O kierunku
Czas trwania studiów:
2 semestry
Forma:
niestacjonarne
Zjazdy:
średnio co 2 tygodnie
Liczba godzin dydaktycznych:
180 (w tym seminarium/projekt)
Celem studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media jest przygotowanie profesjonalnej kadry do pracy w mediach cyfrowych, w marketingu internetowym oraz w branży public relations. Studia pozwalają nabyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia dziennikarskich treści multimedialnych, do pracy z dźwiękiem i obrazem (nagrywanie, montaż, konwersja różnych formatów), do zdobywania istotnych informacji, ich pozycjonowania i przekazywania odbiorcom. W tych działaniach bardzo pomocny będzie ChatGPT i sztuczna inteligencja. Dzięki studiom poznajemy specyfikę języka nowych mediów, potrafimy też posługiwać się językiem cyfrowym w praktyce.
Jednocześnie studia przygotowują do działań w zakresie e-marketingu i prowadzenia wielu kanałów dystrybucji treści – w obszarze komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, nowoczesnej reklamy i działań promocyjnych. We wszystkich tych działaniach pomocna będzie wiedza z zakresu sztucznej inteligencji, a zdobyte podczas studiów umiejętności ułatwią poruszanie się również w codziennym życiu.
Absolwenci studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media będą przygotowani do pracy w różnorodnych sektorach, od technologii i mediów, przez usługi finansowe i zdrowotne, po działalność badawczą i doradczą. Dzięki wszechstronnej edukacji obejmującej zarówno techniczne, jak i praktyczne aspekty AI, będą mogli skutecznie wprowadzać innowacje i przyczyniać się do rozwoju nowoczesnych technologii.
Wprowadzimy Cię do świata AI - będziesz generować skuteczne komendy (prompty), niepowtarzalne grafiki i zdjęcia oraz poznasz możliwości sztucznej inteligencji w obszarze video i audio. Narzędzia dobierzesz sobie sam - zgodnie z potrzebami. Krok po kroku Ci je pokażemy - ocenisz ich przydatność, poznasz wady i zalety.