Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce
Podróże wpisane w CV? To możliwe!
Praca w turystyce daje ogromne możliwość poznawania świata. Osoby pracujące w tej branży mają okazję odwiedzać różne miejsca, poznawać różnorodne kultury i nawiązywać kontakty z ludźmi z całego świata. Jest to szansa na zdobywanie nowych doświadczeń, rozwijanie swojej wiedzy o świecie oraz poszerzanie horyzontów. Praca w turystyce może obejmować różne role, takie jak pilot wycieczek, rezydent turystyczny, agent biura podróży, animator czasu wolnego czy pracownik hotelowy, z których każda oferuje unikalne możliwości poznawcze i przygody.
Jednak, aby pracować w tej branży, oprócz pasji do podróżowania, trzeba mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności. Nie wystarczy tylko zamiłowanie do odkrywania nowych miejsc; konieczne jest również posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu geografii, historii, kultury, a także umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych. Dodatkowo, praca w turystyce wymaga zdolności do szybkiego rozwiązywania problemów, elastyczności i odporności na stres, ponieważ branża ta często wiąże się z nieprzewidywalnymi sytuacjami i koniecznością szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności.
Jeżeli jesteś uczniem szkoły średniej, w szczególności o profilu „technik organizacji turystyki” lub "technik hotelarstwa” oraz interesujesz się turystyką, weź udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu turystyki,
a następnie w „Konkursie wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce” organizowanym przez Społeczną Akademię Nauk.
Bezpłatne warsztaty z zakresu obsługi klienta w turystyce
Aby wspomóc uczestników konkursu w zdobyciu wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi klienta w turystyce, przydatnych w dalszej edukacji na studiach wyższych, niezbędnych zarówno w codziennej pracy w sektorze turystycznym, jak i podczas konkursowych zmagań, przygotowaliśmy serię warsztatów.
Udział w warsztatach na temat obsługi klienta w turystyce jest dobrowolny i bezpłatny.
Podczas warsztatów dowiesz się, m.in.:
- Jakie są najpopularniejsze kierunki wakacyjne?
- Z jakich etapów składa się proces sprzedaży imprezy turystycznej?
- Jaką wiedzę powinien posiadać doradca w biurze podróży, aby móc profesjonalnie obsłużyć klienta?
- Jakie są obowiązki pilota wycieczek, rezydenta turystycznego i animatora czasu wolnego?
- Jak wygląda obsługa klienta w hotelu?
Tematy warsztatów:
Formularz aktywny będzie od 1 października 2024 r.
Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce
Społeczna Akademia Nauk od wielu lat kształci studentów na kierunku Turystyka i Rekreacja, oferując im solidne podstawy teoretyczne oraz praktyczne doświadczenie, które przygotowuje ich do kariery w dynamicznie rozwijającej się branży turystycznej. Dzięki trwającej od lat ścisłej współpracy z renomowanymi organizacjami turystycznymi, hotelami oraz innymi placówkami z sektora turystyki, uczelnia może zapewnić swoim studentom dostęp do najnowszych trendów i najlepszych praktyk. To partnerstwo umożliwia studentom zdobycie nie tylko niezbędnej wiedzy akademickiej, ale także praktycznych umiejętności, które są kluczowe na rynku pracy. Absolwenci kierunku Turystyka i Rekreacja są dzięki temu doskonale przygotowani do podjęcia pracy w różnych miejscach na świecie, realizując się zawodowo jako specjaliści w swojej dziedzinie. Społeczna Akademia Nauk jest dumna z tego, że jej absolwenci odnoszą sukcesy na międzynarodowej arenie turystycznej, przyczyniając się do podnoszenia standardów obsługi i innowacyjności w branży.
Chcąc rozwijać wśród młodych ludzi chęć pracy w branży turystycznej, Społeczna Akademia Nauk, we współpracy z Kadryturystyki.pl oraz Green Officer Agata Delmaczyńska (Ecogiq Agata Delmaczyńska), organizuje konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych.
Cele konkursu
Celami konkursu wiedzy i umiejętności turystycznych organizowanego przez Społeczną Akademię Nauk są:
- rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie wiedzy i umiejętności, przydatnych w dalszej edukacji na kierunkach studiów takich jak: Turystyka i rekreacja czy Zarządzanie oraz do pracy w sektorze turystycznym
- inspirowanie młodzieży do odkrywania potencjału turystyki jako ścieżki kariery
- sprawdzenie wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczniów podczas warsztatów
- umożliwienie zdobycia cennego doświadczenia uczniom szkół średnich z branży turystycznej
- zachęcanie uczniów do myślenia kreatywnego i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta i zarządzania turystyką
- umożliwienie młodzieży nawiązania kontaktów z profesjonalistami z branży turystycznej, co może przyczynić się do przyszłych możliwości zawodowych i rozwoju kariery
Do kogo kierujemy konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych?
Konkurs przewidziany jest dla uczniów klas trzecich, czwartych i piątych szkół średnich. Konkurs skierowany jest w szczególności do szkół średnich w województwie mazowieckim (jest możliwość zgłoszenia się do konkursu uczniów uczęszczających do szkół średnich w miejscowościach graniczących z województwem mazowieckim).
Przebieg konkursu
Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce organizowany jest przez Społeczną Akademię Nauk przy współpracy z Kadryturystyki.pl oraz Ecogiq Agata Delmaczyńska. Konkurs zostanie przeprowadzony w terminie od 1 października 2024 r. do 28 lutego 2025 r., przy czym okres:
- 1 października - 18 listopada 2024 r. stanowi okres zgłoszeniowy, w którym osoby zainteresowane wzięciem udziału w Konkursie zgłaszają swoje uczestnictwo
- 11 grudnia 2024 r. stanowi dzień Konkursu
- 18 grudnia 2024 r. ogłoszenie listy laureatów
- 19 grudnia 2024 r - 28 luty 2025 r. stanowi okres, w którym wydawane będą nagrody Laureatom.
Konkurs odbędzie się 11 grudnia 2024 r. o godz. 10:00 w auli nr 6 przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie. Zgłoszenia przyjmujemy poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie.
Konkurs podzielony jest na dwie części:
- część I- test wiedzy składający się z 30 pytań zamkniętych, za który można uzyskać maksymalnie 60 punktów;
- część II- trzy pytania otwarte w formie opisowej, za które można uzyskać maksymalnie 30 punktów.
Na rozwiązanie testu konkursowego oraz udzielenia odpowiedzi na pytania opisowe uczestnicy będą mieli łącznie 90 minut. W trakcie konkursu nie będą mogli korzystać z żadnych pomocy dydaktycznych. Za każdą poprawną odpowiedź na teście uczestnik otrzyma maksymalną liczbę punktów, a zwycięzcą zostanie ten, kto zdobędzie ich najwięcej.
Formularz aktywny będzie od 1 października 2024 r.
Nagrody w konkursie wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce
Dziesięciu uczestników, którzy uzyskają kolejno największą liczbę punktów uzyska miano laureata oraz otrzyma dyplom i nagrody
przewidziane przez organizatora. Przy czym uczestnicy, którzy zdobyli miejsca:
1 miejsce | laptop o wartości 6000 zł + zniżka 1500 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN |
2 miejsce | laptop o wartości 4000 zł + zniżka 1000 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN |
3 miejsce | tablet o wartości 2000 zł + zniżka 500 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN |
miejsca 4 -10 | zniżka 200 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN |
Dziesięciu kolejnych uczestników, którzy uzyskali wyniki punktowe od miejsca 11 do 20 otrzyma wyróżnienia w postaci dyplomu.
Wyniki konkursu wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce zostaną ogłoszone 18 grudnia 2024 r. na stronie internetowej naszej Uczelni, a wręczenie nagród laureatom konkursu odbędzie się w filii SAN w Warszawie. Szczegółowe informacje na temat wręczenia nagród pojawią się wkrótce.
Wszelkie informacje dotyczące konkursu wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce znajdują się w regulaminie.
Zakres wymagań konkursowych
Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce obejmuje:
- wiedzę z zakresu objętego warsztatami
- wiedzę na podstawie poniższych źródeł:
- Milewska M., Włodarczyk B. (2018). Hotelarstwo. Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych, PWE, Warszawa.
Szafranowicz-Małozięć, R. (2012). Kompendium Rezydenta Biura Podróży. Sowa.
- Szafranowicz-Małozięć, R. (2015). Podręcznik Pilota Wycieczek. Kadry Turystyki
Zgłoszenia do konkursu wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce
Zgłoszenia zarówno na warsztaty jak i do konkursu odbywają się poprzez poniższy formularz rejestracyjny i trwają do 18 listopada 2024 r.
Formularz zgłoszeniowy obejmuje zarówno zapisy na warsztaty, jak i na konkurs. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą zdecydować, czy chcą wziąć udział wyłącznie w konkursie, tylko w warsztatach, czy też skorzystać z obu opcji. Dla tych, którzy wybiorą udział w warsztatach, formularz umożliwia wybór konkretnych sesji, które ich interesują. Można zgłosić się na wszystkie warsztaty lub wybrać tylko te, które są najbardziej odpowiednie.
Potwierdzenie o konkursie zostanie rozesłane na wskazane w formularzu zgłoszeniowym adresy mailowe do korespondencji uczestników do 25 listopada 2024 r.
Formularz aktywny będzie od 1 października 2024 r.
Patronat konkursu
Kontakt
Dział Marketingu
e-mail: konkursturystyka@san.edu.pl
tel.: 22 656 31 06
ul. Łucka 11 pok. 1
00-842 Warszawa