Czas trwania studiów:
3 lata
Typ:
I stopnia
Forma:
stacjonarne / niestacjonarne
Tytuł na dyplomie:
Licencjat
Limit miejsc:
stacjonarne 60 osób, niestacjonarne 90 osób
Kontynuowanie:
dostępne studia II stopnia
Na kierunku Pedagogika I stopnia w Społecznej Akademii Naukw Łodzi zdobędziesz wiedzę z obszaru pedagogiki opiekuńczo wychowawczej i resocjalizacji z profilaktyką społeczną i prewencją kryminalną.
Absolwenci kierunku Pedagogika I stopnia znajdują zatrudnienie w placówkach oświatowo-wychowawczych, w domach pomocy społecznej, w poradniach pedagogiczno-psychologicznych, w urzędach pracy, w placówkach resocjalizacyjnych.
"Wybitny pedagog potrafi obudzić i utrzymać w młodym człowieku wewnętrzną motywację do zgłębiania tajemnic świata."
Właśnie takich pedagogów pragniemy kształcić w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi na kierunku Pedagogika. Program studiów układamy tak, by umożliwić studentom zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych, poznanie metod pracy zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi. Nasze działania skupiają się na tym, by w procesie kształcenia umożliwić lepsze zrozumienie rzeczywistości wychowawczej, edukacyjnej i profilaktycznej.
Dlaczego warto studiować Pedagogikę I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?
Pedagogika I stopnia w SAN Łódź - opinie
“Studia pedagogiczne pomogły mi zrozumieć i wspierać rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych."
Milena Piątek
Pedagogika SAN Łódź - opłaty
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 500 zł 400 zł* |
II ROK | 12 | 530 zł |
III ROK | 10 | 580 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 2500 zł 2000 zł* | 3500 zł 2800 zł* |
II ROK | 2650 zł | 3710 zł |
III ROK | 2900 zł | 2900 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 6000 zł 4800 zł* |
II ROK | 6360 zł |
III ROK | 5800 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 400 zł/ mies.
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 440 zł 340 zł* |
II ROK | 12 | 460 zł |
III ROK | 10 | 520 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 2200 zł 1700 zł* | 3080 zł 2380 zł* |
II ROK | 2300 zł | 3220 zł |
III ROK | 2600 zł | 2600 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 5280 zł 4080 zł* |
II ROK | 5520 zł |
III ROK | 5200 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 340 zł/ mies.
Sprawdź jak obniżyć czesne obowiązujące przy zapisie na studia w Społecznej Akademii Nauk
Obszary realizowane na kierunku Pedagogika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
Studia na kierunku Pedagogikaw Społecznej Akademii Nauk w Łodzi umożliwiają przekazanie interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z zakresu nauk społecznych, a także szeroko pojętej humanistyki (m.in. pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, etyki, resocjalizacji, prawa, kryminalistyki, profilaktyki i readaptacji społecznej) koniecznej do zrozumienia postaw ludzi, kształtowania ich świadomości, wartości, umiejętności współżycia oraz kształtowanie krytycznego, rozumienia podstaw teoretycznych wiedzy związanej z wychowaniem, opieką i nauczaniem. Koncepcja kształcenia na studiach kierunku pedagogika uwzględnia przygotowanie absolwentów do rozwijania drogi zawodowej pedagogów w instytucjach wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych poprzez kształtowanie umiejętności projektowania i sprawnego wdrażania działań opiekuńczo – wychowawczych i dydaktycznych.
Uwaga: plan studiów może ulec zmianie.
Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne
- Język obcy - j. angielski, j. niemiecki
- Filozofia/etyka
- Przedsiębiorczość / Prawno-ekonomiczne aspekty działalności zawodowej
- Technologie informacyjne / Cyfrowe kompetencje w nauce i pracy
- Wiedza o kulturze / Wiedza o sztuce
- Wychowanie fizyczne
- Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
- Psychologia ogólna
- Pedagogika ogólna
- Historia wychowania
- Socjologia wychowania / Socjology
- Pedagogika społeczna
- Psychologia rozwojowa i wychowawcza
- Teoretyczne podstawy wychowania
- Podstawy dydaktyki
- Projektowanie ścieżki edukacyjno - zawodowej
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Profilaktyka uzależnień
- Profilaktyka społeczna
- Psychologia społeczna
- Projekty edukacyjny w pracy pedagoga
- Wybrane aspekty pracy kuratora sądowego
- Psychologia uczenia się
- Metodyka pracy opiekuna wychowawcy
- Media w edukacji
- Metodologia badań pedagogicznych (kw)
- Edukacja zdrowotna
- Promocja zdrowia
- Trening umiejętności społecznych
- Profilaktyka społeczna
- Trening umiejętności społecznych
- Warsztat umiejętności pedagogicznych
- Podstawy genetyki
- Edukacja włączająca
- Patologie społeczne
- Pedagogika opiekuńcza
- Seminarium dyplomowe - projekt dyplomowy
- Praktyki zawodowo - dyplomowe
Rekrutacja na kierunek Pedagogika I stopnia
Od kandydatów chcących podjąć studia I stopnia na kierunku „Pedagogika” wymagane jest świadectwo maturalne - brane są pod uwagę wyniki egzaminów z przedmiotów: język nowożytny (poziom B1) wiedza o społeczeństwie, historia. Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy. Szczególne preferencje mają kandydaci posiadający świadectwo maturalne z wyróżnieniem i laureaci olimpiad i/lub konkursów przedmiotowych. O przyjęciu na studia decyduje liczba uzyskanych punktów kwalifikacyjnych w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniających oceny ze wskazanych przedmiotów. Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na kierunek „Pedagogika” tworzona jest wg kolejności uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym punktów zgodnie z planowanymi limitami przyjęć.
Pedagogika I stopnia SAN Łódź - specjalności
Na kierunku Pedagogika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi czynnie stosowana jest metoda projektów, która realizuje nowy paradygmat edukacji. Opiera się ona na podejściu konstruktywistycznym, którego walorami są motywacja, współpraca i możliwość przeniesienia nauczanych treści na rozwiązywanie problemów w praktyce. Umożliwia naukę w oparciu o interakcje ze środowiskiem, grupą współpracujących ze sobą osób. W oparciu o własne potrzeby i doświadczenia pozwala także na rozwój indywidualny. Budowanie wiedzy odbywa się poprzez pracę nad określonym problemem w środowisku rzeczywistym lub do niego zbliżonym.
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
W ramach specjalności „Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza” studenci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu:
● rozpoznawania potrzeb opiekuńczo-wychowawczych oraz zaburzeń rozwoju,
● projektowania i realizacji działań z zakresu opieki, wychowania i terapii,
● budowania, oceniania i doskonalenia własnego warsztatu pracy,
● współpracy z rodziną oraz instytucjami działającymi na rzecz dziecka i osób dorosłych w trudnej sytuacji życiowej.
Studenci w ramach przedmiotów specjalnościowych mają możliwość rozwijania cech charakteru niezbędnych w pracy pedagoga takich jak:
● komunikatywność,
● kreatywność,
● cierpliwość,
● odpowiedzialność,
● umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnajdywania się w sytuacjach trudnych,
● zdolność do empatycznego rozumienia i akceptacji wychowanka,
● umiejętność kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym.
Absolwenci kierunku „pedagogika” posiadają wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy opiekuńczej, wychowawczej zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi, co umożliwia skuteczne planowanie, organizowanie i prowadzenie działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych. Studia przygotowują do pełnienia roli zawodowej pedagoga specjalisty w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej dzieci, młodzieży oraz wychowywania i rozwijania osób dorosłych.
Resocjalizacja z prewencją kryminalną i kryminalistyką
Specjalność "Resocjalizacja z prewencją kryminalną i kryminalistyką" skupia się na zrozumieniu przyczyn i mechanizmów zachowań przestępczych oraz opracowywaniu strategii prewencyjnych i interwencyjnych mających na celu zapobieganie przestępczości i reintegrację osób już skazanych. Kryminalistyka w tej specjalności odgrywa istotną rolę poprzez zapewnienie umiejętności śledczych i analitycznych w celu identyfikacji, analizy oraz zrozumienia przestępczych zachowań oraz ich konsekwencji. Studenci uczą się zbierania, analizowania i interpretowania danych kryminalistycznych oraz stosowania technik detektywistycznych w celu wyjaśnienia przestępstw i pomocy w ściganiu sprawców. Rozumiejąc psychospołeczne i środowiskowe czynniki prowadzące do przestępczości, studenci mogą opracowywać programy prewencyjne, interwencyjne oraz resocjalizacyjne, które mają na celu zmniejszenie wskaźników przestępczości i poprawę funkcjonowania społecznego osób dotkniętych tym problemem.
Studenci specjalizujący się w tym obszarze zdobywają wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, prawa oraz kryminalistyki oraz szeregu przedmiotów specjalnościowych, m.in.:
- pedagogika resocjalizacyjna,
- elementy medycyny sądowej,
- podstawy kryminalistyki,
- interwencje kryzysowe i poradnictwo w sytuacji przestępstwa,
- prawo karne i wykroczeń z postępowaniem karnym,
- podstawy profilowania kryminalnego,
- projektowanie prospołeczne,
- metodyka wychowania resocjalizacyjnego i pracy resocjalizacyjnej,
- techniki kryminalistyczne,
- pragmatyki służb mundurowych,
- metody i strategie prowadzenia czynności procesowych,
- przestępczość zorganizowana i gospodarcza,
- pedagogika penitencjarna z metodyką pracy w zakładzie karnym.
Specjalność "Resocjalizacja z prewencją kryminalną i kryminalistyką" przygotowuje studentów do pracy w obszarze zarówno zapobiegania przestępczości, jak i interwencji w przypadku wystąpienia przestępstw, przy jednoczesnym dbaniu o reintegrację osób dotkniętych problemem kryminalnym w społeczeństwie. Absolwenci po ukończeniu tej specjalności mogą ubiegać się o zatrudnienie:
- na stanowisku wychowawcy w placówkach resocjalizacyjnych (zakład poprawczy, areszt śledczy, zakład karny),
- na stanowisku wychowawcy w placówkach postpenitencjarnych - ośrodki adaptacji społecznej,
- na stanowisku wychowawcy w placówkach opiekuńczo - wychowawczych - policyjna izba dziecka, świetlica socjoterapeutyczna,
- na stanowisku funkcjonariusza służby więziennej,
- na stanowisku funkcjonariusza policji.
Opiekun merytoryczny kierunku Pedagogika SAN Łódź
Wykładowcy kierunku Pedagogika SAN Łódź
Pedagogika SAN Łódź – praca
Absolwenci kierunku Pedagogika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi mogą podjąć pracę w:
Absolwenci I stopnia studiów na kierunku Pedagogika I stopnia mają możliwość kontynuowania nauki i uzyskania tytułu magistra na studiach II stopnia na kierunku Pedagogika.
Masz pytania związane z kierunkiem Pedagogika?
Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.