Grafika - I st.

Studia: Grafika

Kierunek Grafika w Społecznej Akademii Nauk to propozycja dla osób twórczych, zainteresowanych projektowaniem graficznym, sztuką cyfrową oraz nowoczesnymi mediami wizualnymi. Studia przygotowują do aktywnego i świadomego uczestnictwa w przestrzeni komunikacji wizualnej, w której rośnie znaczenie grafiki jako uniwersalnego języka współczesnego świata. Program studiów koncentruje się na kształceniu umiejętności artystycznych i projektowych z wykorzystaniem zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych narzędzi – od technik manualnych po zaawansowane oprogramowanie do grafiki 2D, 3D, animacji oraz multimediów. Koncepcja kierunku zakłada rozwój indywidualnej osobowości twórczej studentów, przy jednoczesnym przygotowaniu ich do realiów rynku pracy. Uczelnia oferuje elastyczny i praktyczny model kształcenia, który uwzględnia zmieniające się potrzeby współczesnego designu i branży kreatywnej. W trakcie studiów studenci zdobywają wiedzę z zakresu projektowania graficznego, identyfikacji wizualnej, zasad reklamy, tworzenia animacji i filmów artystycznych, a także uczą się wykorzystywać narzędzia programistyczne wspomagające projektowanie. 


Rozwijają także kompetencje z obszaru designu, multimediów, przetwarzania informacji oraz estetyki i etyki w projektowaniu. Integralnym elementem nauczania jest rozwój umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej oraz świadomej odpowiedzialności za podejmowane działania twórcze. Absolwent kierunku „Grafika” to profesjonalista wyposażony w szeroką wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej, warsztatu grafika-projektanta oraz zasad etycznego funkcjonowania w zawodzie. Dzięki praktycznemu profilowi kształcenia, gotowy jest do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, studiach graficznych, działach promocji i marketingu, wydawnictwach, instytucjach kultury, a także w branży IT. Może również rozwijać się jako freelancer, ilustrator, animator lub twórca multimedialny. 

Nowoczesne technologie

Praca z profesjonalnym oprogramowaniem do grafiki 2D i 3D, animacji, multimediów oraz narzędziami wspomagającymi projektowanie.
Szerokie perspektywy zawodowe

Przygotowanie do pracy w agencjach reklamowych, studiach graficznych, branży IT, marketingu, wydawnictwach i jako freelancer.
Praktyczne podejście

W SAN najlepiej chłonie się wiedzę przez doświadczenie. Zajęcia praktyczne pod okiem specjalistów zapewniają realne przygotowanie do zawodu.

Koncepcja kształcenia

Studia na kierunku „Grafika” to nie tylko rozwój umiejętności artystycznych, ale także świadome kształtowanie tożsamości zawodowej i społecznej w roli grafika – projektanta, twórcy, komunikatora wizualnego.

Sylwetka absolwenta - kompetencje
Sylwetka absolwenta - kompetencje

Świadomość trendów w designie

Rozumie znaczenie nowoczesnych technologii, cyfryzacji i sztucznej inteligencji w projektowaniu graficznym oraz zna aktualne kierunki w branży kreatywnej.


Umiejętności praktyczne


Tworzenie projektów graficznych w technikach tradycyjnych i cyfrowych, obsługa profesjonalnych programów 2D, 3D, animacji i multimediów, projektowanie identyfikacji wizualnej i materiałów reklamowych.


Kompetencje przyszłości


Kreatywność, myślenie wizualne, praca zespołowa, zarządzanie projektami kreatywnymi, elastyczność w pracy z nowymi technologiami i w dynamicznie zmieniającym się rynku.

Czego nauczysz się podczas studiów?

Podstawy projektowania graficznego

Poznasz zasady kompozycji, typografii, koloru i identyfikacji wizualnej, które są fundamentem skutecznej komunikacji wizualnej.
Grafika komputerowa i multimedialna

Nauczysz się obsługi profesjonalnych programów do grafiki 2D i 3D, animacji, edycji wideo oraz tworzenia projektów multimedialnych.
Nowoczesne technologie w designie

Zdobędziesz umiejętności pracy z narzędziami cyfrowymi, w tym wykorzystania sztucznej inteligencji w projektowaniu graficznym.
Projektowanie dla mediów

Przygotujesz projekty dla druku, internetu, social mediów, reklamy i gier komputerowych, łącząc sztukę z nowoczesnymi trendami.
Estetyka w komunikacji wizualnej

Zrozumiesz zasady odpowiedzialnego projektowania, rolę designu w społeczeństwie i jego wpływ na odbiorców.
Profesjonalne narzędzia projektowe

Opanujesz obsługę narzędzi projektowych – takich jak Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, Blender i inne.

Specjalności:

Świat znalazł się w centrum permanentnej rewolucji cyfrowej. W sferze sztuki komputer i programy graficzne stały się powszechnie używanym narzędziem. W cyfrowym świecie otoczenie człowieka coraz szczelniej wypełniają skondensowane znaki, symbole i ikony. Przekaz myśli i idei uległ ekstremalnemu przyspieszeniu. Za tym wszystkim musi nadążyć również nauka, sztuka i współczesne projektowanie. Warsztat grafika oraz projektanta nieprzerwanie wzbogacają narzędzia komputerowe. Ich znajomość jest niezbędna kompetencją dla tych, którzy szukają miejsca w świecie grafiki i animacji 3D, projektowania gier, zaawansowanych multimediów czy VFX.

Podczas studiów na kierunku Grafika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk będziesz mógł/mogła wybrać jedną z dwóch dostępnych specjalności, aby pogłębić wiedzę z obszaru Twoich zainteresowań, a przy tym przygotować się do wykonywania zawodu grafika w przyszłości.  

Digital art
Digital art

DOSTĘPNE W: Łodzi

To bardzo współczesna i nowatorska dziedzina sztuki, do której tworzenia wykorzystujemy urządzenia, narzędzia i technologie cyfrowe. Aby powstało dzieło cyfrowe np. rysunek, obraz czy ilustracja potrzebny jest komputer i tablet graficzny. Niezbędne jest też oprogramowanie a podstawowe programy graficzne z których możemy korzystać to Adobe Photoshop, Krita, Procreate, Corel Painter lub wiele innych. Specjalność jest głównie dla tych studentów, którzy w przyszłości chcą zajmować się zawodowo concept artem, a więc grafiką konceptową do gier i filmów. Projekty postaci, ubioru, broni, zwierząt, pojazdów również całego środowiska (tzw. enviro) ale także np. potworów czy serie storyboardów,  studenci podczas ćwiczeń praktycznych z tej specjalności muszą realizować samodzielnie. 

Grafika 3D
Grafika 3D

DOSTĘPNE W: Warszawie

Absolwent specjalności Grafika 3D posiada umiejętności w zakresie projektowania i realizacji trójwymiarowych form artystycznych i użytkowych, z zastosowaniem zaawansowanych narzędzi cyfrowych. Zdobyta wiedza obejmuje modelowanie postaci i obiektów, teksturowanie, wizualizację produktową oraz elementy rzeźby wirtualnej i animacji. Potrafi świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w środowisku 3D, ze szczególnym uwzględnieniem ekspresji przestrzennej i narracyjnej. Absolwent jest przygotowany do pracy samodzielnej jak i zespołowej w branży gier komputerowych, animacji, designu i projektowania przestrzeni wirtualnych oraz instytucjach kultury i firmach technologicznych. 

Grafika komputerowa w reklamie
Grafika komputerowa w reklamie

DOSTĘPNE W: Łodzi

Celem specjalności jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do rozwiązywania problemów z zakresu kwestii projektowych, wiedzy z teorii reklamy, tworzenie odpowiednich i trafnych komunikatów wizualnych. Uczelnia zapewnia najnowsze oprogramowanie komputerowe do grafiki 2D i 3D, obróbki cyfrowego obrazu fotograficznego, animacji i postprodukcji. Studia dają absolwentom konkretne umiejętności, dzięki którym mogą ubiegać się o pracę w agencjach reklamowych, wydawnictwach, social mediach, drukarniach, biurach projektowych czy wybrać karierę freelancera. Program studiów oferuje przygotowanie techniczne, merytoryczne i artystyczne, dzięki czemu absolwent ma szersze spojrzenie na kwestie współczesnego designu.   

Grafika projektowa
Grafika projektowa

DOSTĘPNE W: Warszawie

Absolwent specjalności Grafika projektowa posiada umiejętności w zakresie szeroko pojętego projektowania graficznego również w przestrzeni intermedialnej. Zdobyta wiedza pozwala na łączenie różnych mediów cyfrowych i analogowych do tworzenia własnych koncepcji artystycznych. Potrafi świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w obrębie grafiki i sztuki reklamy. Absolwent jest przygotowany do pracy samodzielnej jak i zespołowej w studiach projektowych, studiach reklamowych oraz instytucjach kultury. Wykazuje się zdolnością uczenia się pozwalającą kontynuować studia oraz umiejętnością sformułowania i rozwiązania typowego zadania badawczego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i narzędzi pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz przygotowaniem do podjęcia studiów drugiego stopnia. 

Gry i efekty specjalne
Gry i efekty specjalne

DOSTĘPNE W: Łodzi

Specjalność ma na celu przygotowanie studentów do pracy w ciągle rozwijającym się i nie wysyconym runku produkcji gier, technologii nowych mediów, VFX w reklamie i filmie. Program oparto na aplikacjach stanowiących standard, w wyżej wymienionych dziedzinach (Blender, Houdini, Substance Painter, Substance Designer, Unreal Engine, Adobe After Effects, Adobe Premiere).

 



Sztuczna inteligencja i nowe media
Sztuczna inteligencja i nowe media

DOSTĘPNE W: Warszawie

Absolwent specjalności Sztuczna inteligencja i nowe media posiada umiejętności w zakresie szeroko pojętego projektowania graficznego obrazów multimedialnych takich jak: grafiki prezentacyjnej, animacji cyfrowych, montażu video, podstaw 3D. Zdobyta wiedza pozwala na łączenie różnych mediów cyfrowych do tworzenia własnych koncepcji artystycznych. Potrafi świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w obrębie grafiki i multimediów. Absolwent jest przygotowany do pracy samodzielnej jak i zespołowej w studiach projektowych, studiach reklamowych, studiach produkcji gier komputerowych oraz instytucjach kultury. Wykazuje się zdolnością uczenia się pozwalającą kontynuować studia oraz umiejętnością sformułowania i rozwiązania typowego zadania badawczego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i narzędzi pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz przygotowaniem do podjęcia studiów drugiego stopnia. 

Sprawdź różne możliwości studiowania:

Rekrutacja na kierunek Grafika I stopnia

Od kandydatów chcących podjąć studia I stopnia na kierunku „Grafika” wymagane jest świadectwo maturalne - brane są pod uwagę wyniki egzaminów z przedmiotów: język nowożytny (poziom B1) i przedmiot do wyboru: historia lub informatyka. Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy. Szczególne preferencje mają kandydaci posiadający świadectwo maturalne z wyróżnieniem i laureaci olimpiad i/lub konkursów przedmiotowych. O przyjęciu na studia decyduje liczba uzyskanych punktów kwalifikacyjnych w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniających oceny ze wskazanych przedmiotów. Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na kierunek „Grafika” tworzona jest wg kolejności uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym punktów zgodnie z planowanymi limitami przyjęć. 


Kandydaci na studia pierwszego stopnia na kierunek "grafika" oprócz wymagań formalnych określonych powyżej przyjmowani są na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej oraz przeglądu i oceny teczki z pracami plastycznymi (portfolio - 6 prac, po dwie z rysunku, malarstwa i fotografii). Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w celu sprawdzenia wiedzy kandydata o malarstwie, teatrze, filmie, wystawach, muzeach. 

Zasady rekrutacji
Promocje i zniżki na studia
Najczęściej zadawane pytania

Perspektywy zawodowe

Absolwent kierunku Grafika w Społecznej Akademii Nauk jest kompleksowo przygotowany do pracy w dynamicznie rozwijającym się sektorze przemysłów kreatywnych, zarówno w kraju, jak i za granicą. Zdobyte kompetencje artystyczne, projektowe i technologiczne pozwalają mu elastycznie reagować na potrzeby rynku oraz aktywnie uczestniczyć w tworzeniu nowoczesnej komunikacji wizualnej. 

Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę m.in. jako:

Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę m.in. jako:
Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę m.in. jako: 
  • Grafik komputerowy w agencjach reklamowych, studiach projektowych i wydawnictwach,
  • Projektant identyfikacji wizualnej marek i firm,
  • Twórca materiałów promocyjnych, reklamowych i multimedialnych,
  • Ilustrator książek, prasy, materiałów edukacyjnych i marketingowych,
  • Animator 2D/3D i twórca filmów artystycznych lub komercyjnych,
  • Specjalista ds. grafiki w działach marketingu, promocji i PR,
  • Grafik w firmach z sektora IT, gier komputerowych i produkcji cyfrowej,
  • Freelancer – niezależny projektant realizujący zlecenia na rynku krajowym i międzynarodowym,
  • Pracownik instytucji kultury, galerii, domów mediowych i organizacji społecznych,
  • Autor własnych projektów artystycznych, wystaw, książek wizualnych, filmów i grafik użytkowych. 

Program studiów, oparty na profilu praktycznym, umożliwia rozwijanie zarówno indywidualnej twórczości, jak i kompetencji pracy zespołowej w interdyscyplinarnych środowiskach. Dzięki umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi i zrozumieniu roli grafiki we współczesnym świecie, absolwenci są przygotowani do samodzielnego działania, ciągłego rozwoju zawodowego oraz świadomego uczestnictwa w kulturze wizualnej. 

Rejestracja na kierunek?
Rejestracja na kierunek?
Chcesz się dowiedzieć więcej?
Chcesz się dowiedzieć więcej?

Sprawdź ofertę innych kierunków w Społecznej Akademii Nauk

Zarządzanie - I st.
Zarządzanie - I st.
Stosunki międzynarodowe - I st.
Stosunki międzynarodowe - I st.
Pedagogika - I st.
Pedagogika - I st.