Czas trwania studiów:
2 semestry
Forma:
niestacjonarne (w tym 65 godzin zajęć przewidzianych w trybie zdalnym na platformie Microsoft Teams)
Zjazdy:
średnio co 2 tygodnie
Liczba godzin dydaktycznych:
220h (dodatkowo - odbycie praktyk w okresie lipiec-wrzesień (festiwale, wydarzenia cykliczne z zakresu kultury i sztuki, centra kultury) (90h))
Planowanie i organizacja działalności artystycznej to jedne z najistotniejszych umiejętności jakie powinien posiadać każdy menedżer zarządzający instytucją kultury lub realizator projektu z zakresu animacji kultury i sztuki.
Interdyscyplinarny charakter działań zobowiązuje taką osobę do posiadania wszechstronnej wiedzy, jak i umiejętności do kierowania zespołami, zarządzania projektami:
- festiwale,
- eventy artystyczne,
- spotkania twórcze,
- koncerty,
- benefisy,
- spektakle,
- pozyskiwania wsparcia finansowego i rozliczania wydatkowanych środków oraz planowanie i organizacja przeprowadzanego wydarzenia, nagłaśnianie, kontaktowanie się z mediami, reklamowanie i dbanie o zabezpieczenie praw autorskich.
Kultura i Sztuka jest ponad podziałami i nie ma granic, dlatego Studia Podyplomowe Akademia Menedżera Kultury ze Sztuką Kreacji będą działać na zasadzie eksperckiego mentoringu mającego na celu przygotowanie do samodzielnych, kreatywnych działań liderów, którzy poprzez pozyskane umiejętności wpłyną na podnoszenie poziomu kultury na terenie kraju.
Akademia Menadżera Kultury ze Sztuką Kreacji kieruje swoją ofertę w szczególności do:
- Pracowników administracji samorządowych:
- gminy,
- powiaty,
- województwa; - Pracowników Instytucji Kultury
- muzea,
- centra kultury,
- domy kultury,
- biblioteki,
- świetlice,
- galerie,
- teatry, opery,
- kina;
- Organizacji pozarządowych zajmujących się kulturą i sztuką (NGO)
- festiwale,
- plenery,
- wydawnictwa,
- pozyskiwanie grantów,
- sympozja,
- targi; - Stowarzyszeń i artystycznych grup twórczych;
- Edukatorów i animatorów kultury;
- oraz Wszystkich, których interesuje praca w sektorze kultury i sztuki.
Pozyskane kompetencje związane z Akademią Menadżera kultury ze sztuką kreacji są nie tylko inwestycją w przyszłość pracownika czy instytucji / firmy / organizacji, jest to także gwarancja podnoszenia jakości, która ma się przełożyć na kreatywne i niestandardowe wykonywanie postawionych zadań.
Akademia Menedżera Kultury ze Sztuką Kreacji w Społecznej Akademii Nauk- to jedyne w swoim rodzaju certyfikowanie absolwentów i ukierunkowanie przez wybitnych specjalistów znanych nie tylko w Polsce.
Organizacja zajęć w nietypowej formule mentoringu, gdzie praktyka i niestandardowe myślenie kształtuje jakość i poziom powstających „projektów”.
Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Menadżer kultury ze sztuką kreacji
Wykładowcy studiów podyplomowych Menadżer kultury ze sztuką kreacji
Opłaty za studia podyplomowe:
Wpisowe | 100 zł |
Cena za studia - opłata jednorazowa | 4500 zł* |
Cena za studia - opłata ratalna - 2 raty | 2 x 2350 zł** |
Cena za studia - opłata ratalna - 8 rat | 8 x 625 zł |
* zniżka do 10% przy opłacie za rok z góry
** zniżka do 5% przy zapłacie za semestr z góry
Najniższa cena sprzed 30 dni: 625 zł/ mies.
Opłat za czesne należy dokonywać w terminie zawartym w umowie.
Dane do przelewu:
Społeczna Akademia Nauk,
ul. Sienkiewicza 9,
90-113 Łódź
nr konta: (PKO BP SA I Oddział w Łodzi) 66 1020 3352 0000 1102 0225 4001
TYTUŁ: imię i nazwisko słuchacza, czesne – studia podyplomowe - wpisać nazwę kierunku
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń z każdego modułu/przedmiotu kształcenia, odbycie praktyk, napisanie przykładowego konspektu wydarzenia z dziedziny kultury i sztuki oraz pozytywny wynik z egzaminu ustnego przed komisją.
Program studiów podyplomowych na kierunku Menadżer kultury ze sztuką kreacji w SAN
Program studiów realizowany jest w oparciu o następujące bloki kształcenia:
Moduł I
Model zarządzania instytucją kultury (29 h), czyli jak budować mosty, a nie mury:
• Statut instytucji;
• Struktura zarządzania a efektywność;
• Jak kierować zespołem i go motywować;
• Postępowanie administracyjne;
• Prawo zamówień publicznych;
• Plan finansowy;
Moduł II
Zarządzanie ARTprojektem czyli jak zostać (29 h) liderem w tworzeniu nowej jakości:
• Jak powstaje koncepcja „projektu”?;
• Architektura zarządzania „projektem”;
• Budowanie zespołu;
• Wolontariat – jak wykorzystać ten potencjał?;
• Formy finansowania projektu;
• Ewaluacja i zakończenie działań projektowych;
• Ubezpieczenie i ochrona prawna projektu.
Moduł III
Pozyskiwanie funduszy (10 h), czyli money makes the project goes around:
• Rynek funduszy;
• Granty Europejskie;
• Międzynarodowe Fundusze Wyszehradzkie;
• Fundusze Norweskie i Programy Szwajcarskie;
• Fundusze z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
• Konkursy i granty krajowe (administracja samorządowa, fundacje);
• Jak skutecznie pisać „grant”?;
• Jak pozyskać sponsora?;
• Odczarowanie pojęcia „Mecenat Kultury”.
Moduł IV
Zarządzanie zespołem (29 h) – liderzy ARTprojektu czyli superbohater w akcji:
• Jak stać się liderem zespołu?
• Modele zarządzania;
• Co to jest zespół „kompetencji” i jak go powołać?;
• Operacyjne zarządzanie podzespołami (team leader);
• Nadzór nad realizacją;
• Integracja jako ważny element współpracy;
• Jak rozwijać odpowiedzialność i kreatywność grupy?
Moduł V
Kreowanie ARTprojektu (45 h), czyli tworzenie nowej jakości:
• Jak powstaje koncepcja pomysłu?;
• Czym jest „ARTprojekt” i jak go skonkretyzować?;
• Pisanie scenariusza;
• Regionalizacja „projektu”;
• Jak oddziaływać na otoczenie?;
• Jak przyciągnąć publiczność/odbiorców?;
• Profilowanie „projektu” czy interdyscyplinarność?
Moduł VI
Promocja ARTprojektu (29 h)
• Promocja miejsca/regionu poprzez kulturę;
• Wartości wizerunkowe i regionalizacja efektów marki;
• Strategie promocyjne „projektu”;
• Specyfika mediów lokalnych i ogólnokrajowych;
• Jak napisać informację prasową?;
• Media społecznościowe czy tradycyjne?;
• Jak kontaktować się z mediami?;
• Niestandardowa reklama dźwignią „projektu”.
Moduł VII
Prawo autorskie (20 h) – ochrona prawna projektu
• Jak chronić własność intelektualną?;
• Sporządzenie umów - korzystne i niekorzystne umowy;
• Jak „kupować” kulturę?;
• Czym są „pola eksploatacji” w projekcie?;
• Charakterystyka prawa zależnego;
• Jak korzystać z dorobku kultury tradycyjnej?
Moduł VIII
Czym jest kultura i sztuka? (29 h) – jej wpływ na otoczenie
• Strategiczne oddziaływanie kultury na region;
• Stymulowanie otoczenia i środowisk twórczych;
• Psychologia tworzenia;
• Środowiska twórcze orężem „projektu”;
• „Zarażenie” kulturą.
Wymagamy od kandydatów ukończonych studiów: minimum I stopnia.
Elektroniczne składanie dokumentów
Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie należy ustalić telefonicznie, czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)
Wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów,
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego wraz ze zdjęciem (3,5 cm x 4,5 cm),
- skan 1 egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze).
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
Składanie dokumentów w Dziale studiów podyplomowych
Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie termin i godzinę wizyty (+48 666 347 889)
Wymagane dokumenty:
- oryginał i ksero dyplomu ukończenia studiów (oryginał jedynie do wglądu),
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny,
- 1 zdjęcie (3,5 cm x 4,5 cm) przypięte do formularza rekrutacyjnego,
- 2 wypełnione i podpisane umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych.
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
Skorzystaj z naszej oferty
Umów się na wizytę w Dziale Studiów Podyplomowych
Szanowni Państwo,
Dział Studiów Podyplomowych przyjmuje Interesantów
po uprzednim ustaleniu terminu i godziny wizyty telefonicznie
+48 666 347 889 , +48 42 664 66 99
90-113 Łódź, ul. Kilińskiego 98
(parter za recepcją)
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Czwartek 9-17
Piątek 8-16
(przed przybyciem należy umówić wizytę telefonicznie)