« wróć...dr Maciej Dębski, prof. SAN
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalista w obszarze marketingu oraz zarządzania w turystyce. Autor lub współautor książek pt. „Kreowanie silnej marki”, „Polityka turystyczna”, „Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej” oraz kilkudziesięciu publikacji wydawanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu. W chwili obecnej pracownik Społecznej Akademii Nauk, pełniący funkcję Dyrektora Zarządzającego Filii SAN w Warszawie oraz kierownika Katedry Marketingu i Turystyki.
Kluczowe obszary badawcze
- marketing, a zwłaszcza zarządzanie marką przedsiębiorstwa
- zarządzanie w turystyce
- zarządzanie w firmach rodzinnych
- jakość w szkolnictwie wyższym
Pozycje zwarte
- Polityka turystyczna. Powstanie – Rozwój – Główne obszary; H. Zawistowska, H. Górska-Warsewicz, M. Dębski, PWE, 2014
- Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej, H. Górska-Warsewicz, A. Grobelna, M. Dębski, Difin, Warszawa 2017
Artykuły i rozdziały w monografiach
- M. Debski, M. Borkowska-Niszczota 2020, Consumer ecological behaviour and attitudes towards pro-ecological activities in accommodation facilities by generation Z, Turyzm 30/2, s. 43-50
- Górska-Warsewicz, Hanna; Dębski, Maciej; Rejman, Krystyna; Laskowski, Wacław. 2020. "The Specificity of Family Firms Providing Accommodation Services—The Experience of a Post-Socialist Country 30 Years after the Economic Transformation" Sustainability 12, no. 24: 10404. https://doi.org/10.3390/su122410404
- M. Debski, M. Cieciora, P. Pietrzak, W. Bołkunow, Organizational culture in public and non-public higher education institutions in Poland: A study based on Cameron and Quinn’s model, Human Systems Management, DOI 10.3233/HSM-190831
- M. Dębski, A. Krawczyk, A. Sugonyako, D. Dworak, (2020), “Tourism consumption of Generation Z – comparitive analysis of Polish and Ukrainian students”, 35th IBIMA conference, 1-2 April, 2020 Seville, Spain, Conference Proceedings
- M. Dębski, H. Górska-Warsewicz, T. Skalska (2019) Family-based brand equity in the hospitality industry, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu vol. 63, nr 10, 161-175
- P. Karamarz, M. Dębski, L Luty (2019), Trends in entrepreneurial behaviour among immigrant students: Conclusions from research conducted at the University of Social Sciences, International Entrepreneurship Review, vol. 5, no 4, 25-39, doi.org/10.15678/IER.2019.050
- T. Skalska, E. Dziedzic, M. Dębski (2019), Pojęcie, zakres i sposób pomiaru inwestycji turystycznych (na przykładzie Warszawy), Przedsiębiorczośc i ZarządzanieTom XX, Zeszyt 2, część II, s. 233-249
- Ł. Sułkowski, M. Dębski (2019), Hospitality in the Image of Small Family Accommodation Businesses, Innovative Marketing, Volume 15, Issue 1, p. 13-29, doi: http://dx.doi.org/10.21511/im.15(1).2019.02
- M. Debski, H. Górska-Warsewicz (2018), Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem - perspektywa konsumencka , Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Marketing turystyczny, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 535, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, s. 36-48
- M. E. L. Parra, E. M. N. Arvizu, N. E. G. Navarro, J. N. A. López ; O. Kulykovets, M. Dębski (2018); Preferences of Accommodation, a descriptive study in the South of the State of Sonora, Mexico, Journal of Intercultural Management, 10 (4), 39-56
- W. Nasierowski, M. Dębski, Public vs Non-public universities in Poland: An assessment of their technical efficiency, Proceedings of MAC 2018 in Prague, International Conference, 25th-27th May 2018, ISBN:978-80-88085-19-5
- M. Dębski, A. Krawczyk 2017, Competitiveness of Family Tourist Micro-Enterprises as an Element of Tourist Destination Product; Journal of Intercultural Management, 9 (4), s. 59-76
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), , Criteria for the Selection of Tourism Destinations by Students from Different Countries, Foundations of Management, vol 9, ISSN 2080-7279 , s. 317-330; Indeksowane w bazie Scopus
- M. Dębski, W. Nasierowski, Students as Tourists: How do they Chose Trip Destination, Proceedings of 44thInternational Business Research Conference, 18-19 September 2017, Zurich, Switzerland, ISBN: 978-1-925488-46-3
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Destination promoting motives for young people, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 16 (4), s. 23-30
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Professional position of students as a determinant in the process of designing curricula, (red.) Ł. Sułkowski, Management and Culture of the University Wydawnictwo, Peter Lang, ISBN: 978-3-631-71804-9, 229-244
- M. Dębski (2017), Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 473/ 2017, s 148-159;
- M. Dębski, W. Nasierowski (2016), Criteria for selection of tourism destinations by students from different countries, Working Paper Series, University of New Brunswick, Fredericton, 2016
- M. Dębski (2015), Marketing communication as a significant element of management in a tourist region – model approach, Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Tom XVI, Zeszyt 4, Część II, 2015, ISSN 1733-2486, ss. 75-86
- M. Dębski, K. Niemczak, Tourism attractiveness of the region in the management of promotional activities used by hotels, “International Journal of Contemporary Management”, 2015, vol 14, no 4, s. 111-129
- M. Dębski, M. Szaniawski, Relationship Management in tourism microenterprise as part of building its competitive advantage, “International Journal of Small and Medium Enterprises and Business Sustainability”, 2015, vol. 1, no. 1
- M. Dębski, Zarządzanie konkurencyjnością kraju jako obszaru recepcji turystycznej w polityce państwa, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2014, tom XV, zeszyt 6, część 3, s. 131-143
- M. Dębski, Tourism habits and preferences – comparitive analisis in selected European countries, “Journal of Intercultural Management”, 2014, vol. 6, nr 4, ss. 39-54
- M. Debski, Turystyka jako forma spędzania czasu wolnego [w:] E. Łyszkowska, Z. Sirojć, J. Chorążuk /red./, Edukacja i życie codzienne studentów w Polsce i w Rosji, Stowarzyszenie Współpracy Polska-Wschód, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Krasnodarski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuki, Warszawa 2015