Aktualności
W dniach 10-11 maja 2023 dr Mariola Badowska i dr Agnieszka Sojka uczestniczyły w finalnej konferencji pt. The Importance of Developing Skills and Teachers Training for Leaderschip, organizowanej w ramach projektu DeSTT /Development of Skills and Teachers Training for Leadership jako przedstawicielki Społecznej Akademii Nauk (partnera projektu).
16 maja partnerzy projektu T4T:Narzędzia Nauczania w Edukacji Cyfrowej spotkali się online, by omówić bieżący postęp prac nad projektem. Opracowane wcześniej ćwiczenia są obecnie testowane w praktyce i prezentowane szerszemu gronu odbiorców- nauczycielom i edukatorom osób dorosłych, podczas cyklu webinarów.
Serdecznie zapraszamy studentów pedagogiki, nauczycieli, edukatorów oraz wszystkich zainteresowanych tematyką wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji do udziału w cyklu darmowych webinarów poświęconych szeroko pojętej pedagogice cyfrowej. Webinaria odbędą się w dniach 15, 17, 23 oraz 30 maja w godzinach 17:00- 19:00 na platformie Zoom.
4 maja odbyliśmy spotkanie online z projektu PRODIGY, na którym omówiliśmy kolejne kroki w realizacji WP2 - Stworzenie ram metodycznych do przygotowania miejsca pracy na wypadek sytuacji kryzysowej dla osób niepełnosprawnych. Skupiliśmy się również na kwestiach związanych z rozpowszechnianiem projektu, zaplanowaniem Newsletterów, wyglądem strony internetowej oraz na kwestiach związanych z zarządzaniem i finansowaniem projektu.
4 maja odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu Lexis. Partnerzy skupili się na omówieniu kroków do realizacji serii webinarów online dla nauczycieli pracujących z uczniami z dysleksją. W najbliższym czasie opublikowany zostanie Przewodnik od A do Z dla dyslektyków, który będzie zamieszczony na stronie projektu https://lexisproject.eu/.
21 kwietnia partnerzy projektu SmartAinnovators:Promoting AI-driven digital transformation and innovation in VET Schools for social change and better skills match with the labour market odbyli kolejne spotkanie online, na którym podsumowali realizację rezultatu 2: SMARTaiNNOVATORS TOOL KIT: INTRODUCING AI TECHNOLOGY AND VIDEO GAME DEVELOPMENT IN VET SCHOOLS.
21 kwietnia odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu roboSTEAMKIDS. Podsumowaliśmy na nim ostatnie zadania rezultatu 1 - Podręcznika wymiany dobrych praktyk w krajach partnerskich dotyczącego używania robotyki i edukacji STEAM przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym a także omówiliśmy wzory dokumentów potrzebne do realizacji rezultatu 2 - Zestawu narzędzi dla nauczycieli, rodziców i dzieci.
24 marca w siedzibie Społecznej Akademii Nauk w Warszawie odbyła się konferencja finalna Podnoszenie jakości nauczania na odległość/cyfrowego, uczenia się i oceniania w szkołach: zestaw narzędzi do zastosowania, organizowana w ramach projektu Di2Learn: Edukacja na odległość-cyfrowe nauczanie i uczenie się w erze post-COVID-19. Partnerzy projektu z Polski, Cypru, Włoch, Hiszpanii, Chorwacji i Rumunii zaprezentowali wszystkie rezultaty opracowane w projekcie.
23 marca Społeczna Akademia Nauk gościła w Warszawie konsorcjum projektu DI2learn:Distance-digital teaching and learning in the post-COVID-19 era. Partnerzy odbyli ostatnie spotkanie projektowe, na którym podsumowano zrealizowane działania oraz przeprowadzono wewnętrzną ocenę wypracowanych efektów.
24 marca partnerzy projektu BLwithRobotics odbyli comiesięczne spotkanie online, na którym zostały omówione bieżące zadania związane z realizacją rezultatu 2 - Wirtualna biblioteka wideo zawierająca scenariusze działań edukacyjnych i dydaktycznych dotyczących wykorzystania robotyki w edukacji matematycznej w szkołach podstawowych. W każdym kraju partnerskim projektu zostały dotychczas przeprowadzone badania grup fokusowych. Obecnie partnerzy pracują nad scenariuszami, które w kolejnym kroku zostaną przestawione w formie wideo.
23 marca odbyło się finalne spotkanie partnerskie projektu E-DYS LEARN w formule hybrydowej. Partnerzy podsumowali wypracowane materiały oraz zaplanowali ostatnie kroki kończące projekt. Omówione zostały kwestie rozpowszechniania oraz zarządzania projektem.
Weź udział w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ DI2LEARN pt. "Podnoszenie jakości nauczania na odległość/cyfrowego, uczenia się i oceniania w szkołach: Zestaw narzędzi do zastosowania", która odbędzie się 24 marca 2023 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10:00.
8 marca partnerzy projektu LEXIS: Wspieranie nauczycieli języka angielskiego w doskonaleniu nauczania i uczenia się dzieci z dysleksją poprzez integrację nowych technologii i nabywanie umiejętności cyfrowych spotkali się online by omówić postępy prac nad rezultatem drugim. Partnerzy finalizują opracowanie materiałów dla nauczycieli, a także broszury dla rodziców i pedagogów pracujących z dziećmi z dysleksją.
Na marcowym spotkaniu online konsorcjum projektu SmartAiInnovators:Promoting AI-driven digital transformation and innovation in VET Schools for social change and better skills match with the labour market podsumowało stan prac nad rezultatem 2: SmartAInnovators Tool Kit: Introducing AI Technology And Video Game Development In VET Schools. Obecnie partnerzy przygotowują praktyczne scenariusze zajęć wprowadzających zagadnienia AI i oprogramowania Unity do programów nauczania.a
Drodzy studenci! Przypominamy o możliwości aplikowania na studia w semestrze zimowym w wybranej uczelni zagranicznej w roku akademickim 2023/2024 w ramach programu Erasmus+. Termin składania aplikacji to 31.03.2023. Więcej informacji na stronie erasmus.san.edu.pl oraz pod mailem erasmus@san.edu.pl.
28 lutego partnerzy projektu MOVE & ACT: Empower Youth through Entrepreneurial and Digital Skills odbyli comiesięczne spotkanie online, na którym podsumowali postęp prac nad projektem. W lutym odbył się pierwszy webinar, organizowany w ramach projektu, poświęcony terapeutycznej roli sztuki.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ DI2LEARN pt. "Podnoszenie jakości nauczania na odległość/cyfrowego, uczenia się i oceniania w szkołach: Zestaw narzędzi do zastosowania", która odbędzie się 24 marca 2023 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ DIGITALROUTES@CULTURE pt. "OŚRODKI KULTURY NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU - OD INICJATYW ODDOLNYCH DO POZIOMU EUROPEJSKIEGO", która odbędzie się 15 marca 2023 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.a
Pierwsze spotkanie robocze projektu 3D4DEAF: Promoting digital transformation and social innovation in VET for better access of deaf students to the labour market za nami. Partnerzy spotkali się w Pianezzie koło Turynu, a gospodarzem spotkania była Fondacja Istituto dei Sordi di Torino.
14 lutego partnerzy projektu DI2Learn:Distance-Digital Teaching and Learning in the Post-Covid-19 Era spotkali się online, by omówić ostatnie zadania w projekcie. W każdym kraju partnerskim odbywają się warsztaty z rodzicami, nauczycielami i uczniami, którzy będą pełnić rolę ambasadorów idei projektu. Trwa także kampania promująca rezultaty projektu w social media.
13 lutego Konsorcjum projektu LEXIS: Wspieranie Nauczycieli Języka Angielskiego w Doskonaleniu Nauczania i Uczenia się Dzieci z Dysleksją Poprzez Integrację Nowych Technologii i Nabywanie Umiejętności Cyfrowych odbyło comiesięczne spotkanie online, podczas którego omówiliśmy stan prac nad rezultatem 2, który zawiera materiały szkoleniowe dla nauczycieli oraz broszurkę informacyjną dla rodziców i wychowawców dzieci z dysleksją.
W dniach 8-9 lutego 2023 odbyliśmy pierwsze spotkanie partnerskie z projektu BeAusome, zorganizowane przez Społeczną Akademię Nauk w Łodzi. Spotkanie odbyło się w trybie hybrydowym. Zaprezentowano wszystkie rezultaty projektu oraz kwestie związane z zarządzaniem i rozpowszechnianiem. Partnerzy skupili się na szczegółowym zaplanowaniu najbliższych prac w rezultacie 2 oraz 3.
W dniach 6-7 lutego w siedzibie SAN w Łodzi mieliśmy okazję gościć konsorcjum projektu T4T: Tools4Teaching in Digital Education Settings na 3 spotkaniu partnerskim. Podczas spotkania dyskutowaliśmy, jak skutecznie poprawić dynamikę grupy podczas lekcji i sesji prowadzonych w środowisku online. Nasze działania są kierowane do edukatorów osób dorosłych.
3 lutego 2023 partnerzy projektu AWARE: Increasing Anxiety awareness in higher education during (post) Covid-19 pandemic odbyli kick-off meeting w formie zdalnej. Na spotkaniu szczegółowo omówiliśmy wszystkie pakiety robocze, które będziemy realizować przez cały czas trwania projektu, a także kwestie zapewnienia jakości, bieżącego zarządzania oraz upowszechniania rezultatów projektu.
W dniach 26-27 stycznia w Hadze w Holandii odbyło się pierwsze spotkanie partnerskie projektu EcoDigi: Transition Mode for Adults: Ecological and inclusive Digital Education.
Gospodarzem spotkania było VI One Consultancy. Podczas spotkania partnerzy szczegółowo omówili zaplanowane do realizacji pakiety robocze oraz kwestie upowszechniania projektu, zapewniania jakości oraz bieżącego zarządzania projektem.
Jak dotąd wypracowaliśmy narzędzie, za pomocą którego trenerzy i edukatorzy dorosłych będą mogli ocenić, na ile szkolenia przez nich prowadzone spełniają założenia zrównoważonego rozwoju oraz inkluzywności.
W dniach 24-25 stycznia w Bilbao w Hiszpanii odbyło się trzecie spotkanie konsorcjum projektu SmartAinnovators: Promoting AI-driven Digital Transformation and Innovation in VET Schools for Social Change and Better Skills Match with the Labour Market. Gospodarzem spotkania była POLITEKNIKA IKASTEGIA TXORIERRI. Podczas spotkania partnerzy szczegółowo omówili wszystkie rezultaty projektu. Podsumowali dotychczas prowadzone prace nad rezultatem 1- raportem o wykorzystanie sztucznej inteligencji i jej wpływie na edukację oraz rezultatem 2, w którym powstają materiały edukacyjne i szkoleniowe.
25 stycznia odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu BLwithRobotics. Partnerzy podsumowali realizację zadań z Rezultatu 1 - Modułowy program nauczania oparty na podejściu nauczania mieszanego.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z informacją prasową projektu DI2LEARN. Mówimy m.in. o naszej wirtualnej akademii i kursach, które będą odbywać się w jej ramach.
23 stycznie partnerzy projektu Move&Act: Empower Youth through Entrepreneurial and Digital Skills spotkali się online by omówić najważniejsze zadania na najbliższe tygodnie. Partnerzy przygotowują obecnie serię webinarów poświęconych różnym umiejętnościom artystycznym i cyfrowym.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ DI2LEARN pt. "Podnoszenie jakości nauczania na odległość/cyfrowego, uczenia się i oceniania w szkołach: Zestaw narzędzi do zastosowania", która odbędzie się 24 marca 2023 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.
16 stycznia Konsorcjum projektu LEXIS: Wspieranie Nauczycieli Języka Angielskiego w Doskonaleniu Nauczania i Uczenia się Dzieci z Dysleksją Poprzez Integrację Nowych Technologii i Nabywanie Umiejętności Cyfrowych uczestniczyło w kolejnym spotkaniu online. Partnerzy omówili kolejne kroki realizacji drugiego rezultatu. Obecnie konsorcjum opracowuje materiały dydaktyczne dla nauczycieli oraz broszurkę dla nauczycieli i rodziców dzieci dyslektycznych, która zwierać będzie cenne wskazówki i porady.
16 stycznia partnerzy projektu 3D4DEAF: Promowanie transformacji cyfrowej i innowacji społecznych w kształceniu i szkoleniu zawodowym na rzecz lepszego dostępu uczniów niesłyszących do rynku pracy spotkali się online by omówić kolejne zadania w projekcie. Obecnie partnerzy pracują nad krajowym raportem dotyczący sytuacji osób niesłyszących w edukacji oraz na rynku pracy w każdym z krajów partnerskich.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ DIGITALROUTES@CULTURE pt. "OŚRODKI KULTURY NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU - OD INICJATYW ODDOLNYCH DO POZIOMU EUROPEJSKIEGO", która odbędzie się 15 marca 2023 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.
13 stycznia partnerzy projektu MentorME: Promoting Social Inclusion of People with Fewer Opportunities Through the Development of Mentorship Programme for HES Students spotkali się, by omówić plan prac na najbliższe tygodnie. W każdym kraju partnerskim w najbliższym czasie odbędą się szkolenia dla kadry akademickiej oraz studentów przygotowane na podstawie programu treningowego opracowanego w projekcie, a także spotkania z podopiecznymi popularyzujące ideę mentoringu.
13 stycznie partnerzy projektu PRO.D.I.G.Y - Promowanie włączenia osób niepełnosprawnych w reagowanie kryzysowe w świecie pracy spotkali się online na pre-kick off meeting. Spotkanie było okazją do bliższego poznania działań partnerów oraz przedstawienia osób odpowiedzialnych za realizację projektu. Partnerzy ustalili także ważne kwestie dotyczące dyseminacji projektu- jego logo oraz strony internetowej, a także zarządzania i zapewnienia jakości.
12 stycznia odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu E-DYS LEARN, na którym omówiliśmy platformę projektu oraz szkolenia pilotażowe, które będą realizowane w najbliższym czasie.
Partnerzy projektu Di2Learn: Distance-Digital Teaching and Learning in the Post-Covid-19 Era spotkali się online 12 stycznia aby omówić finalizację ostatnich zadań w projekcie. We wszystkich krajach partnerskich są obecnie realizowane szkolenia pilotażowe oraz wydarzenia upowszechniające projekt.
12 stycznia partnerzy projektu BeAusome: Promowanie Rozwoju Zawodowego Nauczycieli oraz Integracji Poprzez Włączenie Nowoczesnych Technologii do Nauczania Dzieci z Autyzmem spotkali się online, by omówić kolejne kroki w realizacji najbliższych aktywności.
12 stycznia partnerzy projektu RbtsInMath: Rozwijanie osiągnięć matematycznych poprzez wykorzystanie aplikacji robotycznych w nauczaniu odwróconym spotkali się online by omówić kolejne kroki w realizacji zadań. W najbliższym czasie Konsorcjum zrealizuje przegląd literatury przedmiotu, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym, w zakresie wykorzystania robotyki w nauczaniu matematyki.
11 stycznia Konsorcjum projektu Innosocial: Mainstreaming Inclusive Innovation and Social Entrepreneurship in Higher Education spotkało się online, by omówić bieżący postęp prac nad projektem. W najbliższych tygodniach partnerzy projektu będą pracować nad analizą obecnie istniejących programów nauczania w obszarze inkluzywnych innowacji i przedsiębiorczości społecznej oraz literatury przedmiotu.
9 stycznia Konsorcjum projektu DIGITALROUTES@CULTURE: PROMOTING SOCIAL ENTREPRENEURIAL COMPETENCES BASED ON THE DIGITALISATION OF CULTURAL HERITAGE FOR A SUSTAINABLE FUTURE spotkało się online, by omówić postęp prac nad wdrażaniem projektu. Partnerzy obecnie realizują proces pilotaży w swoich krajach.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z czwartym Newsletterem projektu ESTET- Embedding Sustainability Skills in Tourism Education and Training. Omawiamy nasze działania i ich efekty. Dodatkowo wspominamy o pilotażach we Francji, Bułgarii, Polsce i we Włoszech. Pokazujemy nasza konferencję finalną oraz aktualizujemy kalendarz wydarzeń.
22 grudnia partnerzy projektu LEXIS: Supporting English Language Teachers to Upgrade Teaching and Learning of Children with Dyslexia Through the Integration of Emerging Technologies and the Acquisition of Digital Skills odbyli przedświąteczne spotkanie online. Podsumowaliśmy realizację pierwszego rezultatu projektu, w ramach którego zrealizowaliśmy szeroko zakrojone badania w krajach partnerskich.
21 grudnia Konsorcjum projektu smartAInnovators: Promoting AI-driven Digital Transformation and Innovation in VET Schools for Social Change and Better Skills Match with the Labour Market odbyło ostatnie w tym roku spotkanie online. Partnerzy podsumowali dotychczas zrealizowane zadania rezultatu 2. W najbliższym czasie opracowane zostaną plany zajęć oraz scenariusze dedykowane wprowadzaniu technologii AI do programów nauczania.
20 grudnia partnerzy projektu InnoSocial: Mainstreaming Inclusive Innovation and Social Entrepreneurship in Higher Education odbyli spotkanie online, na którym szczegółowo omówili wytyczne w tworzeniu podstaw do włączania inkluzywnych innowacji i przedsiębiorczości społecznej do programów nauczania w szkolnictwie wyższym.
20 grudnia partnerzy projektu DI2Learn spotkali się online by podsumować zadania ostatnich tygodni. Trwają intensywne prace nad realizacją 4, ostatniego rezultatu projektu. W styczniu w każdym kraju odbędzie się szkolenie pilotażowe z wykorzystaniem materiałów opracowanych w projekcie.
20 grudnia Konsorcjum projektu ESTET - Embedding Sustainability Skills in Tourism Education and Training spotkało się online by podsumować projekt i wszystkie jego rezultaty. Na spotkaniu omówiono realizację finalnej konferencji, która była dużym sukcesem, a także sfinalizowano ostatnie prace nad stworzeniem Kompendium Historii Sukcesu, które już jest dostępne na stronie internetowej projektu http://estet-project.com/
20 grudnia Konsorcjum nowego projektu 3D4DEAF-Promoting digital transformation and social innovation in VET for better access of deaf students to the labour market odbyło pre-kick-off meeting w formie zdalnej. Spotkanie było okazją do bliższego poznania Partnerów oraz podejmowanych przez nich działań.
16 grudnia partnerzy projektu BeAusome - Promoting Teachers’ Professional Development And Inclusion Through the Integration of Emerging Technologies in the Teaching of Children With Autism spotkali sie online na pre-kick-off meeting. Nowe Konsorcjum zaprezentowało swoje organizacje oraz osoby odpowiedzialne za realizację projektu.
16 grudnia Partnerzy projektu MentorME: Promoting Social Inclusion of People with Fewer Opportunities Through the Development of Mentorship Programme for HES Students odbyli ostatnie w tym roku kalendarzowym spotkanie projektowe online. Na spotkaniu omówiliśmy ostatnie aktywności rezultatu 5.
15 grudnia członkowie konsorcjum nowego projektu AWARE: Increasing Anxiety awareness in higher education during (post) Covid-19 pandemic spotkali się online na pre-kick-off meeting. Partnerzy z Polski, Cypru, Irlandii, Hiszpanii i Grecji przedstawili swoje organizacje i zaprezentowali podejmowane działania.
W dniach 12-13 grudnia w Reus w Hiszpanii odbyło się pierwsze spotkanie projektu MOVE&ACT, w którym przedstawiciele SAN uczestniczyli zdalnie. Na spotkaniu podsumowano dotychczas zrealizowane zadania, których efektem jest stworzenie przewodnika po innowacyjnych technikach artystycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W dniach 8-9 grudnia w siedzibie SAN w Warszawie odbyło sie pierwsze spotkanie partnerskie nowego projektu RbtsInMath- Developing Mathematics Achievement through Using Robotics Applications in Flipped Learning. Partnerzy z Polski, Łotwy, Turcji, Rumunii i Włoch przeanalizowali podstawowe założenia projektu oraz zaplanowali poszczególne zadania w realizacji jego rezultatów. Omówiono także kwestie administracyjne i promocyjne.
8 grudnia odbyliśmy spotkanie online, na którym omówiliśmy kolejne kroki w realizacji rezultatu 4, czyli przeprowadzenie szkoleń pilotażowych w krajach partnerskich. Rozpoczęliśmy również prace nad rezultatem 5, w którym naszym pierwszym zadaniem jest stworzenie filmów promocyjnych przedstawiających narzędzia i metodologię wypracowaną w projekcie.
1 grudnia w siedzibie Społecznej Akademii Nauk w Warszawie odbyła się Międzynarodowa Konferencja Finalna projektu Erasmus+ ESTET "Edukacja i Szkolenia na Rzecz Zrównoważonej Turystyki w Europie". Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli szkolnictwa zawodowego, nauczycieli i trenerów, realizujących programy szkoleniowe w zakresie turystyki, a także członków organizacji branży turystycznej, stowarzyszeń, fundacji oraz administracji różnych szczebli, zaangażowanych w zarządzanie, promocję i rozwój turystyki, zwłaszcza turystyki zrównoważonej. W konferencji wzięli udział także przedstawiciele organizacji partnerskich projektu z Polski, Bułgarii, Włoch, Grecji, Irlandii i Francji.
W dniach 30 listopada - 1 grudnia odbyliśmy 3 spotkanie partnerskie z projektu BLwithRobotics w Kownie na Litwie. W trakcie spotkania partnerzy podsumowali realizację rezultatu 1 - Modułowego programu nauczania opartego na podejściu nauczania mieszanego oraz zaplanowali ostatnie kroki do jego ukończenia. Zaprezentowany został też rezultat 2 - Wirtualna biblioteka wideo zawierająca scenariusze działań edukacyjnych i dydaktycznych dotyczących wykorzystania robotyki w edukacji matematycznej w szkołach podstawowych. W drugiej części spotkania partnerzy skupili się na omówieniu kwestii związanych z rozpowszechnianiem projektu, stroną internetową oraz sprawami administracyjno-finansowymi.
29 listopada konsorcjum projektu T4T odbyło kolejne spotkanie online. Partnerzy podsumowali prace nad rezultatem pierwszym, którego efektem jest opracowanie wytycznych dla lepszego kształtowania efektywnej dynamiki grupy w środowisku nauczania online. Oprócz części teoretycznej każdy moduł został wzbogacony o prezentację multimedialną oraz pytania do samodzielnej oceny nabytej wiedzy.
W dniu 23 listopada w warszawskiej siedzibie PCG Polska obyliśmy pierwsze spotkanie partnerskie z projektu roboSTEAMKIDS, na którym zostały zaprezentowane organizacje partnerskie biorące udział w projekcie, rezultaty projektu oraz poruszone zostały kwestie związane z rozpowszechnianiem i zarządzaniem projektem. Podczas spotkania skupiliśmy się na przedyskutowaniu najbliższych zadań związanych z implementacją Rezultatu 1 - Podręczniku wymiany dobrych praktyk w krajach partnerskich dotyczący używania robotyki i edukacji STEAM przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
W dniach 23-24 listopada w Bukareszcie konsorcjum projektu LEXIS odbyło drugie spotkanie partnerskie. Gospodarzem była rumuńska organizacja Asociatia Bucuresti Pentru Copii Dislexici. Podczas spotkania partnerzy podsumowali działania w ramach rezultatu 1: przewodnika Blueprint. W każdym kraju partnerskim przeprowadzone zostały grupy fokusowe oraz badania wśród nauczycieli. Ich wyniki zostaną wkrótce zaprezentowane w formie materiałów audiowizualnych.
Na dzisiejszym spotkaniu online z projektu MENTORme omówiliśmy kolejne kroki w realizacji rezultatu 5. Jesteśmy w trakcie przygotowania szkoleń pilotażowych programu MENTORme dla studentów i wykładowców akademickich, które zostaną przeprowadzone na początku przyszłego roku w każdym kraju partnerskim.
Wielkimi krokami zbliża się również konferencja finalna projektu, która odbędzie się w lutym 2023 roku na Cyprze!
21 listopada partnerzy projektu smartAInnovators spotkali się online, by podsumować dotychczas zrealizowane prace oraz zaplanować kolejne kroki. Podczas spotkania podsumowano stan realizacji rezultatu 2: zestawu narzędziu, w ramach którego powstają kompleksowe materiały dydaktyczne i scenariusze dedykowane wprowadzaniu technologii AI do programów nauczania.
W dniach 14-18 listopada 2022 Społeczna Akademia Nauk gościła przedstawicieli z 3 uczelni z Mongolii oraz 2 z Kazachstanu w ramach treningu dla wykładowców akademickich dotyczącym przywództwa. W trakcie 5 dni szkolenia uczestnicy mieli okazję między innymi wysłuchać wykładów na temat "Wielokulturowości z perspektywy managera, lidera i edukatora" czy wziąć udział w warsztatach na temat "Roli nauczyciela jako szkolnego lidera". Uczestnicy odbyli również wizytę studyjną w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, gdzie zaznajomili się z profilem placówki oraz mieli okazję zobaczyć różne pracownie kształcenia zawodowego. Była to też idealna okazja do przetestowania własnych umiejętności, z której uczestnicy z chęcią skorzystali.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułem na temat zbliżającej się konferencji finalnej projektu ESTET.
18 listopada odbyliśmy Pre-Kick-off meeting z projektu InnoSocial, podczas którego omówiliśmy pierwsze kroki w realizacji zadań projektu. Został również przedstawiony plan rozpowszechniania oraz strategia zapewniania jakości. Już na początku przyszłego roku będziemy mieli okazję poznać się osobiście na pierwszym spotkaniu partnerskim w Padwie.
16 listopada partnerzy projektu Di2Learn: DISTANCE-DIGITAL TEACHING AND LEARNING IN THE POST-COVID-19 ERA spotkali się online by podsumować dotychczas zrealizowane aktywności i zaplanować kolejne etapy pracy nad realizacją projektu. Podczas spotkania podsumowaliśmy rezultaty 2 i 3, w ramach których powstały materiały edukacyjne dla nauczycieli, rodziców i uczniów, a także interaktywna platforma e-learningowa.
W dniach 14-15 listopada 2022 w formie online odbyło się szkolenie dla trenerów projektu DIGITALROUTES@CULTURE: PROMOTING SOCIAL ENTREPRENEURIAL COMPETENCES BASED ON THE
DIGITALISATION OF CULTURAL HERITAGE FOR A SUSTAINABLE FUTURE. Podczas spotkania zaprezentowane i omówione zostały wszystkie moduły opracowane na wcześniejszych etapach projektu.
W dniu 9 listopada na zaproszenie Narodowej Agencji Programu Erasmus + Dyrektor Działu Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych Pani Aleksandra Zając oraz Pani dr Agata Matuszewska-Kubicz wzięły udział w spotkaniu wprowadzającym dla realizatorów projektów Partnerstw Współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego. Spotkanie miało na celu zaprezentowanie projektów od strony praktycznej, a także podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji międzykulturowej oraz zarządzania projektami.
10 listopada odbyliśmy spotkanie online projektu Move&Act, podczas którego ustaliliśmy kolejne kroki w realizacji programu szkoleniowego. W ramach tego działania w najbliższym czasie powstanie przewodnik po innowacyjnych technikach artystycznych, wykorzystujących nowoczesne technologie a także odbędzie się seria Webinarów.
17 października odbyliśmy pre-kick-off meeting z nowego projektu MOVE&ACT. Podczas spotkania partnerzy zaprezentowali swoje organizacje, został przedstawiony ogólny zarys projektu oraz podzielone pierwsze zadania. W grudniu partnerzy będą mieli okazję spotkać się na Pierwszym Spotkaniu Partnerskim w Reus w Hiszpanii.
W dniach 10-12 października 2022 w Społecznej Akademii Nauk odbyło się finalne spotkanie partnerskie projektu Commission Model of Education, w trakcie którego partnerzy podsumowali kilkuletnią współpracę. Podczas 3 dni spotkania każdy z partnerów miał okazję zaprezentować studentom plakat przedstawiający swoje działania w trakcie projektu. Studenci wysłuchali również wykładu związanego z tematem projektu oraz mogli zadać nurtujące ich pytania.
7 października odbyliśmy spotkanie online, na którym podsumowaliśmy pierwsze zakończone zadania z rezultatu 1 oraz zaplanowaliśmy kolejne. Jednym z celów projektu było zaprojektowanie Narzędzia mapującego dobre praktyki, programy, inicjatywy związanych z wprowadzeniem nauczania STEAM do edukacji wczesnoszkolnej.
W dniach 3-5 października w Atenach odbyło się szkolenie poświęcone tworzeniu wirtualnych wystaw i storytellingowi, organizowane w ramach realizacji projektu Erasmus + T4T: Narzędzia Nauczania w Edukacji Cyfrowej. Przedstawiciele SAN uczestniczyli w treningu zdalnie.
W dniach 28-29 września 2022 r. konsorcjum projektu odbyło 4 spotkanie partnerskie w Budapeszcie, którego gospodarzem był TE IS Foundation .
Podczas spotkania partnerzy omówili ostatnie kroki do finalizacji IO3, przedstawili progres z postępu prac nad IO4, a także przegląd zadań dla IO5. Partnerzy omówili zbliżający się C1 Short-Term Blended Staff Mobility, który odbędzie się w listopadzie oraz dalszy pilotaż opracowanych materiałów.
29 września odbyło się kolejne spotkanie online partnerów projektu BLwithRobotics. Podczas spotkania partnerzy omówili finalizację rezultatu 1, zaprezentowali opracowane moduły programu nauczania oraz omówili kwestie związane z rozpowszechnianiem i zarządzaniem projektem.
26 września odbyło się kolejne spotkanie z projektu ESTET, na którym omówiliśmy bieżący postęp pilotażu programu szkoleniowego ESTET, zaplanowaliśmy kolejne kroki w osiągnięciu rezultatu 4 - Kompendium Historii Sukcesu oraz omówiliśmy kwestie związane z ostatnim spotkaniem partnerskim i konferencją finalną projektu w Warszawie.
W dniach 19-20 września 2022 w Brukseli odbyło się spotkanie partnerskie z projektu E-TEACH. Organizacją goszczącą był VUB - Vrije Universiteit Brussel. Partnerzy omówili aktualny status prac w rezultacie 1 - Knowledge paper oraz modułowy program nauczania oraz rezultat 2 - Scenariuszowy przewodnik dla nauczycieli z zakresu pedagogiki cyfrowej dotyczący procesu uczenia się i nauczania. Zostały omówione również sprawy związane z zarządzaniem i rozpowszechnianiem projektu.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej międzynarodowej Konferencji Finalnej projektu Erasmus+ ESTET pt. "Edukacja i szkolenia na rzecz zrównoważonej turystyki w Europie", która odbędzie się 1 grudnia 2022 roku w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.
20 lipca odbyliśmy spotkanie online z nowego projektu LEXIS, na którym omówiliśmy kolejne kroki do implementacji rezultatu 1 - Promowanie nauki języka angielskiego w grupie dzieci z dysleksją oraz zapewnienie odpowiednich i dostosowanych do ich potrzeb narzędzi i metodologii nauczania.
18 lipca odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu DigitalRoutes@Culture, podczas którego podsumowaliśmy realizację rezultatów 2 i 3 oraz omówiliśmy bieżące sprawy organizacyjne i finansowe. Jest nam miło również poinformować, że platforma projektu jest już dostępna w wersjach językowych!
14 lipca odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu MENTORme, na którym podsumowaliśmy działania z rezultatu 2 i 3. Miło nam ogłosić, że już niedługo aplikacja projektu MENTORme będzie dostępna we wszystkich językach partnerskich! W drugiej części spotkania omówiliśmy plan działania rezultatu 5 - Przewodnik programu MENTORme oraz zaplanowaliśmy jego pierwsze kroki.
5 lipca uczestniczyliśmy w spotkaniu online z projektu T4T, na którym omówiliśmy bieżący progres realizacji zadań z rezultatu 1 - "Opracowanie wytycznych dla lepszego kształtowania efektywnej dynamiki grupy w środowisku nauczania online" oraz zaplanowaliśmy kolejne spotkanie partnerskie w Hadze. Już niedługo będziemy mogli się z wami podzielić biblioteką zasobów oraz modułami przygotowanymi przez partnerstwo!
1 lipca odbyliśmy spotkanie online z projektu E-Teach, na którym omówiliśmy status przygotowania rozdziałów do Knowledge Paper of Upskilling Digital Pedagogy for Teachers and Modular Course Curriculum for Digital Pedagogy. Zaplanowaliśmy również kolejne spotkanie partnerskie face to face w Brukseli
W dniu 14 czerwca SAN uczestniczył zdalnie w drugim spotkaniu partnerskim w Rydze z projektu BLwithRobotics. Podczas spotkania partnerzy omówili dalsze kroki do realizacji rezultatu 1, wymienili się doświadczeniami związanymi z przeprowadzeniem grup fokusowych w krajach partnerskich oraz skupili się na kwestiach związanych z rozpowszechnianiem i zarządzaniem projektem.
W dniach 14-15 czerwca 2022 w słonecznych Atenach w Grecji odbyło się 2 spotkanie partnerskie z projektu SmartAInnovators. Został omówiony aktualny progres prac nad rezultatami, zaplanowano kolejne działania oraz omówiono kwestie związane z rozpowszechnianiem i zarządzaniem projektem.
W dniu 7 czerwca odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu MENTORme gdzie podsumowaliśmy ostatnie kroki w realizacji rezultatów 2 i 3. Już niedługo będziemy mogli podzielić się z wami aplikacją mobilną projektu, która jest właśnie w fazie testów oraz udoskonaleń.
Już pod koniec miesiąca reprezentanci organizacji partnerskich odbędą tygodniowe szkolenie na temat kompetencji społecznych i obywatelskich w hiszpańskim Valladolid.
Zapraszamy na konferencję „Podróżowanie bez barier - metodologia wsparcia organizatorów oferty turystycznej skierowanej do osób o specjalnych potrzebach ” organizowaną w ramach projektu Erasmus+ Access It, która odbędzie się 22 czerwca 2022 r w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ul. Łuckiej 11 w Warszawie o godzinie 10.
W dniu 2 czerwca odbyliśmy kolejne spotkanie online, na którym omówiliśmy ostatnie kroki do realizacji rezultatu 2 - platformy internetowej opartej na rzeczywistości rozszerzonej oraz rezultatu 3 - Pakietu szkoleń w zakresie budowania potencjału dla nowych przedsiębiorców z branży kultury. Rozpoczęliśmy również prace nad promowaniem kampanii marketingowej.
W zeszłym tygodniu został opublikowany krótki materiał filmowy podsumowujący ćwiczenia zarządzania kryzysowego, które odbyły się w w Poggioreale na Sycylii. Ćwiczenia odbyły się 28 kwietnia 2022 w ramach projektu Horizon 2020 Search & Rescue, w którym Społeczna Akademia Nauk jest partnerem badawczym. Celem ćwiczeń było przede wszystkim przetestowanie rozwiązań technologicznych, nad którymi pracuje zespół projektowy, m.in. inteligentnego kombinezonu dla ratowników kryzysowych, który w czasie realnym przekazuje informacje o ich stanie zdrowia do centrum dowodzenia, poprawiając w ten sposób ich bezpieczeństwo.
W dniach 18-20 maja 2022 w słonecznym Rzymie odbyło się spotkanie partnerskie oraz szkolenie z projektu DESTT. Podczas tych kilku dni porozmawialiśmy na temat bieżących zagadnień związanych z projektem, min. zbliżającej się konferencji w Mongolii. W trakcie spotkania partnerskiego mieliśmy okazję poznać osobiście władze Uniwersytetu w Cassino - Rektora Prof. Maro Dell'Isola.
W czwartek uczestniczyliśmy w konferencji na temat roli przywództwa w edukacji, gdzie swoje wystąpienia dali między innymi Konsul Kazachstanu we Włoszech Dr. Giovanni Pomponi oraz Generał Giuseppe Tranzillo reprezentujący Włoską Policję.
Bardzo dziękujemy Fondazione Sicurezza e Liberta oraz Uniwersytetowi w Cassino we Włoszech za świetną organizację spotkania.
W dniach 16-17 maja odbyliśmy 3 spotkanie partnerskie z projektu MENTORme w niemieckim mieście Bayreuth, podczas którego omówiliśmy bieżące oraz nadchodzące zadania. Podsumowaliśmy realizację pierwszych trzech rezultatów, została zaprezentowana aplikacja projektu, którą już za chwilę będzie oddana do użytku. Omówiliśmy kwestie związane z akredytacją programu mentorskiego oraz rozpowszechnianie i raportowanie projektu.
W dniach 3-5 maja Dyrektor Działu Współpracy z Zagranicą oraz Projektów Międzynarodowych odbyła wizytę studyjną w UCLan University na Cyprze. Celem spotkań było zapoznanie się z modelem funkcjonowania oraz organizacją zagranicznego campusu brytyjskiego uniwersytetu UCLan University. W trakcie mobilności odbyło się szereg spotkań w tym z Rektorem Uczelni prof. Panikkos Poutziouris , Dyrektor ds. jakości kształcenia dr Cosmina Theodoulou, Dyrektorem ds. Rekrutacji Zagranicznej p. Robertem Georgiades, a także Dyrektorem ds. Marketingu i Promocji Zagranicznej p. Yiannisem Zezos. Kolejnym ważnym aspektem wizyty była wymiana doświadczeń dot. działalności międzynarodowej uczelni, w tym dydaktyki anglojęzycznej, promocji i rekrutacji międzynarodowej, a także projektów międzynarodowych.
Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu ukraińscy studenci zyskają możliwość podjęcia studiów w SAN ze zwolnieniem ze wszystkich opłat w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022. Przyjęcia będą prowadzone na kierunkach: zarządzanie w języku polskim i angielskim, a także na kierunkach: finanse i rachunkowość, psychologia, logistyka, turystyka i rekreacja w języku polskim. Poza zwolnieniem z opłat każdy z uczestników dostanie atrakcyjne stypendium. W ramach programu zostanie powołana również „Strefa Wsparcia Emocjonalnego i Prawnego SAN” oraz zostaną przeprowadzone warsztaty.
Na dzisiejszym spotkaniu online omówiliśmy ostatni etap implementacji rezultatu drugiego, który przygotowuje nas do zbliżającego się szkolenia w Hiszpanii w czerwcu 2022. Przeanalizowaliśmy także agendę spotkania akredytacyjnego i wszelkie sprawy z nim związane. Kolejną dobrą wiadomością jest fakt iż aplikacja projektu jest już w w końcowej fazie przygotowania i niedługo będziemy mogli się nią z wami podzielić!
Dziś odbyliśmy spotkanie online z projektu ESTET, na którym omówiliśmy ostatnie kroki związane z tłumaczeniem wypracowanych materiałów w ramach rezultatów 2 i 3. W drugiej części spotkania skupiliśmy się na omówieniu planu działania rezultatu 4 i implementacji jego pierwszych zadań oraz przedyskutowaliśmy kwestie związane ze zbliżającym się finalnym spotkaniem partnerskim oraz konferencją w Warszawie.
14 kwietnia gościliśmy w Łodzi partnerów z projektu ETRe na 2 spotkaniu partnerskim, które odbyło się w formule hybrydowej. Podczas spotkania podsumowaliśmy prace związane z rezultatem 1 - Opracowanie ram kompetencji ułatwiających przejście na model kształcenia na odległość/hybrydowego oraz skupiliśmy się na implementacji zadań z rezultatu 2 - Zestaw narzędzi cyfrowych w chmurze oraz wskazówki dotyczące digitalizacji treści edukacyjnych w celu ułatwienia procesu uczenia się.
W dniach 11-12 kwietnia odbyło się pierwsze spotkanie partnerskie z nowego projektu P-ART w formule hybrydowej - SAN uczestniczył online. Podczas spotkania zostały omówione kwestie związane z implementacją pierwszych zadań w projekcie, kwestie finansowe oraz rozpowszechnianie.
W dniach 7-8 kwietnia 2022 odbyło się 3 spotkanie partnerskie projektu DigitalRoutes@Culture w słonecznych Atenach w Grecji. Podczas spotkania partnerzy omówili bieżący progres prac nad rezultatem 2 – Platformą online oraz aplikacją mobilną, oraz nad rezultatem 3 - THE DIGITALROUTES@CULTURE BACK PACKS: Szkolenia w zakresie budowania potencjału dla nowych przedsiębiorców z branży kultury oraz multimedialne zasoby do mapowania.
Nie zwalniamy tempa! Kolejny projekt Erasmus + Robotics4Deaf koordynowany przez Społeczną Akademię Nauk został wyróżniony przez Komisję Europejską jako przykład dobrej praktyki oraz tym samym został uznany za źródło inspiracji dla przyszłych projektów.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż prof. dr hab. Łukasz Sułkowski Prorektor ds. Badań Naukowych i Internacjonalizacji Społecznej Akademii Nauk został wyróżniony tytułem RESEARCH STAR 2022. Wręczenie nagrody odbyło się 31 marca 2022 we Wrocławiu podczas Konferencji „Studenci Zagraniczni w Polsce 2022”.
8 marca odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu Digitalroutes@culture, na którym omówiliśmy progres prac oraz kolejne kroki związane z implementacją rezultatu 2 i 3. Podczas spotkania została również przedyskutowana kwestia najbliższego spotkania partnerskiego w Grecji.
Projekt przewiduje wsparcie pedagogów, którzy nauczają języka angielskiego jako języka obcego dzieci z dysleksją (DYSCHI) w wieku 6-12 lat, w ramach krajowego programu nauczania lub w ramach zajęć pozalekcyjnych, oraz podniesienie poziomu nauczania EFL przy jednoczesnym wprowadzeniu wykorzystania nowych technologii w procesie nauczania, uczenia się i oceniania. Nauczyciele uczący języka angielskiego otrzymają wszechstronny kurs doskonalenia zawodowego, który pozwoli im udoskonalić pedagogikę integracyjną w celu zaspokojenia potrzeb dzieci z dysleksją, a także zwiększyć ich kompetencje cyfrowe i pewność siebie, tak aby mogli włączyć narzędzia cyfrowe do nauczania. W ten sposób projekt promuje włączanie, dostęp i uczestnictwo dzieci z dysleksją w odpowiednio przygotowanych lekcjach języka angielskiego, dostosowanych do ich możliwości uczenia się, a jednocześnie wprowadza narzędzia cyfrowe, które motywują i angażują je w interaktywne i partycypacyjne działania edukacyjne.
8 marca odbyliśmy Drugie Międzynarodowe Spotkanie Partnerskie projektu Di2Learn, na którym omówiliśmy kroki do realizacji rezultatu 2 - Pakiet narzędzi pomocy Di2Learn: metodologia i wytyczne dla nauczycieli, rodziców i studentów. Została zaprezentowana platforma internetowa projektu, omówione zostały również kwestie rozpowszechniania i finansowania projektu.
3 marca odbyliśmy kolejne spotkanie online z projektu MENTORme, na którym zostały omówione kolejne kroki w realizacji materiałów szkoleniowych w ramach rezultatu 2, podsumowaliśmy prace związane z implementacją platformy oraz aplikacji mobilnej projektu oraz omówiliśmy zagadnienia związane ze zbliżającą się sesje akredytacyjną i kolejnym spotkaniem partnerskim w Niemczech.
W dniach 17-18 lutego odbyło się 3 spotkanie partnerskie z projektu E-dys-learn w formule hybrydowej. Podczas spotkania partnerzy omówili bieżące postępy w realizacji zadań w projekcie, tj. wygląd platformy e-learningowej i treści, które będą się na niej znajdować, najbliższy trening w Turcji dla nauczycieli pedagogiki oraz sprawy związane z finansowaniem i rozpowszechnianiem projektu.
Dnia 2 lutego 2022 pracownicy Działów Współpracy z Zagranicą, Promocji i Marketingu, Rekrutacji Studentów oraz Jakości Kształcenia Społecznej Akademii Nauk uczestniczyli w „Akademii Internacjonalizacji”, która została uruchomiona w ramach programu „Study in Poland”.
Pod koniec stycznia odbyły się kolejne zajęcia online z wykładowcami z zagranicy. Tym razem studenci Dziennikarstwa mieli okazję uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez prof. Yuriy Petrushenko z Sumy State University z Ukrainy nt. Przywództwa w środowisku międzynarodowym. Drugie zajęcia dla studentów 3 semestru Zarządzania II stopnia poprowadził Janis Supe z College of Business Administration z Łotwy nt. Zarządzania Projektem.
26 stycznia odbyło się drugie spotkanie z Rabat Business School z Maroko w sprawie możliwości współpracy pomiędzy uczelniami dot. podwójnego dyplomu na kierunku MBI oraz E-business i Digital marketing. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Społecznej Akademii Nauk dr Anna Maria Migdał - Prodziekan ds. Programów Międzynarodowych oraz Aleksandra Zając - Dyrektor Działu Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych, zaś ze strony marokańskiej z dr Albrecht Fritzsche oraz przedstawiciele Działu Współpracy z Zagranicą Rabat Business School.
W połowie stycznia odbyły się kolejne zajęcia online z wykładowcami z zagranicy. Tym razem studenci Dziennikarstwa mieli okazję uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez dr Natalię Ilyashenko z Novgorod State University z Rosji nt. Przywództwa w środowisku międzynarodowym. Drugie zajęcia dla studentów 3 semestru Zarządzania II stopnia poprowadziła dr Lucia Mokra z Comenius Univeristy Bratyslava ze Słowacji nt. Zarządzania Projektem.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż prof. dr hab. Łukasz Sułkowski Prorektor ds. Nauki i Internacjonalizacji SAN został wyróżniony tytułem RESEARCH STAR 2022. Misją nagrody Gwiazdy Umiędzynarodowienia jest wyłonienie, nagrodzenie oraz promocja osób mających wybitne osiągnięcia w zakresie umiędzynarodowienia polskich szkół wyższych. Nagroda przyznawana jest pod honorowym patronatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Przewodniczącego KRASP w ramach programu "Study in Poland" prowadzonego wspólnie przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Fundację Edukacyjną "Perspektywy".
20 stycznia 2022 przedstawiciele Społecznej Akademii Nauk dr Anna Maria Migdał - Prodziekan ds. Programów Międzynarodowych oraz Aleksandra Zając - Dyrektor Działu Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych wzięły udział w spotkaniu z dr Albrechtem Fritzsche z Rabat Business School z Maroko. Przedmiotem dyskusji były możliwości współpracy pomiędzy uczelniami dot. podwójnego dyplomu na kierunku MBI oraz E-business i Digital marketing, a także szkołach letnich z zakresu Intercultural Management.
14 stycznia 2022 odbyło się pierwsze spotkanie nowego projektu partnerskiego T4T - Narzędzia Nauczania w Edukacji Cyfrowej.
W trakcie spotkania partnerzy przedstawili swoje organizacje, został omówiony plan działania rezultatu 1 "Opracowanie wytycznych dla lepszego kształtowania efektywnej dynamiki grupy w środowisku nauczania online." oraz kwestie związane z wyglądem strony internetowej projektu.
Na dzisiejszym spotkaniu - 17-12.2021- skupiliśmy się na omówieniu kolejnych kroków do realizacji rezultatu 2 - pakietu edukacyjnego i akredytacyjnego dla pracowników naukowych i studentów uczelni wyższych, który zostanie przetestowany w lipcu na szkoleniu w Valladolid.
Dnia 07.12.2021 Dyrektor Działu Współpracy z Zagranicą oraz Projektów Międzynarodowych SAN Aleksandra Zając była jednym z panelistów podczas konferencji " Na Ważny temat. Skuteczny lider projektu- Poznaj Tajniki Marketingu w edukacji". Podczas, której liderzy edukacji, eksperci marketingowi oraz dziennikarze dyskutowali o skutecznych sposobach promowania projektów za pomocą najlepszych narzędzi marketingowych.
29 listopada obyliśmy finalne spotkanie partnerskie z projektu Robotics4deaf, podczas którego podsumowaliśmy prace nad rezultatem 4 - Przewodnikiem od A do Z dotyczący zakładania klubów ROBOTICS4DEAF. Omówiliśmy również ostatnie kwestie związane wyglądem strony internetowej a także z finansowaniem i rozpowszechnianiem projektu.
Bardzo dziękujemy całemu Konsorcjum za ogrom dwuletniej pracy włożonej w realizację projektu!
W dniach 22-24 listopada odbyliśmy szkolenie online z robotyki dla dzieci niesłyszących lub niedosłyszących. Pierwszego dnia poznaliśmy aplikację Scratch w której można stworzyć interaktywne historie, gry i animacje. Drugiego dnia zaprogramowaliśmy roboty przy użyciu zestawu LEGO Boost, które pod koniec stoczyły pojedynek na największą ilość trafnych rzutów katapultą do tarczy. Trzeciego dnia mieliśmy okazję poznać robota LEGO Mindstorms i wykorzystać jego funkcjonalności. Całe szkolenie było zakończone dyskusją na temat wpływu robotów i komputerów na życie ludzi i nową generację.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział!
W dniach 16-17 listopada warszawską filię Społecznej Akademii Nauk odwiedzili eksperci wchodzący w skład komisji akredytacyjnej CEEMAN:
- Inga Lapina, Riga Technical University, Łotwa
- Dr Ivo Matser, IQA Director
- Dr Sabina Ratajczak, Akademia WSB
Spotkanie to było doskonałą okazją do omówienia różnych procesów zachodzących w SAN Warszawa: rozwoju Uczelni, jakości prowadzonej dydaktyki i badań naukowych czy umiędzynarodowienia Uczelni.
Drugie międzynarodowe spotkanie projektu MENTORme za nami!
W dniach 11-12 listopada 2021 odbyliśmy drugie spotkanie partnerskie w Salonikach w Grecji, podczas którego omówiliśmy postęp prac rezultatu 2 i 3 oraz kwestie rozpowszechniania i zarządzania projektem.
27 października odbyliśmy kolejne międzynarodowe spotkanie partnerskie z projektu DigitalRoutes@Culture. Partnerzy omówili progres prac rezultatu 2 i 3, zobaczyliśmy wstępny wygląd platformy internetowej oraz omówiliśmy bieżące sprawy związane z rozpowszechnianiem i zarządzaniem projektem.
Dnia 23 czerwca odbyliśmy kolejne spotkanie online projektu MENTORme, na którym omówiliśmy progres prac rezultatu 1 oraz najbliższe zadania do wykonania. Został zaprezentowany również plan działania rezultatu 2, sprawy związane z rozpowszechnianiem projektu oraz kwestie finansowe.
W dniu 14 czerwca przedstawiciele Społecznej Akademii Nauk w Warszawie odbyli spotkanie z ukraińską uczelnią Vasyl' Stus Donetsk National University, dotyczące możliwości stworzenia kierunków studiów z podwójnym dyplomem. Vasyl’ Stus Donetsk National University oferuje możliwość podwójnego dyplomu we współpracy z Vytautas Magnus University (Kaunas, Litwa) oraz D. A. Tsenov Academy of Economics (Bułgaria).
Społeczna Akademia Nauk będzie współpracować z Xinyang Agriculture and Forestry University z Chin!
W dniu 31 maja przedstawiciele warszawskiego oddziału Społecznej Akademii Nauk odbyli spotkanie z chińską uczelnią Xinyang, dotyczące realizacji wspólnych przedsięwzięć w zakresie wzajemnych wizyt, wymiany studentów i wykładowców oraz możliwości stworzenia wspólnych kierunków studiów.