przesiadkowego, gdzie pasażerowie uzyskują połączenie do wybranego lotniska międzynarodowego. W szczególności zostali zaznajomieni ze strefą ogólnodostępną lotniska, obejmującą m.in. terminal pasażerki, taras widokowy oraz otaczające elementy infrastrukturalne.

Studenci kierunku turystyka i rekreacja mieli okazję poznać m. in:

  • kolejność etapów odprawy na lotnisku,
  • na czym polega i jak wygląda kontrola bezpieczeństwa,
  • możliwości przeprowadzenia check-in,
  • co oznacza overbooking, jak tego uniknąć oraz jaki jest sposób postępowania w takiej sytuacji,
  • procedurę związaną z podróżowaniem dzieci bez rodzica czy opiekuna,
  • Fast track – usługę szybkiego przejścia etapów odprawy, z uwzględnieniem ceny,
  • co oznaczają bramki ABC, usługi asystenta PRM dla osoby z niepełnosprawnościami,
  • na czym odprawa celna, program lojalnościowy Frequent Flyer dla osób często podróżujących samolotem,
  • co oznacza strefa Kiss&Fly,
  • liczne sformułowania wykorzystywane na lotnisku tj. np. Baggage claim, Drop off, Jet lag,
  • wiele innych sfref czy miejsc z jakimi mogą spotkać się lub z jakich mogą skorzystać podróżni.

Podczas wizyty studenci uczestniczyli w licznych aktywnościach, m.in. zaproponowano studentom grę, za udział w której otrzymali nagrody.

 

Serdecznie dziękujemy Panu Radosławowi Szafranowiczowi, za ciekawy sposób przekazania kluczowej wiedzy i informacji praktycznych, z użyciem kreatywnych metod, które sprawiły, że przekazywane treści były bardziej interesujące, umożliwiły zaangażowanie studentów i ułatwiły zrozumienie informacji.