Sztuczna inteligencja i cyfrowe media
O kierunku

Czas trwania studiów:
2 semestry

Forma:
niestacjonarne

Zjazdy:
średnio co 2 tygodnie

Liczba godzin dydaktycznych:
180 (w tym seminarium/projekt)

Celem studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media jest przygotowanie profesjonalnej kadry do pracy w mediach cyfrowych, w marketingu internetowym oraz w branży public relations. Studia pozwalają nabyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia dziennikarskich treści multimedialnych, do pracy z dźwiękiem i obrazem (nagrywanie, montaż, konwersja różnych formatów), do zdobywania istotnych informacji, ich pozycjonowania i przekazywania odbiorcom. W tych działaniach bardzo pomocny będzie ChatGPT i sztuczna inteligencja. Dzięki studiom poznajemy specyfikę języka nowych mediów, potrafimy też posługiwać się językiem cyfrowym w praktyce.

Jednocześnie studia przygotowują do działań w zakresie e-marketingu i prowadzenia wielu kanałów dystrybucji treści – w obszarze komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, nowoczesnej reklamy i działań promocyjnych. We wszystkich tych działaniach pomocna będzie wiedza z zakresu sztucznej inteligencji, a zdobyte podczas studiów umiejętności ułatwią poruszanie się również w codziennym życiu. 
Absolwenci studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media będą przygotowani do pracy w różnorodnych sektorach, od technologii i mediów, przez usługi finansowe i zdrowotne, po działalność badawczą i doradczą. Dzięki wszechstronnej edukacji obejmującej zarówno techniczne, jak i praktyczne aspekty AI, będą mogli skutecznie wprowadzać innowacje i przyczyniać się do rozwoju nowoczesnych technologii.

Wprowadzimy Cię do świata AI - będziesz generować skuteczne komendy (prompty), niepowtarzalne grafiki i zdjęcia oraz poznasz możliwości sztucznej inteligencji w obszarze video i audio. Narzędzia dobierzesz sobie sam - zgodnie z potrzebami. Krok po kroku Ci je pokażemy - ocenisz ich przydatność, poznasz wady i zalety.

Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja i cyfrowe media 

Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Prawa Europejskiego Uniwersytetu Łódzkiego. Dziennikarz mediów elektronicznych. 

mail: gmnich@san.edu.pl

 

czytaj więcej

Wykładowcy studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja i cyfrowe media 

mgr Marcin Kwintkiewicz 
mgr Andrzej Pinkowski
dr Renata Jagodzińska-Falk
mgr Elżbieta Grzeszczuk-Chętko
dr Grzegorz Mnich, prof. SAN
Opłaty

Opłaty za studia podyplomowe:

Wpisowe100 zł
Cena za studia - opłata jednorazowa3600 zł*
Cena za studia - opłata ratalna - 2 raty2 x 1900 zł**
Cena za studia - opłata ratalna - 8 rat8 x 500 zł

* zniżka do 10% przy opłacie za rok z góry
​ ​** zniżka do 5% przy zapłacie za semestr z góry


Najniższa cena sprzed 30 dni: 500 zł/ mies.

Opłat za czesne należy dokonywać w terminie zawartym w umowie.

Dane do przelewu:

Społeczna Akademia Nauk,

ul. Sienkiewicza 9,

90-113 Łódź

nr konta: (PKO BP SA I Oddział w Łodzi) 66 1020 3352 0000 1102 0225 4001

TYTUŁ: imię i nazwisko słuchacza, czesne – studia podyplomowe - wpisać nazwę kierunku

Program i realizacja

Studia kończą się przygotowaniem projektu/filmiku z zakresu nowych mediów albo współczesnego PR, z wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji. Multimedialny projekt przygotowywany będzie na zajęciach pod okiem prowadzących, a podczas obron prezentowany i oceniany przez komisję.

Program studiów podyplomowych na kierunku Sztuczna inteligencja i cyfrowe media w SAN

 Program studiów realizowany jest w oparciu o następujące bloki kształcenia:

1. Skuteczne generowanie treści za pomocą AI

  • Wprowadzenie do AI - jak korzystać z modeli językowych i czym się różnią?
    AI od Google, Microsoftu, OpenAI i Anthropic - Gemini, Copilot, ChatGPT, Perplexity

  • Różnice między ChatGPT 3.5 a ChatGPT4 - wersja bezpłatna czy płatna?
    Jak stworzyć własnego asystenta AI? 

  • Pisanie skutecznych promptów/poleceń; posty na social media

  • Inne zastosowania AI:
    Jak generować dokumenty, tabelki, diagramy, memy czy dokumenty Excel
    Jak stworzyć strategię marketingową? (grupa docelowa, claim, pomysł na nazwę)
    Copywriting/mailing (frameworki AIDA, BAB, PAS, FAB) 
    Jak napisać skrypt do rolki/filmu na yt] 
    Jak stworzyć nagłówki i treści reklam w Meta Ads czy Google Ads?]
    Jak automatycznie zrobić notatki i podsumować spotkanie? (Zoom, Fireflies)

  • Pisanie dłuższych treści pod SEO - na bloga, czy stronę www:NeuronWriter, 
    Copymate 

  • AI w kieszeni, czyli co warto mieć na smartfonie? Urządzenie mobilne a AI - polecenia głosowe (łączę z telefonem)

2. Grafiki/zdjęcia - jak generować niepowtarzalne grafiki i zdjęcia dzięki AI

  • Midjourney - generowanie obrazów i grafik

  • DALLE - generowanie obrazów i zdjęć w ChatGPT4

  • Alternatywy do generowania grafik:
    Adobe Firefly 
    Microsoft Desinger - jak tworzyć grafiki m.in. na Linkedin 
    Canva i jej magic tools
    Bing
    Leonardo.ai 

  • Upscale - narzędzie po poprawiania jakości zdjęcia

  • Mockupy - makiety produktowe, ebooki czy prezentacje 

3. Video i audio - tworzenie materiałów audio i filmów przy wsparciu narzędzi AI

  • HeyGen - Twój awatar mówiący w dowolnym języku

  • d-id.com - tworzenie mówiącego awatara z własnego zdjęcia

  • Automatyczne dodawanie lub transkrypcja napisów w video (HappyScribe, Headliner)

  • Descript - montaż video, dodawanie napisów, korekta obrazu i dźwięku, korekcja kierunku wzroku przy nagrywaniu

  • CapCut - montaż video ze wsparciemAI

  • Opus.pro - automatyczna zamiana długiego video w stories/rolki/stories + napisy

  • Edycja video i możliwości “text to video” w aplikacji Runway 

  • Inne narzędzia do tworzenia video z AI:
    Fliki, Sora, Pictory

4. Dźwięk AI

  • Synteza mowy Text-To-Speech na przykładzie Eleven Labs; Przedstawienie technologii TTS (Text-To-Speech).
  • AI Dubbing - Speech-to-Speech; Wyjaśnienie technologii dubbingu AI i zmiany barwy głosu, przykłady zastosowań.
  • Wykorzystywanie dźwięku AI do tworzenia podcastów i filmów; narzędzia AI pomagające uzyskać studyjną jakość brzmienia.
  • VO vs AI, czyli jak sztuczna inteligencja wkracza do branży voice-over, szanse i zagrożenia.  
  • Wizerunek audialny - czy sklonowany głos podlega ochronie prawnej; przegląd kwestii prawnych związanych z klonowaniem głosu, omówienie EU AI Act i innych regulacji.
  • AI in action - wykorzystywanie AI w biznesie na przykładzie platform Fiverr i Upwork. Przykłady, jak AI jest wykorzystywane na platformach freelancerskich, jakie usługi są najczęściej oferowane.
  • Deep fake audio - rozpoznawanie klonów głosu AI. Jak działają deep fake audio, jakie są metody ich rozpoznawania, zagrożenia związane z ich używaniem.

5. Multimedialny newsroom – funkcjonowanie, zadania dziennikarza
6. Współczesny PR, czyli połączenie media realtions, public relations, social media i marketingu
7. Współpraca PR z klasycznymi i nowymi mediami 
8. Blogi i media firmowe w procesie komunikacji

Zasady naboru

Wymagamy od kandydatów ukończonych studiów: minimum I stopnia.

Elektroniczne składanie dokumentów

Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie należy ustalić telefonicznie, czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)

 

Wymagane dokumenty:

  • skan dyplomu ukończenia studiów,
  • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
  • skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego wraz ze zdjęciem (3,5 cm  x 4,5 cm),
  • skan 1 egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze).

 

Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY

Składanie dokumentów w Dziale Studiów Podyplomowych

Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie termin i godzinę wizyty (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)

 

Wymagane dokumenty:

  • oryginał i ksero dyplomu ukończenia studiów (oryginał jedynie do wglądu),
  • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
  • wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny,
  • 1 zdjęcie (3,5 cm  x 4,5 cm) przypięte do formularza rekrutacyjnego,
  • 2 wypełnione i podpisane umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych.

 

Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY

Promocje
Zniżka na czesne na studiach podyplomowych
Zniżka na czesne na studiach podyplomowych

 

  • zniżka do 10% przy opłacie za rok z góry
  • zniżka do 5% przy zapłacie za semestr z góry

 

Kontakt

Masz pytania?

Zadzwoń lub napisz:

+48 666 347 889, +48 42 664 66 99

podyplomowe@san.edu.pl 

Skorzystaj z naszej oferty

Umów się na wizytę w Dziale Studiów Podyplomowych

Szanowni Państwo,
Dział Studiów Podyplomowych przyjmuje Interesantów

po  uprzednim ustaleniu terminu i godziny wizyty telefonicznie

 

+48 666 347 889 ,   +48 42 664 66 99

 

90-113 Łódź, ul. Kilińskiego 98
 (parter za recepcją)

 

Godziny otwarcia: 
Poniedziałek - Czwartek 9-17
Piątek 8-16
(przed przybyciem należy umówić wizytę telefonicznie)