Czas trwania studiów:
2 semestry
Forma:
niestacjonarne
Zjazdy:
średnio co 2 tygodnie
Liczba godzin dydaktycznych:
180 (w tym seminarium/projekt)
Celem studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media jest przygotowanie profesjonalnej kadry do pracy w mediach cyfrowych, w marketingu internetowym oraz w branży public relations. Studia pozwalają nabyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia dziennikarskich treści multimedialnych, do pracy z dźwiękiem i obrazem (nagrywanie, montaż, konwersja różnych formatów), do zdobywania istotnych informacji, ich pozycjonowania i przekazywania odbiorcom. W tych działaniach bardzo pomocny będzie ChatGPT i sztuczna inteligencja. Dzięki studiom poznajemy specyfikę języka nowych mediów, potrafimy też posługiwać się językiem cyfrowym w praktyce.
Jednocześnie studia przygotowują do działań w zakresie e-marketingu i prowadzenia wielu kanałów dystrybucji treści – w obszarze komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, nowoczesnej reklamy i działań promocyjnych. We wszystkich tych działaniach pomocna będzie wiedza z zakresu sztucznej inteligencji, a zdobyte podczas studiów umiejętności ułatwią poruszanie się również w codziennym życiu.
Absolwenci studiów Sztuczna Inteligencja i Cyfrowe Media będą przygotowani do pracy w różnorodnych sektorach, od technologii i mediów, przez usługi finansowe i zdrowotne, po działalność badawczą i doradczą. Dzięki wszechstronnej edukacji obejmującej zarówno techniczne, jak i praktyczne aspekty AI, będą mogli skutecznie wprowadzać innowacje i przyczyniać się do rozwoju nowoczesnych technologii.
Wprowadzimy Cię do świata AI - będziesz generować skuteczne komendy (prompty), niepowtarzalne grafiki i zdjęcia oraz poznasz możliwości sztucznej inteligencji w obszarze video i audio. Narzędzia dobierzesz sobie sam - zgodnie z potrzebami. Krok po kroku Ci je pokażemy - ocenisz ich przydatność, poznasz wady i zalety.
Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja i cyfrowe media
Wykładowcy studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja i cyfrowe media
Opłaty za studia podyplomowe:
Wpisowe | 100 zł |
Cena za studia - opłata jednorazowa | 3600 zł* |
Cena za studia - opłata ratalna - 2 raty | 2 x 1900 zł** |
Cena za studia - opłata ratalna - 8 rat | 8 x 500 zł |
* zniżka do 10% przy opłacie za rok z góry
** zniżka do 5% przy zapłacie za semestr z góry
Najniższa cena sprzed 30 dni: 500 zł/ mies.
Opłat za czesne należy dokonywać w terminie zawartym w umowie.
Dane do przelewu:
Społeczna Akademia Nauk,
ul. Sienkiewicza 9,
90-113 Łódź
nr konta: (PKO BP SA I Oddział w Łodzi) 66 1020 3352 0000 1102 0225 4001
TYTUŁ: imię i nazwisko słuchacza, czesne – studia podyplomowe - wpisać nazwę kierunku
Studia kończą się przygotowaniem projektu/filmiku z zakresu nowych mediów albo współczesnego PR, z wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji. Multimedialny projekt przygotowywany będzie na zajęciach pod okiem prowadzących, a podczas obron prezentowany i oceniany przez komisję.
Program studiów podyplomowych na kierunku Sztuczna inteligencja i cyfrowe media w SAN
Program studiów realizowany jest w oparciu o następujące bloki kształcenia:
1. Skuteczne generowanie treści za pomocą AI
Wprowadzenie do AI - jak korzystać z modeli językowych i czym się różnią?
AI od Google, Microsoftu, OpenAI i Anthropic - Gemini, Copilot, ChatGPT, PerplexityRóżnice między ChatGPT 3.5 a ChatGPT4 - wersja bezpłatna czy płatna?
Jak stworzyć własnego asystenta AI?Pisanie skutecznych promptów/poleceń; posty na social media
Inne zastosowania AI:
Jak generować dokumenty, tabelki, diagramy, memy czy dokumenty Excel
Jak stworzyć strategię marketingową? (grupa docelowa, claim, pomysł na nazwę)
Copywriting/mailing (frameworki AIDA, BAB, PAS, FAB)
Jak napisać skrypt do rolki/filmu na yt]
Jak stworzyć nagłówki i treści reklam w Meta Ads czy Google Ads?]
Jak automatycznie zrobić notatki i podsumować spotkanie? (Zoom, Fireflies)Pisanie dłuższych treści pod SEO - na bloga, czy stronę www:NeuronWriter,
CopymateAI w kieszeni, czyli co warto mieć na smartfonie? Urządzenie mobilne a AI - polecenia głosowe (łączę z telefonem)
2. Grafiki/zdjęcia - jak generować niepowtarzalne grafiki i zdjęcia dzięki AI
Midjourney - generowanie obrazów i grafik
DALLE - generowanie obrazów i zdjęć w ChatGPT4
Alternatywy do generowania grafik:
Adobe Firefly
Microsoft Desinger - jak tworzyć grafiki m.in. na Linkedin
Canva i jej magic tools
Bing
Leonardo.aiUpscale - narzędzie po poprawiania jakości zdjęcia
Mockupy - makiety produktowe, ebooki czy prezentacje
3. Video i audio - tworzenie materiałów audio i filmów przy wsparciu narzędzi AI
HeyGen - Twój awatar mówiący w dowolnym języku
d-id.com - tworzenie mówiącego awatara z własnego zdjęcia
Automatyczne dodawanie lub transkrypcja napisów w video (HappyScribe, Headliner)
Descript - montaż video, dodawanie napisów, korekta obrazu i dźwięku, korekcja kierunku wzroku przy nagrywaniu
CapCut - montaż video ze wsparciemAI
Opus.pro - automatyczna zamiana długiego video w stories/rolki/stories + napisy
Edycja video i możliwości “text to video” w aplikacji Runway
Inne narzędzia do tworzenia video z AI:
Fliki, Sora, Pictory
4. Dźwięk AI
- Synteza mowy Text-To-Speech na przykładzie Eleven Labs; Przedstawienie technologii TTS (Text-To-Speech).
- AI Dubbing - Speech-to-Speech; Wyjaśnienie technologii dubbingu AI i zmiany barwy głosu, przykłady zastosowań.
- Wykorzystywanie dźwięku AI do tworzenia podcastów i filmów; narzędzia AI pomagające uzyskać studyjną jakość brzmienia.
- VO vs AI, czyli jak sztuczna inteligencja wkracza do branży voice-over, szanse i zagrożenia.
- Wizerunek audialny - czy sklonowany głos podlega ochronie prawnej; przegląd kwestii prawnych związanych z klonowaniem głosu, omówienie EU AI Act i innych regulacji.
- AI in action - wykorzystywanie AI w biznesie na przykładzie platform Fiverr i Upwork. Przykłady, jak AI jest wykorzystywane na platformach freelancerskich, jakie usługi są najczęściej oferowane.
- Deep fake audio - rozpoznawanie klonów głosu AI. Jak działają deep fake audio, jakie są metody ich rozpoznawania, zagrożenia związane z ich używaniem.
5. Multimedialny newsroom – funkcjonowanie, zadania dziennikarza
6. Współczesny PR, czyli połączenie media realtions, public relations, social media i marketingu
7. Współpraca PR z klasycznymi i nowymi mediami
8. Blogi i media firmowe w procesie komunikacji
Wymagamy od kandydatów ukończonych studiów: minimum I stopnia.
Elektroniczne składanie dokumentów
Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie należy ustalić telefonicznie, czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)
Wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów,
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego wraz ze zdjęciem (3,5 cm x 4,5 cm),
- skan 1 egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze).
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
Składanie dokumentów w Dziale Studiów Podyplomowych
Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie termin i godzinę wizyty (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)
Wymagane dokumenty:
- oryginał i ksero dyplomu ukończenia studiów (oryginał jedynie do wglądu),
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny,
- 1 zdjęcie (3,5 cm x 4,5 cm) przypięte do formularza rekrutacyjnego,
- 2 wypełnione i podpisane umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych.
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
Skorzystaj z naszej oferty
Umów się na wizytę w Dziale Studiów Podyplomowych
Szanowni Państwo,
Dział Studiów Podyplomowych przyjmuje Interesantów
po uprzednim ustaleniu terminu i godziny wizyty telefonicznie
+48 666 347 889 , +48 42 664 66 99
90-113 Łódź, ul. Kilińskiego 98
(parter za recepcją)
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Czwartek 9-17
Piątek 8-16
(przed przybyciem należy umówić wizytę telefonicznie)