« wróć...dr Maciej Dębski, prof. SAN

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalista w obszarze marketingu oraz zarządzania w turystyce. Autor lub współautor książek pt. „Kreowanie silnej marki”, „Polityka turystyczna”, „Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej” oraz kilkudziesięciu publikacji wydawanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu. W chwili obecnej pracownik Społecznej Akademii Nauk, pełniący funkcję Dyrektora Zarządzającego Filii SAN w Warszawie oraz kierownika Katedry Marketingu i Turystyki.

Kluczowe obszary badawcze

  • marketing, a zwłaszcza zarządzanie marką przedsiębiorstwa
  • zarządzanie w turystyce
  • zarządzanie w firmach rodzinnych
  • jakość w szkolnictwie wyższym

Pozycje zwarte

  1. Polityka turystyczna. Powstanie – Rozwój – Główne obszary; H. Zawistowska, H. Górska-Warsewicz, M. Dębski, PWE, 2014
  2. Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej, H. Górska-Warsewicz, A. Grobelna, M. Dębski, Difin, Warszawa 2017

Artykuły i rozdziały w monografiach

  1. M. Debski, M. Borkowska-Niszczota 2020, Consumer ecological behaviour and attitudes towards pro-ecological activities in accommodation facilities by generation Z, Turyzm 30/2, s. 43-50
  2. Górska-Warsewicz, Hanna; Dębski, Maciej; Rejman, Krystyna; Laskowski, Wacław. 2020. "The Specificity of Family Firms Providing Accommodation Services—The Experience of a Post-Socialist Country 30 Years after the Economic Transformation" Sustainability 12, no. 24: 10404. https://doi.org/10.3390/su122410404
  3. M. Debski, M. Cieciora, P. Pietrzak, W. Bołkunow, Organizational culture in public and non-public higher education institutions in Poland: A study based on Cameron and Quinn’s model, Human Systems Management, DOI 10.3233/HSM-190831
  4. M. Dębski, A. Krawczyk, A. Sugonyako, D. Dworak, (2020), “Tourism consumption of Generation Z – comparitive analysis of Polish and Ukrainian students”, 35th IBIMA conference, 1-2 April, 2020 Seville, Spain, Conference Proceedings
  5. M. Dębski, H. Górska-Warsewicz, T. Skalska (2019) Family-based  brand equity in the hospitality industry, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu vol. 63, nr 10, 161-175
  6. P. Karamarz, M. Dębski, L Luty (2019), Trends in entrepreneurial behaviour among immigrant students: Conclusions from research conducted at the University of Social Sciences, International Entrepreneurship Review, vol. 5, no 4, 25-39, doi.org/10.15678/IER.2019.050
  7. T. Skalska, E. Dziedzic, M. Dębski (2019), Pojęcie, zakres i sposób pomiaru inwestycji turystycznych (na przykładzie Warszawy),  Przedsiębiorczośc i ZarządzanieTom XX, Zeszyt 2, część II, s. 233-249
  8. Ł. Sułkowski, M. Dębski (2019), Hospitality in the Image of Small Family Accommodation Businesses, Innovative Marketing, Volume 15, Issue 1, p. 13-29, doi: http://dx.doi.org/10.21511/im.15(1).2019.02
  9. M. Debski, H. Górska-Warsewicz (2018), Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem - perspektywa konsumencka , Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Marketing turystyczny, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 535, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, s. 36-48
  10. M. E. L. Parra, E. M. N. Arvizu, N. E. G. Navarro, J. N. A. López ; O. Kulykovets, M. Dębski (2018);  Preferences of Accommodation, a descriptive study in the South of the State of Sonora, Mexico, Journal of Intercultural Management, 10 (4), 39-56
  11. W. Nasierowski, M. Dębski, Public vs Non-public universities in Poland: An assessment of their technical efficiency,  Proceedings of MAC 2018 in Prague,  International Conference, 25th-27th May 2018, ISBN:978-80-88085-19-5
  12. M. Dębski, A. Krawczyk 2017, Competitiveness of Family Tourist Micro-Enterprises as an Element of Tourist Destination Product; Journal of Intercultural Management, 9 (4), s. 59-76
  13. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), , Criteria for the Selection of Tourism Destinations by Students from Different Countries, Foundations of Management, vol 9,  ISSN 2080-7279 , s. 317-330; Indeksowane w bazie Scopus
  14. M. Dębski, W. Nasierowski, Students as Tourists: How do they Chose Trip Destination, Proceedings of 44thInternational Business Research Conference, 18-19 September 2017, Zurich, Switzerland, ISBN: 978-1-925488-46-3
  15. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Destination promoting motives for young people, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 16 (4),  s. 23-30
  16. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Professional position of students as a determinant in the process of designing curricula, (red.) Ł. Sułkowski, Management and Culture of the University  Wydawnictwo, Peter Lang, ISBN: 978-3-631-71804-9, 229-244
  17. M. Dębski (2017), Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 473/ 2017, s 148-159;
  18. M. Dębski, W. Nasierowski (2016), Criteria for selection of tourism destinations by students from different countries, Working Paper Series, University of New Brunswick, Fredericton, 2016
  19. M. Dębski (2015), Marketing communication as a significant element of management in a tourist region – model approach, Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Tom XVI, Zeszyt 4, Część II, 2015, ISSN 1733-2486, ss. 75-86
  20. M. Dębski, K. Niemczak, Tourism attractiveness of the region in the management of promotional activities used by hotels, “International Journal of Contemporary Management”, 2015, vol 14, no 4, s. 111-129
  21. M. Dębski, M. Szaniawski, Relationship Management in tourism microenterprise as part of building its competitive advantage, “International Journal of Small and Medium Enterprises and Business Sustainability”, 2015, vol. 1, no. 1
  22. M. Dębski, Zarządzanie konkurencyjnością kraju jako obszaru recepcji turystycznej w polityce państwa, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2014, tom XV, zeszyt 6, część 3, s. 131-143
  23. M. Dębski, Tourism habits and preferences – comparitive analisis in selected European countries, “Journal of Intercultural Management”, 2014, vol. 6, nr 4, ss. 39-54
  24. M. Debski, Turystyka jako forma spędzania czasu wolnego [w:] E. Łyszkowska, Z. Sirojć, J. Chorążuk /red./, Edukacja i życie codzienne studentów w Polsce i w Rosji, Stowarzyszenie Współpracy Polska-Wschód, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Krasnodarski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuki, Warszawa 2015