Rada Biznesu

Rada Biznesu Filii Społecznej Akademii Nauk w Warszawie jest to zgromadzenie przedstawicieli otoczenia biznesowego z przedstawicielami Uczelni. Do głównych celów funkcjonowania Rady Biznesu, należą przede wszystkim tworzenie warunków do wymiany wiedzy, inicjowanie wspólnych projektów naukowych i wdrożeniowych oraz dostarczanie wiedzy o najnowszych wynikach prac naukowych. 

W Radzie Biznesu działają sekcje dla kierunków związanych z:

 

  • naukami społecznymi
  • humanistycznymi i sztuki
  • medycznymi 
  • inżyniersko technicznymi

 

Rada Biznesu realizuje poszczególne zadania:

 

  • przegląd zakresu i form współpracy z otoczeniem społeczno–gospodarczym i rekomendowanie działań mających na celu intensyfikację współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego
  • weryfikacja programów kształcenia pod kątem potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego
  • weryfikacja efektów kierunkowych i przedmiotowych pod kątem kompetencji wymaganych na rynku pracy
  • rekomendowanie nowych kierunków/specjalności studiów do uruchomienia
  • doradzanie w zakresie analiz rynkowych, których celem jest wsparcie absolwentów na rynku pracy
  • tworzenie warunków, umożliwiających kierowanie studentów oraz absolwentów SAN na praktyki i staże do firm, z którymi związani są członkowie Rady Biznesu
  • wsparcie merytoryczne w procesie dyplomowania (udział w wyznaczaniu kierunków rozwoju tematyki prac dyplomowych)

 

Do celów Rady Biznesu należy: 

 

  • tworzenie warunków do wymiany wiedzy, inicjowanie wspólnych projektów naukowych i wdrożeniowych
  • dostarczanie wiedzy o najnowszych praktykach stosowanych w branżach zawodowych związanych z kierunkami studiów prowadzonymi w SAN
  • wspieranie działań doskonalących jakość kształcenia
  • wypracowanie mechanizmów służących nawiązywaniu i rozwijaniu współpracy między pracodawcami, identyfikacja i usuwanie barier i trudności w nawiązywaniu współpracy

Posiedzenie Rady Biznesu SAN

 

Zanim w uczelnianych ławach zasiądą studenci i słuchacze zajęć organizowanych przez SAN w Warszawie, swoje posiedzenie odbyła Rada Biznesu Społecznej Akademii Nauk.

 

Na zaproszenie Przewodniczącego Rady Biznesu p. Mirona Maickiego oraz dr Macieja Dębskiego stawili się przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji biznesowych związanych z naszą Uczelnią.

Adrian Markiewicz

 

Opiekun Rady Biznesu SAN w Warszawie

 

Adrian Markiewicz - absolwent wydziału ekonomiki i organizacji transportu na Uniwersytecie Szczecińskim oraz doktor w dyscyplinie ekonomii i finansów. Obecnie adiunkt na Wydziale Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie SAN w Warszawie. Większość życia zawodowego związany z sektorem bankowym.

Pełnił m.in. funkcje: dyrektora zarządzającego pionem rynku korporacyjnego w Banku Ochrony Środowiska, wcześniej będąc w tym banku dyrektorem regionalnym; członka zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie (dwukrotnie) gdzie m.in. sprawował nadzór nad departamentami  Gwarantowania Depozytów Bankowych, Działalności Pomocowej dla Banków, Rachunkowości oraz Informatyki.

 

Jakub Robel

Członkowie Rady Biznesu SAN Filia w Warszawie

 

Doktor nauk społecznych. Uzyskał tytuł magistra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych oraz magistra Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej.

Karierę zawodową w branży nieruchomości zaczynał jako Specjalista ds. Nieruchomości Komercyjnych w tzw. „Wielkiej Czwórce” firm doradczych świata tj. EY (dawniej ERNST & YOUNG). Brał udział w kompleksowej obsłudze podmiotów działających na rynku nieruchomości rozpoczynając od fazy przygotowania inwestycji, poprzez realizację i zarządzanie nieruchomością, a kończąc na efektywnym wyjściu z inwestycji.

Później, już jako Specjalista ds. Inwestycji i Najmu zdobywał doświadczenie firmie doradczej rynku nieruchomości tj DTZ Polska (obecnie Cushman & Wakefield).

Następnie postanowił zrealizować własne plany i ambicje, stając na czele nowo zawiązanej grupy kapitałowej 5th Avenue Holding S.A.

„Praktyka ponad wszystko” to nazwa i główna idea Targów Pracy, które organizowaliśmy z przyjaciółmi studiując w Szkole Głównej Handlowej. Uczelniana Rada Biznesu SAN to idealne miejsce, aby wcielać tę ideę w życie. Wszystko po to, aby Praktycy mogli dzielić się ze Studentami doświadczeniem zdobytym na rynku."- Jakub Robel

Radosław Szafranowicz-Małozięć

 

Manager HR, specjalizujący się w rekrutacji i szkoleniu pracowników w branży turystycznej. Właściciel firmy szkoleniowo-doradczej KadryTurystyki.pl. Psycholog, absolwent MBA dla kadry HR w Akademii Koźmińskiego oraz programów szkoleniowych związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Certyfikowany asesor metody Assessment Center.

Trener biznesu, prowadzący szkolenia z zakresu obsługi klienta, marketingu, zarządzania personelem. Wykładowca akademicki oraz autor wielu publikacji dotyczących rynku pracy. 

Artur Marchlik

 

Członek Rady Biznesu Społecznej Akademii Nauk w Warszawie i członek Business Centre Club. Wieloletni menadżer w średnich i dużych przedsiębiorstwach, specjalizujący się w obszarze sprzedaży i marketingu.

Obecnie - Dyrektor ds. rozwoju w ALFA GROUP – jest odpowiedzialny za innowacyjne działania marketingowe.  

Krzysztof Czubaszek 

 

Absolwent filologii polskiej (Wydział Polonistyki UW, 1998), podyplomowych studiów komunikacji społecznej i mediów (Instytut Badań Literackich PAN, 2003), podyplomowych studiów menedżerskich dla twórców, artystów i animatorów kultury (Wydział Zarządzania UW, 2011), doktor nauk humanistycznych (Instytut Historii KUL, 2006). Autor wielu publikacji prasowych i kilku książek. Badacz historii społeczności żydowskiej miasta Łukowa oraz popularyzator twórczości Juliusza Verne’a. Członek Finkler Institute of Holocaust Research na Uniwersytecie Bar-Ilana (Izrael), założyciel i prezes Polskiego Towarzystwo Juliusza Verne’a, członek Société Jules Verne (Paryż) oraz Centre International Jules Verne (Amiens). W latach 2017-2019 burmistrz dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, zaś w latach 2012-2015 zastępca burmistrza tej dzielnicy. Od 2021 r. dyrektor Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” w Warszawie. Odznaczony złotą odznaką honorową Towarzystwa Przyjaciół Warszawy za pracę społeczną i zasługi dla Warszawy, medalem jubileuszowym TPW „za szczególny wkład w rozwój tej organizacji oraz za prowadzenie różnorodnych działań na rzecz budowania majestatu Stolicy Rzeczypospolitej Polskiej”, odznaką honorową Prezydenta Warszawy Stefana Starzyńskiego za działalność społeczną dla Warszawy, złotą odznaką honorową Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów za wybitne zasługi dla tego środowiska, odznaką „Za Zasługi dla Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej” oraz odznaką honorową Pamięci Krystyny Krahelskiej – Pamięci Powstania Warszawskiego 1944 za ocalanie od zapomnienia bohaterstwa żołnierzy i ludności cywilnej w Powstaniu Warszawskim. Nominowany do nagrody „Złote Skrzydła – Człowiek Roku 2017” przyznawanej przez „Tygodnik Siedlecki”.

Karolina Karolczak 

 

Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w komunikacji i marketingu oraz budowaniu strategii marek w ujęciu koncepcji 7P. Absolwentka MBA w Paryżu, wykładowca akademickim i trener motywacyjny z Międzynarodowym certyfikatem MCBT oraz akredytacją trenerską Brian Tracy International. Ambasadorka programu Marka jest Kobietą, twórczyni programu treningowego #celomania oraz autorka wielu publikacji branżowych.

Obecnie odpowiada za pion marketingu i komunikacji w Grupie ENEL-MED. Poprzednio jako Partnership & Procurement Director wSodexo BRS była odpowiedzialna za stworzenie modelu współpracy bazującego na Consumer Value Added Proposition z największymi sieciami na rynku (JMP, Auchan, CRF, HEBE, MMSH i wiele innych). Odpowiadała za wprowadzenie i opracowanie strategii marki Dr Witt, re-launch marki Frugo oraz wprowadzenie marki Black.

W 2021 roku została wyróżniona w rankingu Forbes Women – Mistrzynie Linkedin (obecnie zgromadziła 20 665 obserwujących na LinkedIn).

Od 2018 roku jest wykładowczynią akademicką na Społecznej Akademii Nauk (marketing, PR, strategie zarządzania, digital).

Od ponad 10 lat udziela się jako prelegentka na konferencjach branżowych z zakresu marketingu pokazując świat konsumenta i marek w ujęciu 7p. Została wyróżniona 1. miejscem Marketing Progress Wrocław. Była jurorką w konkursie PNSA – Polish National Sales Awards, a także członkinią kapituły marek SuperBrands Polska.

Krzysztof Nagodziński

 

Absolwent kierunku Inżynieria na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada również dyplom z Marketingu i Zarzadzania Szkoły Głównej Handlowej. Od 2019 roku jest Członkiem Zarządu w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, europejskiego lidera w branży AGD. W ramach pełnionej funkcji jest odpowiedzialny za sprzedaż, marketing oraz serwis fabryczny.

Z branżą AGD i obecną firmą związany od ponad 21 lat. Dzięki jego staraniom BSH od lat skutecznie rozwija portfolio produktów na rynku polskim, wprowadzając do oferty innowacyjne i energooszczędne urządzenia marek Bosch i Siemens. Swoją karierę rozpoczynał w serwisie fabrycznym jako kierownik działu technicznego. Następnie pracował w dziale marketingu, gdzie przez osiem lat pełnił funkcję dyrektora tego działu. W tym obszarze odpowiadał za działania marketingowe i zarządzanie produktami dużego i małego AGD. Później, już jako szef sprzedaży był odpowiedzialny za rozwój obszaru dużego sprzętu gospodarstwa domowego. Prywatnie miłośnik sportu i aktywnego trybu życia. Dlatego w pracy, podobnie jak w sporcie, ważna jest dla niego współodpowiedzialność i zgrany zespół.

Piotr Lisicki

Absolwent: 

  • studiów ekonomicznych (1995) U. Szczeciński, ,,Organizacja i Zarządzanie”
  • podyplomowych, (1999) U. Szczeciński, ,,Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw”,
  •  podyplomowych, (2021) SGH w Warszawie, ,,ACCA – Finanse i rachunkowość”. Ponadto absolwent wielu kursów m.in. organizowanych  przez Gdańsk Instytut Badań nad Gospodarka Rynkowa, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce czy Związek Maklerów i Doradców.

Doświadczenie zawodowe i managerskie zdobyte przede wszystkim przez 23 lata pracy w sektorze bankowym.  Praktyk w zarzadzaniu zespołami sprzedażowymi w zakresie usług finansowych m.in. w Banku BGŻ, Fortis BANK, BNP Paribas, czy BOŚ BANK. Znajomość problemów sektora MŚP zdobył prowadząc dwie własne firmy przez wiele lat w branży usług pośrednictwa ubezpieczeniowego w formie spółki, a później formie franczyzy z zakresu usług bankowych. Obecnie od wielu lat Główny Księgowy – kierownik finansowy w instytucie naukowym (B+R).

Miłośnik sportów wodnych w tym żagli, kajaków czy pływania, a ponadto jazdy na rowerze. Dobra muzyka, teatr czy kino tez należy do preferowanych form spędzenia czasu. Interesuje się rynkiem kapitałowym w sposób praktyczny, kibic piłkarski polskich reprezentacji gier zespołowych, kibic LM.

Od lutego 2023 Gł. Księgowy w spółce usług cyfrowych

Paweł Brzezicki

 

Absolwent Politechniki Szczecińskiej. Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu.
 
Specjalizacja:
 
  • Transport Morski W PŻM od 1983.
  • Do 1997 praca w centrali firmy w Szczecinie oraz przedstawicielstwach handlowych i finansowych w Madrycie, Hamburgu, Luksemburgu.
  • 1997-98 Prezes Pazim Sp. z o.o.. 1998-2005 CEO PŻM. 2005-2006 Doradca Premiera ds. gosp. morskiej. 2007-2008 Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.
  • 2017-2019 CEO PŻM. Obecnie zaangażowany w prace w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Bałtyckiej Bazie Masowej w Gdyni.

Grzegorz Furtak

 

Założyciel pricingLAB – firmy konsultingowej specjalizującej się w pricingu. Zakres działalności firmy obejmuje: badania cenowe, doradztwo w zakresie: strategii cenowych, projektowanie architektury  i logiki cenowej, wyznaczanie optymalnych cen i modeli monetyzacji, budowanie skutecznej komunikacji cen i promocji.

Realizował projekty optymalizacji pricingowej i szkolenia pricngowe dla min.: Inter Cars, Auto Land, Animex, Maspex, Investa Michelin, Grupa Topex, Schneider Electric, Żabka, Lewiatan, Media Expert, Bat Grupa PSB, Astor, I Love Marketing, Unisoft

Praktyk biznesu z 30-letnim doświadczeniem. Przed działalnością konsultingową, przez 15 lat pełnił funkcje Executive: Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego, Dyrektora Sprzedaży w międzynarodowych organizacjach tj. Grohe, Lekkerland, Raisio Polska Foods, Podravka.

Absolwent programu Executive MBA University of Warsaw – University of Illinois. Pobierał nauki w American Management Association oraz European Management Association.

Wioleta Sejbuk

 

Adwokat, członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.

 

Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w obszarze obsługi prawnej agencji reklamowych, domów mediowych, agencji Public Relations. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa nowych technologii, mediów, reklamy, rozrywki oraz ochrony danych osobowych. Doradzała klientom z sektora nowych technologii IT.

Obecnie pracuje jako dyrektor działu prawnego międzynarodowej agencji zajmującej się influence marketingiem – indaHash, gdzie koordynuje prace zespołu w zakresie obsługi prawnej grupy kapitałowej na rynkach Europy, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i północnej Afryki.

 

Od 2017 roku jest mediatorem akredytowanym przez Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. Doradza przy rozwiązywaniu sporów dotyczących prawa własności intelektualnej w tym również w trybie pozasądowym (ADR). Doświadczenie zawodowe zdobywała współtworząc centrum usług wspólnych w zakresie obsługi prawnej dla podmiotów należących do międzynarodowej Grupy Publicis, gdzie prowadziła bieżące doradztwo prawne, w tym przygotowywanie i opiniowanie umów z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.

 

Zaangażowana w działalność edukacyjną i szkoleniową, przeprowadziła szereg szkoleń z zakresu prawa reklamy oraz prawa pracy dla klientów korporacyjnych i zewnętrznych. Współautor monografii Zemke-Górecka, A., Mendrek, A., & Rogula, C. (2021). Mediacja w praktyce mediatora i pełnomocnika. Wolters Kluwer., rozdział 5 Zasady mediacji. Doktorantka prawniczego seminarium doktorskiego na Akademii Leona Koźmińskiego przygotowuje rozprawę doktorską pod kierunkiem prof. dr hab. Joanny Sieńczyło-Chlabicz z zakresu przepisów prawa reklamy. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ponadto jest absolwentką Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Prawa i Administracji.

Maciej Lissowski

 

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W branży reklamowej od 1991 roku. Pracował zarówno w agencjach niezależnych, jak i sieciowych. Wiele lat związany z Grupami Publicis i WPP.

 

Tworzył struktury, którymi zarządzał na stanowiskach m.in.:

 

  • Chief Operating Officer i Managing Director.
  • Realizował projekty międzynarodowe m.in. pełniąc funkcję Regional Business Director EMEA.
  • Zdobywał doświadczenie we wszystkich kanałach komunikacji: od ATL/BTL przez PR, shopper/aktywacje po digital, e-commerce i mar-tech.
  • Pracował dla Klientów reprezentujących wszystkie kategorie dóbr i usług. Obecnie wspiera indaHash, agencję reprezentującą obszar influencer marketingu oraz mar-tech, skupiając się na realizacjach projektów i obsłudze klientów w krajach europejskich.

Nagrody i wyróżnienia (m.in.: Effie, Cannes Lions, KTR). Juror polskich i międzynarodowych konkursów reklamy i marketingu. Wykładowca, mentor i szkoleniowiec. Dyplomowany varsavianista i fanatyk teatru.

 

mgr Anna Krupa Cristescu

 

Menadżer z niemal 20-letnią praktyką zawodową w obszarze sprzedaży, marketingu i komunikacji. Specjalizuję się w takich obszarach jak: zarządzanie marką, tworzenie i realizacja strategii marketingowych, określenie roli marketingu w organizacji, nowoczesna i zintegrowana komunikacja, marketing doświadczeń, zastosowanie wskaźników i mierników w marketingu. 

 

Doświadczenie zdobywała w różnych branżach, głównie hotelowej, turystycznej i energetycznej. Tworzyła strategię marketingowe zarówno dla marek polskich i międzynarodowych. Przeprowadziła kompleksowy rebranding polskiej marki na międzynarodową. Zarządzała komunikacją i działaniami PR w jednym z najbardziej znanych hoteli w Polsce w trakcie mistrzostw Europy w piłce nożnej. Stworzyła i wdrożyła Księgę Identyfikacji dla sieci sprzedaży znanej polskiej marki.  

 

Ukończyła studia magisterskie na Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie na kierunku Zarządzanie Turystyką. Absolwentka Szkoły Głównej Menadżerskiej Collegium Humanum na studiach Executive Master of Business Administration. Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ w dziedzinie Digital Marketing Professional. Ukończyła wiele prestiżowych kursów i szkoleń z obszaru marketingu m. in: „Undestand the psychology of customers „– Condrad N. Hilton College, czy „Ecommerce” - Peter O`Connor z Conrad N. Hilton College the University of Houston 

 

W czasie swojej kariery zawodowej, zdobyła wiele nagród i wyróżnień m in: Odznaczenie Ministerialne,  Nagrodę za projekt modernizacji Biur Obsługi Klienta BOK 2.0., I miejsce w  konkursie na najlepszą reklamę internetową w kategorii „Usługi internet”. 

Wiedzą praktyczną dzieli się na swoich mediach społecznościowych:   

Linkedin: /www.linkedin.com/in/annakrupacristescu/ 

Justyna Kurek

 

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku prawo, administracja i ekonomia, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Kieruje pracami założonej przez siebie Kancelarii Radcy Prawnego oraz działu prawnego w spółce prawa handlowego. Od blisko 10 lat prowadzi kompleksową obsługę prawną szczególnie podmiotów z branży IT, retail, finansowej, farmaceutycznej oraz budowlanej, sprawując nadzór korporacyjny nad procesami, przebiegającymi w spółkach prawa handlowego i wdrażając procedury compliance. Radca prawny Justyna Kurek posiada bogate doświadczenie w zakresie obsługi organów korporacyjnych spółek prawa handlowego, w tym spółek notowanych na głównym parkiecie GPW (w tym nadzór na przestrzeganiem przepisów w zakresie raportowania) oraz spółek z udziałem kapitałowym Skarbu Państwa. Pani Justyna Kurek posiada bogate doświadczenie w zakresie przygotowywana i przeprowadzania wieloaspektowych transakcji finansowych, w tym również z udziałem funduszy inwestycyjnych, obejmujących również restrukturyzację zobowiązań, jak również sprzedaż przedsiębiorstw. Radca prawny Justyna Kurek jest członkiem rad nadzorczych, w tym szczególnie w spółkach Skarbu Państwa, pełniąc w nich funkcję Przewodniczącej.

Paweł Pitera

 

Ekonomista i menager związany z rynkiem paliwowo-energetycznym (obecnie PERN S.A.), finansowym oraz strategicznymi obszarami zarządzania w spółkach prawa handlowego. Jako członek zarządu banku i spółki inwestycyjnej banku, kierował m.in. obszarami: kredytów korporacyjnych, inwestycji kapitałowych, a także doradztwa strategicznego. Zrealizował z sukcesem wiele projektów inwestycyjnych oraz strategicznych projektów rozwojowych, optymalizacyjnych i restrukturyzacyjnych, w szczególności dla: GK PGNiG oraz GK BOŚ. Kierował obszarami nadzoru właścicielskiego oraz strategii w PGNiG S.A.. Odpowiadał ponadto za nadzór właścicielski w Urzędzie m.st. Warszawy oraz Agencji Prywatyzacji. W Poczcie Polskiej kierował Centrum Rachunkowości (odpowiadał za: sprawozdawczość finansową, księgowość i podatki). Nadzorował finanse projektów budowalnych w Mostostal Warszawa S.A. Zasiadał w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, gdzie nadzorował m.in. projekty strategiczne oraz zarządzanie projektowe. Współpracował ponadto z uczelniami wyższymi (zajęcia dla studentów ekonomii i MBA – m.in. zarządzanie strategiczne) oraz firmami doradczymi (przygotowanie strategii, restrukturyzacja). Posiada praktyczną wiedzę z obszarów: zarządzanie projektami (PMO), zarządzanie strategiczne, negocjacje, nadzór właścicielski, finanse i inwestycje. Prelegent wielu konferencji z branż: inwestycyjnej, finansowej oraz energetycznej.

 
 
 

Agnieszka Zielińska 

 

Właścicielka firmy Progressus Expert Consulting zajmującej się szkoleniami m.in.  z zakresu transportu publicznego, wizerunku medialnego, szkolenia w kierunku zarządzania pracowników średniego szczebla oraz kadry zarządczej. Firma zajmuje się również audytowaniem oraz przygotowaniem organizacji do wdrożenia standardów ISO 9001, 14001 oraz 45001 oraz BHP. Absolwent Społecznej Akademii Nauk, kierunek Zarządzanie.

Mariola Glinka 

 

Od ponad 17-tu lat związana z branżą TSL. Ekspertka z zakresu działań operacji, handlu i budowania zespołów spedycyjno-transportowych. Ukończyła studia na kierunkach: zarządzanie organizacjami oraz psychologia biznesu. Aktualnie Dyrektor Operacyjny w firmie Transsped Sp. Z o.o. Sp.K.

Kalendarium

Posiedzenie Rady Biznesu - listopad 2023 r.

W dniu 29 listopada 2023 w filii SAN w Warszawie miało miejsce kolejne spotkanie Rady Biznesu Społecznej Akademia Nauk. W spotkaniu, które prowadzili: Pan Miron Maicki – Przewodniczący Rady Biznesu,  dr Maciej Dębski, prof. SAN – Dyrektor organizacyjny Filli  SAN w Warszawie, dr Krzysztof Kandefer, prof. SAN - Dziekan WZiB SAN oraz dr Adrian Markiewicz – opiekun Rady Biznesu, uczestniczyli członkowie RB reprezentujący różne przedsiębiorstwa, w tym nowi członkowie tego gremium.

Przewodnim tematem spotkania była kwestia oceny przez praktyków biznesowych Rady dotychczasowych programów nauczania i sylabusów przedmiotów prowadzonych na SAN związanych ze stosunkami międzynarodowymi. Bazą dla dyskusji było wprowadzenie do tematu przez prof. SAN Karola Chylaka, który zapoznał zebranych z programem studiów kierunku „stosunki międzynarodowe”. Przedstawiona koncepcja zakłada kształcenie niezbędne w pracy w administracji i biznesie międzynarodowym. Przedstawiono poszczególne elementy programu podzielonego na grupy przedmiotów mających za zadanie dostarczyć studentom odpowiedniej wiedzy i umiejętności oraz potrzebnych kompetencji społecznych (przedmioty ogólnouczelniane, konceptualizujące stosunki międzynarodowe, ujęcia historyczne, geograficzne, kulturalne, ekonomiczne i społeczne stosunków międzynarodowych, grupy zagadnień do wyboru oraz specjalizacje). Na kanwie wystąpienia uczestnicy spotkania, a jednocześnie interesariusze społeczno-gospodarczych oraz innych interakcji na polu międzynarodowym dyskutowali o zakresie tematycznym wybranych zajęć, w szczególności ćwiczeń i innych form praktycznych. Wyrażono pozytywne opinie przedstawionego programu kształcenia uznając je za przydatne dla lokalnego rynku pracy. Zwracano uwagę na konieczność kształcenia konkretnych kompetencji, w szczególności w zakresie budowania relacji i umiejętności współpracy w środowisku międzykulturowym. Podkreślano wagę kategorii bezpieczeństwa w stosunkach międzynarodowych (na różnych płaszczyznach) oraz uwidaczniające się zapotrzebowanie rynku na takie kompetencje.

Rozmówcy w szczególny sposób podkreślali konieczność formułowania treści przedmiotów w taki sposób aby maksymalizować praktyczne kompetencje nabyte przez studentów w trakcie przedmiotowej nauki nawet jeśli byłoby to kosztem wiedzy ogólno-akademickiej. Obszary kierunku stosunków międzynarodowych powinny zawierać takie grupy zagadnieniowe, jak m.in. negocjacje międzynarodowe (dyplomacja, gospodarka w różnych gałęziach np. w rolnictwie), różnorodność kultur pieniądza, międzynarodowy Savoir-Vivre’u, promocja Polski za granicą, pozyskiwanie inwestycji zagranicznych do Polski, i in., pozycjonowanie się polskiego ustroju, zwłaszcza gospodarczo-finansowego, na tle modeli zagranicznych – internalizacja najlepszych zagranicznych praktyk po uprzednim krytycznym oszacowaniu przydatności w rodzimych uwarunkowaniach i dokonaniu odpowiednich dostosowań do polskiej specyfiki.

 

W dalszej części spotkania Dziekan prof. Krzysztof Kandefer przedstawił informację nt. programów nauczania podległego wydziału. Dr Adrian Markiewicz z kolei artykułował potrzebę takiego kształtowania programów aby wśród studentów/słuchaczy wzbudzać przedsiębiorczość i krzewić  kulturę biznesu. Jednocześnie poprosił zgromadzonych przedstawicieli biznesu o aktywne przekazywanie swoich pomysłów i przemyśleń nt. jak można i należy wzbogacać treści nauczanych przedmiotów oraz ewentualnie rozszerzać ich katalog aby jeszcze efektywniej korespondować z biznesową rzeczywistością i jej kolejnymi wyzwaniami. Prof. gen.  Bogusław Pacek zwrócił m.in. uwagę na to, iż uczelnie prywatne są w sytuacji uprzywilejowanej w stosunku do tych publicznych jeśli chodzi o elastyczność stałego dostosowywania się do warunków otoczenia np. gospodarczego, co powinno być szczególnie wykorzystywane przez SAN jako narzędzie kreowania swojej przewagi konkurencyjnej przede wszystkich z pożytkiem dla studentów-przyszłych pracowników i przedsiębiorców, jak i zapotrzebowania ze strony racji stanu.

 

Posiedzenie Rady Biznesu - kwiecień 2023 r.

W dniu 3 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie Rady Biznesu SAN w Warszawie. Tradycyjnie spotkanie to było połączone ze spotkaniem wielkanocnym społeczności akademickiej. W trakcie obrad, oprócz dyskusji dotyczących programów kształcenia, co jest kluczowym działaniem RB, poruszono i omówiono następujące tematy:

 

  • Dyrektor Maciej Lissowski przedstawił informację na temat funkcjonowania programu mentorskiego, którego jest inicjatorem. Jednocześnie zachęcił do aktywnego włączania się przedstawicieli RB w program.
  • dr Maciej Dębski przedstawił informację na temat wykładów i warsztatów przygotowanych dla studentów z inicjatywy członków RB np. wykład nt. pricingu przygotowany przez p. Grzegorza Furtaka czy też debata z zakresu zarządzania zrównoważonym rozwojem, która jest zaplanowana na 13 kwietnia;
  • dr Kinga Wilczyńska przekazała informację na temat funkcjonowania Klubu Absolwenta SAN
  • w imieniu dra Adama Kałowskiego (kierownika projektu) przedstawiono informację na temat funkcjonowania Akceleratora Przedsiębiorczości;
  • omówiono stan przygotowań do Tygodnia Przedsiębiorczości – corocznej inicjatywy przeprowadzanej na Uczelni, która jest planowana w dniach 24-30 kwietnia;
  • zaprezentowano i omówiono stan przygotowań do wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej na wybranych kierunkach.

 

Pragniemy wszystkim członkom Rady Biznesu podziękować za zaangażowanie, pomysły, wspieranie naszych inicjatyw. Jednocześnie wszystkim członkom Rady Biznesu życzymy Spokojnych Świąt Wielkanocnych, odpoczynku i spędzenia ich w rodzinnej atmosferze.

Posiedzenie Rady Biznesu - luty 2023 r.

W dniu 07-02-2023 odbyło się kolejne spotkanie Rady Biznesu Społecznej Akademii Nauk , filia w Warszawie

 

Radę Biznesu reprezentowali:

· Miron Maicki – Przewodniczący Rady Biznesu

· Andrzej Cieślawski

· Damian Drobik

· Grzegorz Furtak

· Wawrzyniec Jakubowski

· Tomasz Jagodzński

· Piotr Lisicki

· Tadeusz Wrona

 

zaś SAN:

- dr Maciej Dębski, prof . SAN, Dyrektor Organizacyjny filii SAN w Warszawie

dr Eliza Nowacja, prof. SAN prodziekan Wydziału Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie, koordynator kierunku Zarządzanie-

dr Adam Kruk

dr Adrian Markiewicz – opiekun Rady ze strony SAN

Spotkanie stanowiło kontynuację poprzedniego z dnia 19-12-2023.

W szczególności omawiano następujące kwestie:

 

  • Dotychczasowy katalog przedmiotów dydaktycznych dla kierunku Zarządzanie orazmożliwość, zasadność i kierunki działania w zakresie ewentualnego rozszerzenia katalogów przedmiotów głównie ze względu na tzw. zapotrzebowanie rynkowe – trendy (głównie z perspektywy pracodawców);

 

  •  W przypadku podjęcia ewentualnej decyzji o rozszerzenie dotychczasowego katalogu przedmiotów dydaktycznych omówiono kwestie z jakimi implikacjami natury formalnej oraz pozostałej mogło by to się wiązać;

 

  • Pan Wawrzyniec Jakubowski zadał pytanie czy na uczelni praktykuje się zbieranie informacji od studentów (feedback) w przedmiotowym zakresie tj. jakie nowe treści tematyczne wprowadzać do funkcjonujących sylabusów oraz jakie powoływać nowe przedmioty nauczania. Ponadto zadał pytanie czy i ewentualnie na jakich kierunkach studiów na SAN, np. stacjonarnych czy niestacjonarnych, na jakich specjalnościach, na I czy raczej II stopniu studiów, występuje największe zapotrzebowanie na nowe dodatkowe treści dydaktyczne?

 

  • Na pytania udzielono odpowiedzi, iż na bieżąco stosowna informacja zwrotna od studentów jest zbierana z wykorzystaniem różnych kanałów, takich jak: kanały społecznościowe, gazetka uczelniana, strony www.san (studenci korzystają z odpowiednich formularzy m.in. na https://warszawa.san.edu.pl), kanał bezpośredni – w czasie prowadzonych zajęć dydaktycznych, różnych spotkań studentów z przedstawicielami uczelni, itp.

 

  • Jeśli zaś chodzi o obszary, w których występuje największe zapotrzebowanie na nowe, zaktualizowane treści dydaktyczne, to w zasadzie ten proces powinien być i jest procesem ciągłym w odniesieniu do wszystkich przedmiotów dydaktycznych. Niemniej można wyróżnić przedmioty, w których to zapotrzebowanie daje o sobie znać nieco częściej. Pod tym względem można wyróżnić takie kierunki i przedmioty jak: dziennikarstwo i komunikacja społeczna, marketing.

 

  • W tym samym kontekście nie można też nie wspomnieć o traktowanej przez uczelnie bardzo poważnie i rozwojowo współpracy z Radą Biznesu, która właśnie ma miejsce, bowiem od przedstawicieli tego gremium, w wyniku intensyfikacji współpracy, do uczelni napływa od członków Rady Biznesu, co raz więcej interesujących i inspirujących propozycji w omawianym obszarze. Są to szczególnie ważne komunikaty dla władz uczelni ponieważ płyna one wprost z rynku gospodarczego, są one więc najbardziej aktualne i potwierdzone realnym gospodarczym zapotrzebowaniem.

 

  • Pan Grzegorz Furtak Furtak zastanawiał się nad aktualnymi trendami w zakresie powoływania nowych kierunków nauczania na takich uczelniach jak SAN. Wskazał również na wyraźna lukę w programach nauczania uczelni ekonomicznych jeśli chodzi o gruntowne nauczanie w zakresie pricing’u. Potrzeba wypełnienia tej luki dydaktycznej wynika z braku na rynku pracownika kompetencji analitycznej, data sciences, etc. Warto wprowadzać wszelkie przedmioty, które kierunkują studentów na przedsiębiorczość i zarządzanie.

 

  • Przedstawiciele SAN zobowiązali się do wysłania do członków Rady Biznesu katalogu przedmiotów nauczania oraz wybranych, dotyczących ich, sylabusów. Ponadto zauważyli też żeby w zakresie kontentu dydaktycznego za daleko nie odchodzić od „DNA” SAN bowiem może to zmaterializować różne niekorzystne dla SAN implikacje.

 

  • Prof. Maciej Dębski stwierdził, że generalnie można pokusić się o taki pogląd, że obecnie w Polsce wiele uczelni nie kształtuje w oczekiwanym zakresie swoich studentów. Brakuje szczególnie kształcenia w zakresie umiejętności analitycznych. Stad też warto zastanowić się nad wyodrębnieniem przedmiotów analitycznych spośród głównego nurtu nauczania.

 

  • Andrzej Cieślawski zauważył, że studia przede wszystkim powinny wyzwalać w studentach otwartość na nową wiedzę. Takie są jego doświadczenia osobiste. Pomimo, że ukończył wydział mechaniczny na politechnice to nauka na tym analitycznym kierunku bardzo dobrze przygotowała go do zarządzania.

Wszyscy uczestnicy spotkania zgodzili się z propozycją uczestnictwa wybranych członków Rady Biznesu w niektórych prowadzonych zajęciach ze studentami. Pozwoli to na uzyskanie obopólnych korzyści: dla potencjalnych pracodawców oraz dla studentów.

Ustalono, że kolejne spotkanie powinno się odbyć przed najbliższymi świętami Wielkiej Nocy, zaś kolejne w węższym gronie po świętach.

Posiedzenie Rady Biznesu- grudzień 2022r.

Przedświąteczne spotkanie Rady Biznesu SAN

 

W dniu 19 grudnia 2022 w budynku naszej uczelni miało miejsce kolejne spotkanie Rady Biznesu Społecznej Akademia Nauk. W spotkaniu, które prowadzili: prof. SAN Krzysztof Kandefer - Dziekan Wydziału Zarządzania i Bezpieczeństwa, prof. SAN Maciej Dębski - Dyrektor Organizacyjny, oraz Pan Miron Maicki – Przewodniczący Rady Biznesu, uczestniczyło ponad 30 osób reprezentujących różne przedsiębiorstwa. Wśród zaproszonych gości znaleźli się również kandydaci na nowych członków tego gremium, którym w dalszej części spotkania, uroczyście wręczono formalne nominacje powołujące ich w skład Rady.

 

Zanim to nastąpiło, prowadzący spotkanie przypomnieli główne funkcje i zadania Rady, wymienili wybrane działania Rady podjęte w ostatnim okresie, podkreślając, że zakończenie tzw. lock-down’u pozwoliło na ponowny wzrost dynamiki działania tego forum współpracy na linii biznes - uczelnia, w związku z czym, wyrazili nadzieję, iż właśnie okres najbliższego roku będzie czasem znacznie intensywniejszej, niż miało to miejsce podczas pandemii Covid-19, aktywności Rady. Po wystąpieniu przedstawicieli uczelni, głos zabrali poszczególni członkowie Rady.

 

 

Jej Przewodniczący, Pan Miron Maicki, wyraził osobistą satysfakcję z faktu przewodzenia Radzie i podziękował za okres dotychczasowej współpracy Rady z władzami, pracownikami i studentami uczelni. Ponadto zachęcał pozostałych członków Rady do wykorzystania okresu post-pandemicznego na ponowne zintensyfikowanie współpracy, której ewentualne owoce przypadną wszystkim zainteresowanym stronom. Po tym wystąpieniu głos zabierali poszczególni członkowie Rady i kandydaci na członków. Wśród podejmowanych tematów szczególną wagę przypisywano potrzebie praktycznego konsumowania korzyści z tytułu wzajemnej współpracy.

 

Efektywnym środkiem do osiągnięcia wspomnianych korzyści, zdaniem członków Rady reprezentujących różnej wielkości przedsiębiorstwa, począwszy od micro, small business’u poprzez średnie przedsiębiorstwa, a kończąc na dużych polskich i międzynarodowych korporacjach – jest funkcjonowanie stale ewoluowanej platformy, rozumianej jako wybrane formy kooperacji służące wymianie informacji, wiedzy, doświadczeń, kultury organizacyjnej, trendów biznesowych, etc., między biznesem reprezentowanym przez członków Rady, a SAN.

Funkcjonowanie takiej żywej platformy praktycznie przyczyni się do osiągania obopólnych korzyści wynikających z wdrażania rozwiązań zaczerpniętych ze wspólnie prowadzonych projektów naukowych, czy też z rekomendacji zawartych w pracach naukowych popełnionych na SAN (doktoraty, prace magisterskie i licencjackie); a także z bieżącego dostosowywania programów nauczania do potrzeb (wyzwań) rynku pracy reprezentowanego m.in. przez członków Rady.

 

W szczególności te ostatnie narzędzie pozwala na odpowiednie kształtowanie wiedzy i umiejętności studentów SAN w kierunku umożliwiającym ich późniejsze zatrudnianie na warunkach korzystniejszych, w porównaniu do studentów i absolwentów innych szkół i uczelni. Innym, wciąż aktualnym narzędziem przystosowującym studentów SAN do pracy w biznesie pozostanie wspólne organizowanie programów stażowych dla studentów.

 

W celu utrzymywania bliskich relacji między Radą Biznesu, a uczelnią, a przede wszystkim jej studentami, uczestnicy spotkania zadeklarowali chęć uczestniczenia we wspólnych, głównie bezpośrednich bądź hybrydowych (w tzw. kontakcie i on-line) spotkaniach ukierunkowanych na jakiś wiodący temat związany z profilem Wydziału, wybranych przedstawicieli Rady Biznesu ze studentami SAN. Ponadto ustalono, że spotkania Rady Biznesu z przedstawicielami uczelni powinny odbywać się nie rzadziej niż dwa razy w roku kalendarzowym.

 

Posiedzenie Rady Biznesu- maj 2021r.

Posiedzenie Rady Biznesu SAN: Biznes czeka na otwarcie - maj 2021r.

Majowe spotkanie Rady Biznesu SAN miało charakter podsumowujący. Udało się podsumować pracę w czasie pandemii oraz tegoroczną edycję Dni Przedsiębiorczości i Kariery SAN 2021. Uczestnicy spotkania żywo dyskutowali o konsekwencjach pandemii oraz warunkach powrotu do „normalności”. Nie umknęła uwadze zgromadzonych także konieczność odbudowania relacji międzyludzkich oraz umiejętności interpersonalnych. To główne wskazówki płynące ze spotkania, które będziemy starali się wdrażać.

Dzięki współpracy ze środowiskiem biznesowym stale rozbudowujemy ofertę praktyk i staży dla studentów. Na stronie abk.san.edu.pl pojawiają się nowe oferty także pracy. To wymierne korzyści jakie płyną ze współpracy z firmami zrzeszonymi w Radzie Biznesu SAN – mówi dr Antoni Kolek, z Akademickiego Biura Karier.

W odpowiedzi na zgłaszane przez przedstawiciele Rady Biznesu SAN  uwagi dotyczące praktycznego charakter zajęć prowadzonych na Uczelni zwiększone zostanie zaangażowanie Akademickiego Biura Karier w działalność pozwalającą łączyć studentów z pracodawcami.

Jednym z wydarzeń w ramach Dni Przedsiębiorczości i Kariery SAN 2021 było otwarcie Akceleratora start-up’ów. Spotkanie Rady Biznesu było więc najlepszym miejscem dokonania oficjalnego otwarcia. Dzięki pomysłom i inicjatywie partnerów Uczelni studenci i absolwenci, którzy prowadzą swoje firmy zyskają możliwość kontaktu i konsultacji z ekspertami. Po zarejestrowaniu się na sesję konsultacyjną oraz akceptacji regulaminu będą mieli możliwość uzyskać inspirujące porady od liderów polskiej gospodarki.

 

W konkluzjach spotkania znalazł się także postulat spotkania w świecie rzeczywistym bez pośrednika w postaci komputera. Z całą pewnością gdy tylko będzie to możliwe Rada Biznesu SAN będzie spotykać się w murach Uczelni i dalej rozwijać współpracę nauki i biznesu.

Posiedzenie Rady Biznesu- grudzień 2020r.

Posiedzenie Rady Biznesu SAN: Pandemia nie przeszkadza we współpracy nauki i biznesu 10/12/2020

 

Spotkanie Rady Biznesu SAN otworzył dr Maciej Dębski Prof. SAN (Dyrektor zarządzający Filią SAN w Warszawie). Obok podziękowań za dotychczasową współpracę i wspieranie działań Uczelni zwrócił uwagę na wyjątkowość spotkania. "Z całą pewnością jeszcze rok temu nikt by nie zakładał, że większość spotkań biznesowych może odbywać się on-line. Uczelnia przeszła szybką ścieżkę dostosowania do nowych wyzwań – w tym zakresie nie różnimy się w niczym od twardego biznesu" – podkreślał prof. Dębski

 


 

W trakcie spotkania Rady Biznesu SAN dr Antoni Kolek (Prodziekan Wydziału Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie) podsumował wydarzanie zorganizowane w mijającym roku.

 "Szkoły wyższe to przykłady organizacji długiego trwania. Na uczelniach zmiany wprowadzane są zawsze w długim horyzoncie czasu i opierają się na konsensusie stanowisku wielu interesariuszy: studentów, wykładowców ale też otoczenia biznesowego uczelni. Pomimo pandemii udało się stworzyć w SAN nowe  ramy współpracy nauki i biznesu na miarę organizacji iście wirtualnej" – podsumował dr Kolek.   

Dr Adam Kałowski przedstawił możliwości rozwoju start-upów w Społecznej Akademii Nauk. Opracowanie pozycji książkowej oraz przeprowadzenie badań dotyczących aktualnych wyzwań start-upów będzie elementem diagnozy, na której chcemy oprzeć nowe instrumenty współpracy nauki i biznesu. 

"Naszym celem jest dobrze przygotować projekt i zaoferować studentom unikalne możliwości inkubacji własnych przedsięwzięć biznesowych oraz przygotować młode firmy na zetknięcie z rynkiem" – stwierdza dr A. Kałowski.

Posiedzenie Rady Biznesu- wrzesień 2019r.

Posiedzenie Rady Biznesu SAN przed rozpoczęciem nowego Roku Akademickiego 2019/2020 dotyczące aktualnych wyzwań dla biznesu i nauki.

 

Zanim w uczelnianych ławach zasiedli studenci i słuchacze zajęć organizowanych przez SAN w Warszawie, swoje posiedzenie odbyła Rada Biznesu Społecznej Akademii Nauk. Na zaproszenie Przewodniczącego Rady Biznesu p. Mirona Maickiego oraz dr Macieja Dębskiego stawili się przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji biznesowych związanych z naszą Uczelnią. Oprócz  cyklicznego raportu o stanie Uczelni posiedzenie miało charakter organizacyjny oraz pozwalało na dyskusję w obszarze zmian dokonujących się w obszarze nauki.

Do głównych celów funkcjonowania Rady Biznesu SAN, należą przede wszystkim tworzenie warunków do wymiany wiedzy, inicjowanie wspólnych projektów naukowych i wdrożeniowych oraz dostarczanie wiedzy o najnowszych wynikach prac naukowych – mówił dla Telewizji studenckiej SAN Miron Maicki.

 

Dla pracodawców zrzeszonych w Radzie Biznesu otwierają się interesujące możliwości współpracy z Uczelnią. Nasza współpraca ma na celu dostosowanie programu studiów podyplomowych do potrzeb przedsiębiorstw o raz wyzwań rynku pracy. Jesteśmy otwarci do podejmowania wspólnych projektów z pracodawcami oraz organizacjami branżowymi. Będziemy kontynuować programy stażowe dla studentów oraz pogłębiać współpracę z praktykami, tak by student kończący SAN nie tylko znał definicje i klasyfikacje, ale także umiał je stosować i miał za sobą pierwsze kroki w biznesie – podsumował dr Maciej Dębski, Dyrektor zarządzający SAN.