Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce

Podróże wpisane w CV? To możliwe!

Praca w turystyce daje ogromne możliwość poznawania świata. Osoby pracujące w tej branży mają okazję odwiedzać różne miejsca, poznawać różnorodne kultury i nawiązywać kontakty z ludźmi z całego świata. Jest to szansa na zdobywanie nowych doświadczeń, rozwijanie swojej wiedzy o świecie oraz poszerzanie horyzontów. Praca w turystyce może obejmować różne role, takie jak pilot wycieczek, rezydent turystyczny, agent biura podróży, animator czasu wolnego czy pracownik hotelowy, z których każda oferuje unikalne możliwości poznawcze i przygody.

 

Jednak, aby pracować w tej branży, oprócz pasji do podróżowania, trzeba mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności. Nie wystarczy tylko zamiłowanie do odkrywania nowych miejsc; konieczne jest również posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu geografii, historii, kultury, a także umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych. Dodatkowo, praca w turystyce wymaga zdolności do szybkiego rozwiązywania problemów, elastyczności i odporności na stres, ponieważ branża ta często wiąże się z nieprzewidywalnymi sytuacjami i koniecznością szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności.

Jeżeli jesteś uczniem szkoły średniej, w szczególności o profilu „technik organizacji turystyki” lub "technik hotelarstwa” oraz interesujesz się turystyką, weź udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu turystyki,
a następnie w „Konkursie wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce” organizowanym przez Społeczną Akademię Nauk.

 

Poznaj standardy obsługi klienta w biurze podróży
Poznaj standardy obsługi klienta podczas imprezy turystycznej
Poznaj standardy obsługi klienta w obiekcie hotelarskim

Poprzednia edycja konkursu

Bezpłatne warsztaty z zakresu obsługi klienta w turystyce

Aby wspomóc uczestników konkursu w zdobyciu wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi klienta w turystyce, przydatnych w dalszej edukacji na studiach wyższych, niezbędnych zarówno w codziennej pracy w sektorze turystycznym, jak i podczas konkursowych zmagań, przygotowaliśmy serię warsztatów. 

 

Udział w warsztatach na temat obsługi klienta w turystyce jest dobrowolny i bezpłatny.

Podczas warsztatów dowiesz się, m.in.:

  • Jakie są najpopularniejsze kierunki wakacyjne?
  • Z jakich etapów składa się proces sprzedaży imprezy turystycznej?
  • Jaką wiedzę powinien posiadać doradca w biurze podróży, aby móc profesjonalnie obsłużyć klienta?
  • Jakie są obowiązki pilota wycieczek, rezydenta turystycznego i animatora czasu wolnego?
  • Jak wygląda obsługa klienta w hotelu?

Tematy warsztatów:

Obsługa klienta w biurze podróży
Nagranie video
Obsługa klienta w biurze podróży

Warsztat w formie nagrania video. Zawiera ono kluczowe informacje dotyczące profesjonalnej obsługi klienta w biurze podróży, od pierwszego kontaktu z klientem, przez proces rezerwacji, aż po finalizację sprzedaży i obsługę posprzedażową. Materiał ten zostanie rozesłany do szkół uczniów – uczestników zgłoszonych na warsztaty i do konkursu.

Obsługa klienta podczas imprezy turystycznej
warsztat ONLINE
Obsługa klienta podczas imprezy turystycznej

To interaktywne spotkanie online. Podczas tego warsztatu uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się, jak efektywnie zarządzać relacjami z klientami podczas organizacji i realizacji imprez turystycznych. Omówione zostaną techniki komunikacji, zarządzania stresem i rozwiązywania problemów na miejscu, co jest kluczowe dla sukcesu każdej imprezy turystycznej. 

Obsługa klienta w hotelu
warsztat stacjonarny
Obsługa klienta w hotelu

Ostatni warsztat odbędzie się w formie stacjonarnej w SAN, przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie. Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z praktycznymi aspektami obsługi gości hotelowych. Omówione zostaną standardy obsługi, procedury meldowania i wymeldowywania, radzenie sobie z nietypowymi sytuacjami oraz budowanie pozytywnych relacji z gośćmi. Warsztat ten umożliwi zdobycie cennych umiejętności, które są niezbędne do pracy w hotelarstwie.

Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce

Społeczna Akademia Nauk od wielu lat kształci studentów na kierunku Turystyka i Rekreacja, oferując im solidne podstawy teoretyczne oraz praktyczne doświadczenie, które przygotowuje ich do kariery w dynamicznie rozwijającej się branży turystycznej. Dzięki trwającej od lat ścisłej współpracy z renomowanymi organizacjami turystycznymi, hotelami oraz innymi placówkami z sektora turystyki, uczelnia może zapewnić swoim studentom dostęp do najnowszych trendów i najlepszych praktyk. To partnerstwo umożliwia studentom zdobycie nie tylko niezbędnej wiedzy akademickiej, ale także praktycznych umiejętności, które są kluczowe na rynku pracy. Absolwenci kierunku Turystyka i Rekreacja są dzięki temu doskonale przygotowani do podjęcia pracy w różnych miejscach na świecie, realizując się zawodowo jako specjaliści w swojej dziedzinie. Społeczna Akademia Nauk jest dumna z tego, że jej absolwenci odnoszą sukcesy na międzynarodowej arenie turystycznej, przyczyniając się do podnoszenia standardów obsługi i innowacyjności w branży.

 


 

Chcąc rozwijać wśród młodych ludzi chęć pracy w branży turystycznej, Społeczna Akademia Nauk, we współpracy z Kadryturystyki.pl oraz Green Officer Agata Delmaczyńska(Ecogiq Agata Delmaczyńska), organizuje konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych. 


 

Cele konkursu

Celami konkursu wiedzy i umiejętności turystycznych organizowanego przez Społeczną Akademię Nauk są: 

 

  • rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie wiedzy i umiejętności, przydatnych w dalszej edukacji na kierunkach studiów takich jak: Turystyka i rekreacja czy Zarządzanie oraz do pracy w sektorze turystycznym
  • inspirowanie młodzieży do odkrywania potencjału turystyki jako ścieżki kariery
  • sprawdzenie wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczniów podczas warsztatów 
  • umożliwienie zdobycia cennego doświadczenia uczniom szkół średnich z branży turystycznej 
  • zachęcanie uczniów do myślenia kreatywnego i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta i zarządzania turystyką
  • umożliwienie młodzieży nawiązania kontaktów z profesjonalistami z branży turystycznej, co może przyczynić się do przyszłych możliwości zawodowych i rozwoju kariery

Do kogo kierujemy konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych?

Konkurs przewidziany jest dla uczniów klas trzecich, czwartych i piątych szkół średnich. Konkurs skierowany jest w szczególności do szkół średnich w województwie mazowieckim (jest możliwość zgłoszenia się do konkursu uczniów uczęszczających do szkół średnich w miejscowościach graniczących z województwem mazowieckim). 

Nagrody w konkursie wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce

Dziesięciu uczestników, którzy uzyskają kolejno największą liczbę punktów uzyska miano laureata oraz otrzyma dyplom i nagrody
przewidziane przez organizatora. Przy czym uczestnicy, którzy zdobyli miejsca:

 

 

1 miejscelaptop o wartości 6000 zł + zniżka 1500 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN
2 miejscelaptop o wartości 4000 zł + zniżka 1000 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN
3 miejscetablet o wartości 2000 zł + zniżka 500 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN
miejsca 4 -10zniżka 200 zł na studia na kierunku Turystyka i rekreacja w SAN

 

Dziesięciu kolejnych uczestników, którzy uzyskali wyniki punktowe od miejsca 11 do 20 otrzyma wyróżnienia w postaci dyplomu.

Udział w konkursie osób niepełnoletnich

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w konkursie, które do dnia konkursu nie ukończyły 18. roku życia, proszone są o przekazanie do Organizatora uzupełnionego i podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego formularza przetwarzania danych osobowych.

Zakres wymagań konkursowych

Konkurs wiedzy i umiejętności turystycznych: Obsługa klienta w turystyce obejmuje: 

  • wiedzę z zakresu objętego warsztatami 
  • wiedzę na podstawie poniższych źródeł:
    • Milewska M., Włodarczyk B. (2018). Hotelarstwo. Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych, PWE, Warszawa. 
    • Szafranowicz-Małozięć, R. (2012). Kompendium Rezydenta Biura Podróży. Sowa.

    • Szafranowicz-Małozięć, R. (2015). Podręcznik Pilota Wycieczek. Kadry Turystyki

Patronat konkursu

Kontakt

Dział Marketingu 

e-mail: konkursturystyka@san.edu.pl 

tel.: 22 656 31 06

 

ul. Łucka 11 pok. 1

00-842 Warszawa