Czas trwania studiów:
3 lata
Typ:
I stopnia
Forma:
stacjonarne / niestacjonarne
Tytuł na dyplomie:
Licencjat
Limit miejsc:
stacjonarne 60 osób, niestacjonarne 120 osób
Kontynuowanie:
dostępne studia II stopnia
Koncepcja zakłada kształcenie przygotowanych do aktywnego i twórczego udziału w rozwiązywaniu problemów właściwych dla rynku usług graficznych, w tym projektowych, rynku nowych mediów odpowiadających na potrzeby społeczne, w tym w szczególności przy wzroście znaczenia komunikacji wizualnej z zastosowaniem języka grafiki. Kierunek „grafika” oferuje rozwój osobowości artystycznej studentów, przygotowanie absolwentów do wymogów rynku pracy poprzez kształtowanie umiejętności stosowania warsztatu grafika, projektanta i wykorzystania tradycyjnych i nowoczesnych środków kreacji i przekazu artystycznego oraz świadomych konieczności ciągłego samodoskonalenia się.
Absolwenci kierunku „grafika” posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej, stosowania zasad etycznego poruszania się w branży graficznej oraz warsztatu grafika - artysty. Szczególnie też z uwagi na dynamikę rozwojową środków i metod technologii cyfrowej akcentowana jest konieczność samodzielnego uczenia się, doskonalenia i rozwoju artystycznego. W obecnej rzeczywistości rynku pracy, przy licznych i zróżnicowanych zawodach związanych z branżą graficzną, absolwenci zostają wyposażeni w kompetencje, dzięki którym mogą poradzić sobie w poszczególnych, w miarę szerokich obszarach zawodowych. Absolwenci uzyskują wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego rozwijania własnej kariery w branży graficznej, nawiązywania współpracy z firmami, podmiotami publicznymi, wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych, co pozwala na pracę w zawodzie artysty, grafika, projektanta, ilustratora książek.
Absolwent kierunku „grafika” o profilu praktycznym posiada kompetencje zawodowe z zakresu grafiki, które przygotowują do rozwoju twórczości indywidualnej jak i pracy w zespole oraz świadomego i kreatywnego uczestnictwa w ich powstawaniu. Przy poszanowaniu kanonów etycznych i przy pomocy metod i technik właściwych dla subdyscypliny sztuk plastycznych, w tym grafiki, jako grafik, projektant/ artysta z ugruntowaną wiedzą i umiejętnościami warsztatowymi przygotowywany jest do posługiwania się tradycyjnymi i nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego w twórczości graficznej i projektowej. Ponadto przygotowany jest do realizacji zadań w podmiotach publicznych i prywatnych, firm i instytucji o zróżnicowanym profilu działalności: począwszy od studiów graficznych, drukarni poprzez firmy reklamowe, działy marketingu i promocji aż po sektor IT.

Dlaczego warto studiować Grafikę I stopnia w Społecznej Akademii Nauk?
Grafika I stopnia w SAN Łódź - opinie
“Kierunek zdecydowanie odpowiada na realia współczesnego rynku pracy. Dla osób interesujących się tą tematyką to połączenie nauki z przyjemnością.”
Adam Kowalski
Grafika SAN Łódź - opłaty
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 700 zł 600 zł* |
II ROK | 12 | 800 zł |
III ROK | 10 | 800 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 3500zł 3000 zł* | 4900zł 4200 zł* |
II ROK | 4000 zł | 5600 zł |
III ROK | 4000 zł | 4000 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 8400 zł 7200 zł* |
II ROK | 9600 zł |
III ROK | 8000 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 600 zł/ mies.
Opłata rekrutacyjna - 100 zł (nie dotyczy absolwentów SAN)
Opłata wpisowa - 0 zł (w ramach promocji "Zniżka na czesne" obowiązującej do 30 września 2024 r.)
Czesne płatne w ratach miesięcznych
ROK NAUKI | ILOŚĆ RAT | CZESNE ZA MIESIĄC |
I ROK | 12 | 690 zł 590 zł* |
II ROK | 12 | 790 zł |
III ROK | 10 | 790 zł |
Czesne płatne w ratach semestralnych
ROK NAUKI | I SEM. | II SEM. |
I ROK | 3450 zł 2950 zł* | 4830 zł 4130 zł* |
II ROK | 3950 zł | 5530 zł |
III ROK | 3950 zł | 3950 zł |
Czesne płatne w ratach rocznych
ROK NAUKI | RATA |
I ROK | 8280 zł 7080 zł* |
II ROK | 9480 zł |
III ROK | 7900 zł |
* cena z uwzględnieniem zniżki na czesne
Najniższa cena sprzed 30 dni: 590 zł/ mies.
Sprawdź jak obniżyć czesne obowiązujące przy zapisie na studia w Społecznej Akademii Nauk
Obszary realizowane na kierunku Grafika I stopnia w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
Koncepcja kształcenia na kierunku Grafika w SAN w Łodzi zakładająca praktyczny profil kształcenia, osadza wiedzę w kontekście możliwości jej wykorzystania i użyteczności sztuk projektowych, W przygotowaniu studenta kierunku Grafika do aktywnego odnalezienia się na współczesnym rynku pracy istotną rolę odgrywa zapoznanie go z technologią informacyjną, z procesami technologicznymi związanymi z drukiem oraz wyposażenie w podstawową wiedzę z zakresu teorii reklamy i marketingu. Ta wiedza pozwoli mu w przyszłości zrozumieć złożone związki projektowania z mechanizmami gospodarczymi oraz poszerzać obszary indywidualnych poszukiwań twórczych – tak plastycznych, jak i projektowych.
Wybrane zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne
- Pracownia malarstwa
- Pracownia rysunku
- Pracownia kompozycji
- Historia sztuki
- Historia grafiki
- Pracownia grafiki warsztatowej
- Pracownia grafiki projektowej
- Pracownia fotografii
- Wprowadzenie do multimediów
- Propedeutyka animacji
- Warsztat 2D
- Warsztat 3D
- Teoria reklamy
- Warsztat 2D
- DTP/Techniki druku
- Zastosowanie technik multimedialnych
- Warsztat 3D
- Montaż audio/wideo
- Projektowanie gier
- Animacja postaci (rigowanie i animacja)
- Projektowanie efektów specjalnych ( TyFlow, RealFlow, Compositing, UNREAL)
- Grafika projektowa
- Cyfrowa obróbka obrazu
- Rzeźba wirtualna
- Cyfrowa grafika projektowa
- Malarstwo cyfrowe
- Rysunek cyfrowy
- Kompozycja obrazu cyfrowego
- Ilustracja cyfrowa
- HWarsztat #D (3ds max, Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, UNREAL)
- Wprowadzenie do multimediów (Adobe After Effects, Mocha , Adobe Premiere)
- Propedeutyka animacji ( Adobe After Effects, 3ds max, Maya, Adobe Character Animator)
Grafika I stopnia SAN Łódź - specjalności
Świat znalazł się w centrum permanentnej rewolucji cyfrowej. W sferze sztuki komputer i programy graficzne stały się powszechnie używanym narzędziem. W cyfrowym świecie otoczenie człowieka coraz szczelniej wypełniają skondensowane znaki, symbole i ikony. Przekaz myśli i idei uległ ekstremalnemu przyspieszeniu. Za tym wszystkim musi nadążyć również nauka, sztuka i współczesne projektowanie. Warsztat grafika oraz projektanta nieprzerwanie wzbogacają narzędzia komputerowe. Ich znajomość jest niezbędna kompetencją dla tych, którzy szukają miejsca w świecie grafiki i animacji 3D, projektowania gier, zaawansowanych multimediów czy VFX.
Profil zapewnia kontakt z wykładowcami i praktykami, którzy te wymagane kompetencję pozwolą zdobyć i w znacznym stopniu rozwinąć. Na tym profilu nie odsyłamy studentów do tutoriali, to wykładowcy rozwiązują wszystkie problemy związane z realizacją projektów, to wykładowcy profilu tworzą tutoriale. Jak również pomagają studentom w nawiązaniu kontaktów z pracodawcami. Kadra profilu prowadzi zajęcia w oparciu o aplikacje stanowiące "industry standard" w świecie cyfrowym: Autodesk 3ds max, Autodesk Maya, Substance Painter, Substance Designer, Zbrush, AdobeCC. Unreal.
Gry, efekty specjalne i technologie multimedialne

Specjalność „gry, efekty specjalne i technologie multimedialne” jest adresowane do studentów, których interesuje szeroko ujęta tematyka związana z animacją i tworzeniem grafiki do gier komputerowych. Program specjalności koncentruje się na kształceniu w obszarze nowoczesnych technologii wizualnych, z naciskiem na tworzenie treści multimedialnych. Studenci uczą się projektowania i realizacji gier komputerowych, animacji, efektów specjalnych oraz zaawansowanych wizualizacji, łącząc elementy sztuki cyfrowej z technologiami informatycznymi. Specjalność pozwala na nabywanie i doskonalenie kompetencji pozwalających na projektowanie i tworzenie grafiki komputerowej, tworzenie animacji postaci, modelowanie 3D, projektowanie poziomów gry oraz poznawanie procesów powstawania gier, zaczynając od prac koncepcyjnych i prototypowania, a skończywszy na aspektach dystrybucji. Specjalność daje możliwość zatrudnienia w różnorodnych branżach kreatywnych i technologicznych np.: w firmach produkujących gry komputerowe, jako samodzielni twórcy gier komputerowych, w branży filmowej i telewizyjnej – przy produkcji animacji, materiałów promocyjnych czy efektów specjalnych, agencjach multimedialnych i reklamowych, studia graficznych i projektowych, w przemyśle kreatywnym i edukacyjnym.
Grafika projektowa- reklama

Specjalność „grafika projektowa - reklama” pozwala na kształcenie w zakresie szeroko pojętego projektowania graficznego również w przestrzeni intermedialnej. Zdobyta wiedza pozwala na łączenie różnych mediów cyfrowych i analogowych do tworzenia własnych koncepcji artystycznych. Student potrafi świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w obrębie grafiki i sztuki reklamy. Absolwent jest przygotowany do pracy samodzielnej jak i zespołowej w sektorze kreatywnym: studiach projektowych, studiach reklamowych oraz instytucjach kultury. Wykazuje się umiejętnością sformułowania i rozwiązania typowego zadania projektowego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i narzędzi grafiki projektowej, a także pozyskiwania i przetwarzania informacji niezbędnych dla realizacji własnych prac artystycznych.
Grafika cyfrowa

Specjalność „grafika cyfrowa” przygotowuje studentów do zdobycia wiedzy i umiejętności w zakresie szeroko pojętego projektowania graficznego obrazów multimedialnych, tj.: grafiki prezentacyjnej, animacji cyfrowych, montażu video, podstaw 3D. Zdobyta wiedza pozwala na łączenie różnych mediów cyfrowych do tworzenia własnych koncepcji artystycznych. Student potrafi świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w obrębie grafiki i multimediów. Absolwent jest przygotowany do pracy samodzielnej jak i zespołowej w sektorze kreatywnym: studiach projektowych, studiach produkcji gier komputerowych oraz instytucjach kultury. Wykazuje się umiejętnością sformułowania i rozwiązania typowego zadania multimedialnego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i narzędzi pozyskiwania i modelowania informacji niezbędnych do wykonania własnych prac artystycznych.
Opiekun kierunku Grafika SAN Łódź
Grafika SAN Łódź - wykładowcy
Grafika SAN Łódź – praca
Absolwent kierunku Grafika SAN Łódź może ubiegać się o pracę w ciągle rozwijającym się w naszym kraju rynku: nowych mediów, reklamy, projektowania gier komputerowych oraz domach medialnych. Kompleksowość kompetencji pozwala również na podjęcie działań nad usamodzielnieniem swojej działalności w wyżej wymienionych dziedzinach.
Absolwenci kierunku Grafika są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy m.in. w charakterze projektanta graficznego lub pracownika korporacji medialnych (portale internetowe, telewizja, wydawnictwa multimedialne). Zdobyta wiedza i umiejętności warsztatowe pozwolą im zajmować się projektowaniem stron internetowych oraz makiet aplikacji, realizacją filmów reklamowych, wizualizacji i materiałów multimedialnych, tworzyć dowolne projekty graficzne wykonane technikami klasycznymi, cyfrowymi lub mieszanymi w zakresie grafiki wydawniczej, plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Będą mogli również wykorzystywać nabyte umiejętności w indywidualnej kreacji twórczej.
Absolwent studiów na kierunku Grafika mogą podjąć pracę lub prowadzić własną działalność gospodarczą:
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia, absolwenci Grafiki mogą kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia lub na kierunkach pokrewnych.
Masz pytania związane z kierunkiem Grafika?
Skontaktuj się ze Społeczną Akademią Nauk.